Gelukzalig gevoel

Ik ben een sporty spice :-), wat een openbaring niet :-)?  Ik sport al sinds ik 6 ben en voor zover ik me kan herinneren ben ik er nooit met gestopt op eens mindere periodes na.  Heb veel geïnvesteerd in sport, vooral tijd, met momenten was dat ook het enige waarmee ik bezig was ( lees ben).

Ik heb de speciale afwijking dat ik geniet van mijn lichaam af te beulen, zweten als geweldig ervaar en elke work-out maakt mijn hoofd leeg.   Hoe intensiever hoe meer ik geniet.  Uw hart dat uit je borstkast bonkt, helemaal buiten adem en ik leef, herleef na een werkdag die op mijn systeem werkte :-).

Toen ik begon met lopen na het overlijden van mama, was het weer grijpen naar sport omdat ik weet dat het alles relativeert en het mijn hoofd leegmaakt en het me enorm heeft geholpen om het verdriet een plaats te geven.  Ik genoot van het lopen, het trainen en was zo teleurgesteld toen ik door knieblessure niet meer mocht lopen.  Ik verving het lopen door krachttraining en een experimentele behandeling gaf me meer ruimte om de krachttraining aan te vullen met wandelen en af en toe een groepsleske cardio.

De knie of allezins de pijn en de klachten verdwenen, zodat ik ook al eens zot kon doen wat sport betreft.  Lopen durfde ik niet.  Tot ik op een zondag tijdens het wandelen dacht foert, ik probeer het.  Tot mijn grote verbazing lukte het als vanzelf, ik hield het tempo bewust laag en genoot, ik liep op wolkjes letterlijk en figuurlijk.   Ook na mijn looptochtje geen pijn, of stijfheid te merken, u voelt hem al komen he.  Toch hield ik het bewust in, de drang om weer te gaan lopen.

Maar een keer om de 14-dagen gun ik mezelf een looptochtje, rustige jogging door de natuur, waarvan ik zo geniet van het gelukzalige gevoel van lopen elke keer weer overvalt me dat gevoel en ben ik dankbaar dat mijn knie me dit gunt.  Nee geen wedstrijden meer, geen trainingen.  Gewoon op het gevoel genieten van het lopen op zich en alles valt van me af.

Lopen geeft mij zo’n gelukzalig gevoel.

7 gedachtes over “Gelukzalig gevoel

  1. Ik snap je volledig… zweten, inspanning, u enkel kunnen focussen op het afzien van uw lijf, hoofd helemaal leeg… Niks liever! Lopen is voor mij een goede uitlaatklep, of een stevige wandeling. ’t Ligt nu een beetje stil, don’t know why, moet het dringend weer oppikken!

Geef een reactie

