Nog obstakels

Toen ik onlangs schreef dat er op het pad van mijn weg naar het ondernemen al obstakels verschenen, wist ik dat er nog zouden volgen.

En de lijst wordt langer en de teleurstellingen stapelen zich op :-).

  1. Ook mijn lief vindt het geen goed idee om workshops op te starten en al de investeringen te doen.  Hij voorspelt veel miserie en lege workshops :-).  Hij stelde voor om 1 keer per week samen te komen met Miranda om pralines te maken en ze te verkopen aan vrienden, kennissen en familie en uiteraard voldoende materiaal voor thuis.
  2. De uren theorie, 40u om precies te zijn, zijn niet voldoende om ons een attest te bezorgen om als zelfstandige te beginnen.  Iets waar ze nooit duidelijk over geweest zijn en de theorie overbodig maken en ons de kans om met chocolade te werken ontnemen.
  3. Gisteren deden we een kostenberekening wat het eigenlijk kost om pralines te maken aan grondstoffen en kosten.  We vielen stijl achterover, zelfs als we enkel de kostprijs van de grondstoffen rekenen, dan moeten we onze pralines te duur verkopen en gaat niemand ze willen :-).  Zelfs als hobby wordt het te duur en al zeker als je nog wat tempereermachines koopt die als we heel eerlijk zijn, je gewoon nodig hebt.

Ik vrees dat we hier een mooie droom gaan moeten opbergen.  Gisterenavond landden we allebei met onze 2 voeten hard op de grond, ik viel net niet voorover.  Maar om geld toe te steken, dat ben ik echt niet van plan en Miranda ook niet, dat zou gewoon te belachelijk voor woorden zijn.  Het zal blijven bij af en toe zelf een workshop meepikken en eventueel raken we in het circuit van de Piva om ons nog wat bij te scholen.

Wordt zeker vervolgd 🙂

14 gedachtes over “Nog obstakels

  1. Ik weet uit ervaring met mijn gezondheidscoach-plannen hoe hard kapot gespatte dromen kunnen aankomen… 😟
    Maar hou het vertrouwen er in, heel soms komt het leven met ongelooflijk creatieve oplossingen waar we zelf nooit aan zouden denken. Haal nog zoveel mogelijk plezier uit de lessen en wie weet, ooit…

  2. Soms redden dromen het niet… Maar je hebt de droom wel gehad.. En bij de volgende droom weet je weer wat beter waar je op moet letten alvorens te gaan dromen.

  3. Da’s wel echt erg dat ze die theorie geven maar er niet bij vermelden dat het niet voldoende is!
    Misschien kan je de chocolade iets uitbreiden, met bijvoorbeeld cupcakes (ik zeg maar wat), om de kosten te drukken?
    Ik was echt aan het hopen dat het jou ging lukken hé, mijn grote voorbeeld 😉 want nu durf ik de stap zelf nog veel minder zetten, als ik dit soort verhalen lees.

Geef een reactie

