Ga ik geen spijt krijgen

Ik heb iets zot gedaan.  Maar het was sterker dan mezelf, de strever of de eeuwige verbeteraar met gigantische plichtsbewustheid nam het weer even van me over :-).

Het Paradijs, de situatie wordt steeds erger wat fouten betreft van mijn collega’s, niet dat ik er geen maak, maar die zie ik zelf en neem ik ook mijn verantwoordelijkheid voor en indien het toch zou zijn dat er een collega last van heeft, dan bied ik als eerste mijn excuses aan.  Maar daar gaat het nu niet over.

Sinds een lange tijd hou ik een lijst bij met de fouten die ik opmerk, zie en rechtzet omdat ik weet dat Miami zijn verhaal bij mij komt halen en concrete voorbeelden wil, die kan hij krijgen met naam en datum 🙂 ( lees: freak).

Een jaar geleden werd ik naar voor geschoven als nieuwe “verantwoordelijke” wanneer de Sherif met pensioen zou zijn.  Ik weigerde die functie.   Vooral omdat ik wist dat ik bij Miami nooit de nodige steun zou krijgen en vooral omdat ik geen zin had om alles te blijven herhalen en ze op hun fouten te wijzen.

Toen er voor de vakantie een aantal grote fouten gebeurden om na de vakantie in hetzelfde patroon te vallen, had ik er genoeg van.  Ik stapte nog maar eens met mijn lijst naar Miami, die het eerst weer relativeerde en waar ik pissed van werd.  Toen ik hem vroeg hoe hij het zag als de Sheriff effectief weg is had hij geen antwoord.  En zonder enige voorbereiding, kwam het voorstel uit mijn buik :-), ik stelde me kandidaat om de coördinatie tussen sortering en administratie op mij te nemen en een aantal zaken van mij door te schuiven.  Het werk verdelen, controleren en overzicht houden :-).  Ik stelde een lange lijst met mijn visie op en hoe ik de manier van werken zie :-).  Die Miami gaat analyseren :-).

Ik wacht op zijn tegenargumentatie of op groen licht.  En ik weet nu al dat ik me niet populair ga maken bij de collega’s :-).

Ik hoop dat ik hier geen spijt van krijg 🙂

 

11 gedachtes over “Ga ik geen spijt krijgen

  1. Ik denk dat je dit echt uit je buikgevoel gedaan hebt en daar kan niets mis mee zijn. Tijd zal het uitwijzen hoe het uitdraait. Het kan een hele verbetering zijn, of het kan de druppel zijn die de emmer doet overlopen waardoor je daarna een hele carriereswitch kan maken. Ik denk dat je er helemaal klaar voor was, om op dit kruispunt in je leven te staan. Dikke duim voor jou!

  2. Het is vanuit een goede bedoeling gedaan dus wat het ook als resultaat gaat geven, jij kan er alleen maar sterker uit komen. Feit is dat het je leidt naar een tweesprong. Welke richting het uit gaat gaan? God only knows…

  3. Schijtziek word ik altijd van de collega’s die je duizend maal moet corrigeren, dan weer dezelfde fout maken (en dan lopen er hier een paar rond die zeggen ‘maar een fout maken kan toch iedereen overkomen?)

    Succes. En sterkte..

  4. Iedereen maakt fouten, maar ik kan mij ook heel erg ergeren aan de foute die de collega’s maken die ik dan moet oplossen. En de ene dag kan ik dat al meer verdragen dan de andere en soms zit het er ook eens tegen en kan ik het niet laten om eens te zeggen dat ze hun werk goed moeten doen.

Geef een reactie

