Kalligrafie

In het kader van de creativiteit die ik op latere leeftijd ontdekte maar vooral in functie van een groter project :-), stond er gisteren een workshop kalligrafie op de agenda, de eerste van 3.

Ik heb altijd iets met schrijven gehad, het liefst met vulpen en ik mag zeggen dat ik een handschrift hebt dat een beetje speciaal is, met veel krullen en uithalen, beetje zoals mijn persoonlijkheid 🙂 en kalligrafie is iets wat ik al heel lang wilde doen, maar voor alles in het leven is er tijd en ruimte, want toen we op de libelle winterfair een kleine workshop volgde met een mooie kerstkaart tot gevolg, schreven we ons onmiddelijk in ( ons als ik en Miranda) voor 3 workshops, vooral het speelse, alles is toegelaten sprak ons heel erg aan.  Ook omdat we een specifiek doel voor ogen hebben, vooral ik dan :-), ik weet nog niet in hoever Miranda in mijn plan zal meestappen.

Ik wil graag zelfgemaakte kaartjes maken bij pralines die ik afgeef, die ik presenteer en zelfs de visitekaartjes wordt iets handmade, uit dat ontwerp ben ik nog niet uit, maar dat zal ook wel in de plooi vallen als de tijd rijp is.  Uiteindelijk is dit een groeiproces ( voor zover dat heel het leven niet is :-)).

Heel de dag heb ik gisteren genoten, van de workshop, ideeën bleven in mijn hoofd binnenstromen en het schrijven zelf was in het begin wat wennen met de pennen en de inkt :-), maar dat is een kwestie van oefenen.  En dat oefenen mag je letterlijk nemen, gisterenavond knutselde ik nog vlug wat in elkaar een ideeke dat ik vlug uitwerkte om 4 pralines in cadeau te geven :-).

kalligrafie-2

Vanmiddag ging ik al op pad om gerief te halen, want tegen de volgende workshop wordt er verwacht dat je het alfabet onder de knie hebt en dat je het creatief hebt uit gewerkt in een kaartje voor een huwelijk, geboorte, overlijden, verjaardag, werk aan de winkel dus :-).  En onderweg viel er nog een idee me te binnen, voor aan de praline dozen te hangen en om onze naam te promoten, of het die naam wordt, daar ben ik ook nog niet helemaal uit, maar deze schreef mooi weg :-), het is een kladversie en in stylo, dus het is nog voor verbetering vatbaar :-), ook bovenstaande.

kalligrafie

Ik moet me echt inhouden om me te buiten te gaan aan gerief kopen en stempels :-).

De creatieve pot is echt opengegaan en ik wil niet meer dat hij sluit.

 

13 gedachtes over “Kalligrafie

Geef een reactie

