Dankbaar

Als ik Kliefje zeg, dan denk ik dat er bij velen onder ons een belletje gaat rinkelen, want het internet laat alle grenzen helemaal wegvallen en ondanks de andere nationaliteit en af en toe woordgebruik, spreken we dezelfde taal en lezen we haar graag, verbeter me als ik fout ben :-).

Ze is van dezelfde generatie als ik, van hetzelfde goede jaar zelfs :-).  Wat maakt dat we beide in onze 40+ jaren zitten.   Dat is niet meer piep, integendeel de tekenen van veroudering zijn zichtbaar en zitten we toch in de helft van ons leven ( laten we daar vanuit gaan),  maar voor mezelf zijn dit toch mooie topjaren.

En toen ik Kliefje haar verhaal las, ben ik zelfs dankbaar….dankbaar voor mijn fit en gezond lijf, dat gespaard wordt van hormonenpieken en -dalen en bijhorende verschijnselen.  Ik beken, mijn haar wordt wel grijs en ook ik word niet gespaard van de zwaartekracht, ja ja ik zie mijn oogleden ook zakken en de lijntje onder en naast mijn ogen worden dieper.  Gelukkig blijft mijn onderkin voorlopig zitten waar ze moet zitten :-).  Dankzij mijn bescheiden B-cup is het zelfs onmogelijk om een doos potloden weg te stoppen :-), maar eerlijk is eerlijk, ook hier is de zwaartekracht zijn werk aan het doen, maar blijft het beperkt, door de geringe aanwezigheid :-).

Maar het meest dankbare ben ik, omdat ik gespaard word van pijntjes elke dag, ik spring nog steeds uit bed zonder pijn en dat blijft ook zo gedurende de dag, buiten de knie af en toe.  Want als er iets is waar ik bang voor ben is het pijntjes (lees pijn) en belemmerd worden in mijn doen en laten, ik vind het nogal fijn om als een sneltrein door het leven te gaan :-).

Dankbaar voor de goede genen en dat het verouderingsproces traag gaat, want ik ben er nog niet klaar voor 🙂 🙂

 

 

7 gedachtes over “Dankbaar

  1. Wel fijn dat je nog niet veel last hebt. Alhoewel ik nog niet heel oud ben, kan ik me soms wel zo voelen, zeker op momenten dat er weinig slaap aan te pas kwam. Dat belooft dus voor later 🙂

Geef een reactie

