Ergerissen

Ik ben niet de meest verdraagzame persoon, ik weet het.  Kan me nogal snel ergeren aan verschillende zaken.  Wat als we eerlijk zijn gewoon verspilde energie is, want ik kan de wereld niet verbeteren.  Maar het spreekwoord luidt ” verbeter de wereld en begin bij jezelf”.  Precies wat we gaan doen.  Ik schrijf mijn ergernissen van me af en dan is het tijd om vooruit te kijken, het negatieve te blocken en me te focussen op wat mij gelukkig maakt.

So let’s go:

  • In de fitness, erger ik me aan mensen die de gewichtjes niet op hun plek weer leggen of in de verkeerde volgorde, na 5kg volgt de 6kg en niet de 8-of de 9kg :-).
  • In het verkeer niet ritsen, of naar het rechtse rijvak komen wanneer er moet ingevoegd worden op die rijstrook.
  • Om me op mijn paard te krijgen is het voldoende om afspraken niet na te komen.
  • De kamer van mijn zoon, geen uitleg nodig.
  • De cijfers op de weegschaal met periodes, momenteel is het zo’n periode.
  • Wanneer iets niet lukt, kan me ook in de gordijnen krijgen.
  • Mensen die hun naam niet vermelden aan telefoon maar gewoon zeggen “Meneer”, ik loop daar de muren van op.
  • Ik ben zot van sociale media, maar af en toe heb ik genoeg van het gezaag, het overdreven positivisme of de hardheid van mensen.  Ik zal me er heus ook wel eens schuldig aan maken, iets met hand en boezem.
  • Tandenborstels die los in de kast liggen ipv in de houder.
  • Handdoeken die van ver op het rek worden gegooid, hoe moelijk kan het zijn ze deftig op te hangen?
  • Het paraplusysteem in het Paradijs.
  • Als ik teveel gegeten heb, haat het gevoel van overeten.
  • Collega’s die enkel taartjes meebrengen voor een aantal collega’s en voorbijgaan aan de rest.

En vanaf nu gaan we ons daar niet meer in ergeren en ook zo weinig mogelijk in andere zaken.  Want het is verspilde energie.

Eerste doelstelling van 2017 is binnen.

Hebben jullie al doelstelling gezet voor 2017?

16 gedachtes over “Ergerissen

  1. yep, werken aan mezelf zodat de relatie met zoon weer op de rails komt en hij weer bij mij komt wonen ( hij woont al 2 maanden bij de vader…) en als dit beter begint te lopen, daarna dieet weer oppikken waar ik het achter gelaten heb en zorgen dat de bijgekomen kilo’s er weer afgaan en doorgaan tot streefgewicht. Is genoeg voornemens denk ik :-).
    of niet, als het nog efkes kan, ook mijn ridder op het witte paard tegenkomen 🙂 🙂 :-).

  2. Haha, wij zouden best niet samen wonen! Gelukkig is Wim er om te melden dat ik alwaar de kraan in de badkamer niet goed heb dichtgedraaid en zo nog veel van die dingetjes. 😉 Ja we hebben allemaal wel ergernissen , dat is heel menselijk. We zijn uiteindelijk allemaal verschillend . Fijne eindejaarsfeesten!

  3. Dat mensen de telefoon opnemen met meneer of mevrouw dat ken ik niet. Dat is misschien iets van Belgie? Zelf ga ik mij proberen niet meer te storen aan het woordje me. Dat is geen schrijftaal. Me moeder, me jas, me schoenen. Ik begrijp niet dat mensen dat woord in hun teksten gebruiken.

  4. Dat mensen de telefoon opnemen met meneer of mevrouw dat ken ik niet. Dat is misschien iets van Belgie? Zelf stoor ik mij onwijs aan het woord me in een tekst. Me is geen schrijftaal. Me moeder, me jas me schoenen. Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen dit gebruiken in hun teksten.

  5. Er zijn er wel een paar waar ik me ook blauw aan erger (o.a. niet ritsen in het verkeer, afspraken niet nakomen, …). Wel een heel mooi voornemen van je om je er vanaf nu niet meer druk in te maken.

Geef een reactie

