Ziek

 

ziek

Toen de ex me vorige week belde dat de zoon ziek was voelde ik het al van ver komen.   De vraag volgde sneller dan verwacht, de zoon zou woensdag al terugkeren ipv vrijdag.  Koorts, hoesten.  Ik stak hem in bed met de nodige koorstwerende middelen en voldoende drinken naast zijn bed.  Hoe groot hij ook is, hij blijft op zo’n momenten mijn kleine baby.  Ik zag hem afzien, maar kon weinig echt doen.

Op zondag wanneer hij weer aan de beterhand was, kreeg ik wat spierpijn en een irritante hoest.  Die spierpijn nam tijdens de nacht toe en tegen ’s morgens deed elke beweging pijn.  De thermometer bevestigde koortswaarden en met alle energie kleedde ik me aan en reed richting huisarts die gelukkig consultatie had.  Dat hij weinig voor me kon betekenen wist ik al, maar het bewijs voor het Paradijs was wat ik nodig had aangezien ik voelde dat het geen eendagsvlieg zou zijn.

Sinds de terugkeer naar huis, ben ik gekluisterd aan bed en sofa :-).  Maandag en dinsdag bracht ik in coma door, gisteren waren er al momenten van bewustzijn.  Vandaag gaat het beter, hoewel elke inspanning me nog steeds moe maakt.  Maar we zijn de eerste dag koortsvrij….

Vol zelfmedelijden kan ik zeggen dat ik heb afgezien :-), oh ik zou zo’n slechte zijn om met een chronische ziekte geconfronteerd te worden.

Gelukkig zien we vandaag weer een lichtpuntje en weten we dat morgen het weer een stukje beter zal zijn…en hé,  ik heb weer tv gekeken voor een heel jaar :-), je houdt het niet voor mogelijk wat er tegenwoordig allemaal op tv is 🙂 en waren mijn katjes er om dicht bij me te zijn…….

We zijn bijna weer onder de levende….en eerlijk, het klinkt als muziek in mijn oren…….

20 gedachtes over “Ziek

  1. Er zijn er blijkbaar veel meer dan vorige jaren die geveld zijn. Mijn lief ligt hier ook uitgeteld, met koorts. Ik hoop maar dat het mij eens overslaat, tot nu toe nog nergens last van, maar ja…

  2. Ah, denk inderdaad een griepje te pakken. Helaas had ik vorige week ook flinke griep met tegen de 40 graden koorts. Ik wil je in ieder geval veel beterschap wensen dikke knuffel!

  3. Niet leuk… hier nog geen zieken en hopelijk blijft het zo.
    Ik sta er ook altijd versteld van wat men de hele dag op tv toont als ik eens ziek thuis ben… en hoe vlug je ‘verslaafd’ geraakt om iets te willen blijven volgen na een week ziekte… gelukkig is dat ook vlug over 😉

Geef een reactie

