Van een mug een olifant maken

Mijn lief heeft een “firmawagen” als vertegenwoordiger van een firma.  Een mooie break die heel handig is en ik durf zelfs zeggen beter rijdt dan zijn vorige die waarschijnlijk een aantal 1000 euro duurder was.  Maar daar gaat het nu niet over :-).

Een tijdje geleden (okt ’16) was hij op camera gezet wegens te snel rijden.  De boete volgde en ik betaalde gedwee :-).  Een aantal weken later kreeg ik de vraag of ik vergeten was de boete te betalen, wegens aanmaning :-).  Ik was er 100% zeker van dat ik de boete had betaald, zocht de betaling op en mailde het door.  Blijkbaar had ik een fout gemaakt in de “gestructureerde mededeling“, de nodige documenten werden doorgestuurd naar de nodige instanties en we hoorden er niks meer van en gingen ervan uit dat alles wel in orde was gekomen, want de boete was betaald.

Tot vandaag :-), plots stond er politie voor de neus van mijn lief op zijn werk.  Betreffende een onbetaalde boete van 50 euro :-).  Hij was not amused :-), want ondanks het voorleggen van de documenten ( dankzij mails en scans goed bijhouden) wilde de agente van geen wijken weten en eiste ze een onmiddellijke inning of een verklaring van het lief.

Hij koos voor het laatste :-), principeel als hij is en terecht in dit geval.  Ofwel wordt er gekozen om geld dat gestort wordt met foutieve referentie terug te storten en anders wordt het uitgezocht als de mensen de juiste gegevens doormailen.

Maar de politie langssturen voor een boete van 50 euro???   Die ons als het tegenslaat nog eens 60euro extra zal kosten, wat een regelrechte schande is als je in de krant leest hoeveel boetes er niet betaald worden of dat je leest dat mensen vrijuit gaan na procedure fouten.

Bij de politie wordt er van een mug een olifant gemaakt of is dit onder het mom, we zijn bezig en het is een makkelijk jobke?

Ik ben benieuwd naar het vervolg.

 

 

Advertenties

19 gedachtes over “Van een mug een olifant maken

  1. Maar enfin! Ik zou ook niet betalen! En euh het zou mij ook kunnen overkomen, want vaak vergeet ik al die gestruktureerde mededeling in te vullen. Ik zal er best een beetje beter op letten. En hebben die mannen echt niets anders te doen??? Wat vreselijk!

  2. politie die voor de deur/aan het werk stond, nog niet voorgehad. En voor dat bedrag is het er inderdaad over. Maar ook veel last gehad met gestructureerde mededeling. In de zomer 2015 een parkeerboete. Enige tijd later een brief van het parkeerbedrijf; Ik wist dat ik een dag te laat was met betalen, Dus mail gestuurd met de vraag of ik dan gewoon de extra kosten moest betalen. Geen antwoord, dus ik ga ervan uit dat het wel ok is. Nog enige tijd later weer een aanmaning. Mail gestuurd met in bijlage het betalingsbewijs en weer de vraag of ik dan gewoon de extra kost moest betalen. Deze keer eraan toegevoegd dat bij geen antwoord, ik ervan uit ga dat alles in orde is. Weer geen antwoord. En deze zomer een brief van een deurwaarderskantoor. Op de brief stond vermeld dat alle correspondentie moest gebeuren met het parkeerbedrijf. Dus deze keer een mail en aangetekende brief met het betalingsbewijs en weer de vraag of ze me kunnen laten weten of het in orde is en of de extra kosten moeten betaald worden. Geen antwoord, maar een maand later wel weer een brief van een deurwaarderskantoor (de laatste waarschuwing). Dan maar de telefoon genomen en geprobeerd om naar het parkeerbedrijf te bellen. Daar nam na x aantal pogingen niemand op. Dus toch maar contact opgenomen met het deurwaarderskantoor (ook al stond op hun brief dat je enkel contact mocht opnemen met het parkeerbedrijf). Hun antwoord? “Ah maar waarom heb je het niet direct naar ons gestuurd?” ” Heel simpel op jullie brief staat dat alle correspondentie met het parkeerbedrijf moet gebeuren, maar daar krijg je geen reactie” “Oei ja dat is wel een probleem” Tja dat kun je wel stellen; Alle bewijzen (mails, betalingsbewijs etc) naar het deurwaarderskantoor gestuurd en de volgende dag kreeg ik dan eindelijk de bevestiging dat alles effectief in orde was. Heel die administratieve rompslomp had hun ook meer gekost dan de eigenlijke retributie. Maar moraal van het verhaal: “bij overheden altijd opletten met de gestructureerde mededeling”

      1. KAFKA. Nu ja, in de toekomst zal het iets moeilijker zijn want ik hoorde dat de politie niet meer in de databank van de BIV kan en dus geen numemrplaten meer kan nakijken 🙂

  3. Hier is post.nl zo aan het kloten… en dat voor een boete van € 2,19. Heb al twee aanmaningen gehad en wanneer ik inlog om te kijken naar.. Staat er dat ik betaald heb. Te zot voor woorden.

    ps. Ik vind je lay-out mooi. Lekker crisp and clean!!

      1. Daar vind ik het bloggen nog net niet belangrijk genoeg voor. Maar soms denk ik… Of misschien een betaalde lay-out. Maar eigenlijk vind ik dat zonde van het geld.

  4. Schandalig en een goei voorbeeld van onze hedendaagse bureaucratie… Wij zouden eens incassobureaus moeten sturen naar elke klant die niet met de juiste gestructureerde mededeling onze facturen betaalt 🙂

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s