My life in colors

Het is geen geheim, ik hou van neutrale kleuren en ben fan van zwarte outfits 🙂 om niet te zeggen dat ik alles in het zwart zou kopen.  Bij elke zwarte jurk moet ik me inhouden.   Hoe eenvoudiger de vorm, hoe beter, dat geldt ook voor truitjes, t-shirt.

Ondertussen is het al 2 keer bevestigd, ik ben een herfst-type.  Dat houdt in, warme teint en match ik het best met warme kleuren en juist, wat is zwart niet?  Een warme kleur.  Lange tijd heb ik gedacht, ik doe wat meer make-up aan en dan kan het wel :-).   Maar meer make-up maakt me ouder en dat doet het zwart ook, het is geen meerwaarde, behalve dat het makkelijk is en altijd en overal past.  Een zwarte jurk kan naar een feest, begrafenis en naar kantoor.

Toen ik vorige week mijn oranje jurk aantrok, camel-sjaal met gouddraad en groene jas viel me voor het eerst iets op, het leek wel of er een warme gloed uit mijn huid kwam en mijn ogen oplichtten.

Vanaf dat moment zag ik het licht en is een nieuwe uitdaging geboren :-).   Ik heb me voorgenomen geen zwart meer te kopen en mijn garderobe om te toveren in de juiste kleuren, wat voor mij, groen, bruin, kaki, beige, okergeel, oranje.  Daar zal wel wat tijd overgaan, want ik mag pas iets kopen als iets versleten is.  Project op lange termijn maw, gelukkig heb ik een lichtpuntje.  Veel zomergerief is al in de juiste kleur en aangezien ik regelmatig kleren verwijder die versleten zijn of me totaal niet meer staan, heb ik wel wat ruimte om mijn zomergarderobe aan te vullen.

Hebben jullie favoriete kleuren of de neiging steeds hetzelfde te kopen?

 

17 gedachtes over “My life in colors

  1. Als het aan mij zou liggen, was mijn kleerkast nog veel zwarter. Ik hou me al een tijdje in en vooral op aanraden van het lief kies ik al eens iets buiten mijn normaal kleurengamma. Ik ben wel fan van rood en bordeaux en zo, alleen groen zal ik zelden aantrekken.

  2. Ik draag veel blauw en groen. Vooral als ik groen draag krijg ik complimenten. Ik zie wel wat me niet staat (oker bijvoorbeeld) maar weet niet goed wat nu echt mijn topkleuren zijn. Zwart heb ik ook in de kast hangen, het is inderdaad zo gemakkelijk!

  3. Voor mij hetzelfde. Tijdens het winkelen grijp ik, zonder erbij na te denken, altijd naar zwarte kleren. De laatste jaren heb ik stilaan wel wat kleur in mijn garderobe gekregen maar het blijft een werkpuntje…

  4. Ik heb wel zeven LBD’s. Ik draag ze overal, moet me zelfs inhouden om het niet aan te trekken als ik saunacabine binnenstap.
    Als ik hoge hakken draag, heb ik wel graag iets lichtblauw, om mijn enkels beter te accentueren.

  5. Ik heb ook wel de neiging om in een winkel naar varianten van kleuren en kleren te grijpen die al in mijn kast hangen. Sinds ik weet welk kleurentype ik ben probeer ik er af en toe wel rekening met te houden, maar het lukt me niet altijd hoor.

  6. Ik heb ook veel zwart in de kast hangen, maar aangezien ik een wintertype ben, is dat één van m’n kleuren. Ik probeer nu ook meer de kleuren uit mijn palet te nemen, maar dat lukt me net zoals Evi hierboven zegt niet altijd. Soms is iets gewoon leuk en is het niet de juiste kleur en dan denk ik, ach ja ;-)!

  7. hier nog een zwartzak 🙂 Al zit er nu hier en daar een kleurtje in, maar dan is het donkerpaars of rood. Of donkerblauw. Maar ik ga toch weer omschakelen naar zwart, dat vind ik nog altijd het mooist.

  8. Ik kreeg ooit een kleuranalyse cadeau, en zag daar bevestigd wat ik intuïtief wist: geen zwart voor mij. wel veel blauw, groen, rood, maar niet de knal-tinten, eerder de “afgewassen” look.

Geef een reactie

