My son

My son, er is een tijd geweest dat hij hier domineerde, vooral dan mijn zorgen :-).  Ondertussen zijn we een aantal jaar verder, het waren geen makkelijke jaren.  Maar wel leerrijke, de spiegel die mij als perfectioniste met een enorme gedrevenheid werd voorgehouden was groot wat het voor mezelf nog intenser maakte.

Dit schooljaar startte hij in het beroepsonderwijs, we hebben geprobeerd, gevochten maar we wisten allemaal dat het ervan ging komen, het was een kwestie van tijd was en vooral het vinden van een juiste richting, want met zijn beperkingen was dat geen evidente zoektocht.

Toch ben ik erin geslaagd de er een te vinden ” onthaal & recreatie” en ik was bang dat zijn niet zo sterk ontwikkelde sociale vaardigheden hier het struikelblok zouden worden, maar dat blijkt het tegendeel te zijn.  Hij moet hier uit zijn comfortzone komen, mensen entertainen en bezighouden, organisatorisch sterk uit de hoek komen en hij doet het, hij doet het echt.  Ik durf zelfs meer zeggen, hij bloeit open.  Hij had een geweldig stagerapport ( viel bijna van mijn stoel) en een stapel liefdesbrieven van kleine meisjes :-).

Waar hij vroeger een vat frustraties en woede was is hij weer terug het vrolijke kind dat hij ooit was, hij uit zich, praat meer en de scherpe kanten zijn verdwenen.  Dat hij een vriendinneke heeft zal daar ook wel met te maken hebben, ik heb beslist de fijne schoonmama te spelen 🙂 en ze omarmt, want ze heeft duidelijk ook een goede invloed op mijn zoon en ze houdt hem weg van de straat en wilde zuippartijen :-).

Mijn angst dat hij zich door medestudenten laat meeslepen ( met open mond luister ik soms naar de verhalen, sommige kids hebben het echt niet makkelijk en handelen er ook naar) is ook een verhaal van tegengestelden.  Hij blijft zich inzetten, biedt weerwoord aan hen als het de sfeer in de klas naar beneden haalt.

Mijn relatie met hem was al sterk, maar de band wordt inniger en ik geniet van elk moment.  Ik zie hem groeien op zijn manier, stap voor stap, hij gaat altijd een tikkeltje anders zijn, maar het komt goed met hem, daar ben ik van overtuigd!

 

 

12 gedachtes over “My son

  1. Leuk om te lezen… ik hoop dat dit bij mijn mini-me’s ook zo zal gaan… eventjes een wilde periode om dan op tijd en stond zich te herpakken.
    Volgend schooljaar staat de grote school voor de deur… het is maar met een klein hartje dat ik er naar uitkijk…

Geef een reactie

