Model

Het kon niet uitblijven :-), mijn nicht haar dochter studeert haartooi, met als gevolg dat ze regelmatig modellen zoekt om haar kunsten te laten zien aan de leerkrachten.  Ik begrijp dat, ze moeten de technieken onder de knie krijgen en iedereen moet leren.

Nu zoekt ze voor haar examen een model met lang haar en dan wordt er een mailtje naar Bibi gestuurd en dan is mijn eerste gedachte, ” oh nee, het is mijn beurt 🙂 maar wil ik dit wel :-).  Mijn lange haar, waar ik sinds enige tijd zo content met ben, zeker sinds ik het slechts 1 keer per week was en niet meer verkracht met conditioners, maskers, volumepoeders en wat weet ik nog wat ik allemaal in mijn haar smeerde.  Een haardroger, stijl-of krultang ik gebruik het zelden en dat komt mijn haar duidelijk ten goede.

Ten 2de haat ik het naar de kapper gaan, het is ondertussen weer van de zomer geleden omdat het moest voor het trouwfeest.

Maar nee zeggen is niet mijn sterkste kant en uit mijn comfortzone nog minder en toch zei ik ja.  Al heel de dag vraag ik me af waarom :-), waarom stond ik toch op de eerste rij toen men plichtsbewustheid uitdeelden?

Ik ga dus op 24 januari kappersmodel spelen, met een klein hartje.  Want men sprak van een frou-frou of heel erg opknippen en beide past niet echt in het plaatje, maar hé we kunnen nee zeggen :-), blinken we in uit :-).

We schrijven het in als onze goede daad van 2017 :-), want wat is er belangrijker dan mensen helpen en de wereld aan een goede kapster helpen :-)?  Stiekem hoop ik dat ze een goede kapster is en aan huis wil komen, dan spreken we hier van een win-win situatie 🙂 :-).

 

16 gedachtes over “Model

  1. k ga heel vaak naar de kappersschool! En je hebt altijd vrije keuze om je haar te knippen hoe jij het wil. Tenzij je hen carte blanche geeft wat ik af en toe wel doe. Als je geen conditioners wil, gewoon zeggen. Kappersschool of niet, jij bent nog steeds de klant en klant is koning. Veel succes!

  2. Ik snap dat je niet meteen staat te springen, ik zou ook schrik hebben. Maar ik ben dan ook een hele moeilijke als het op mijn haar aankomt. Succes alvast, ik hoop dat je met een prachtige coupe zal buiten stappen.

  3. Ik mag regelmatig model spelen voor mijn dochter, die ook haarzorg (haartooi is een verouderde term 🙂 ) volgt. Volgende week dinsdag gaat ze me een nieuwe coupe bezorgen. Ben benieuwd! Wellicht volgt er wel een foto op FB.

  4. Oh, ik heb dat ook al 2 keer gedaan. Ook zo plichtbewust en geen nee kunnen zeggen. Gelukkig geen al te grote fiasco’s. Al heb ik de 2de keer wel direct mijn haar opnieuw gewassen. De krullen waren niet bepaald mijn ding… 😉

      1. Ik gebruik niks meer, geen conditioner, geen maskers, geen serums. Mijn tip hier is, om je haar te wassen en zonder kammen te laten drogen en dan pas te kammen…..het werkt voor mij alvast. Haar is er stukken op vooruitgegaan sinds ik al die produkten niet meer in mijn haar smeer 🙂

Geef een reactie

