December

Er is net geen maand voorbij gegaan….maar hier ben ik weer.    Het was een beetje chaotisch in mijn leven en vooral in mijn hoofd.  Zodat er niks uit mijn vingers kwam of toch niks deftigs :-).

Maar ondertussen zijn we al december, de laatste maand van 2016 alweer.  Wat ben jij snel gegaan moet ik zeggen.  Het overzichtje laat nog even op zich wachten, ben zelf benieuwd want de snelheid heeft me ingehaald :-).

December, de feestmaand bij uitstek, de maand ook om even stil te staan bij onszelf en de richting die we willen uitgaan.  Hoe wil ik groeien, want jammer maar helaas ben ik ook een aantal keer met mijn neus tegen de muur gelopen dit jaar en kritiek blijft me steeds onderuithalen ondanks het feit dat ik met mijn 2 voeten stevig op de grond sta en er met mijn zelfbeeld niks mis is.  Maar het is een feit ik ben kritisch en hard en wind er niet graag doekjes rond.

Een ding kan ik wel al meegeven, niemand zit te wachten op mijn mening en voor 2017 staat hoog op de lijst het vaker inslikken van mijn mening, zowel privé als professioneel en al zeker op sociale media, want daar huist een bende hypocrieten bij elkaar die hun mening wel mogen opdringen en daar respect voor willen maar andersom werkt dat blijkbaar niet.

Maar december is dus ook feesten en ik heb het geluk om na 15 jaar eens geen feestje te moeten organiseren, en buiten hapjes maken voor de Prestons hoef ik niks te doen, geen menu’s zoeken, geen try-outs, geen tafelversiering uitzoeken.  En net dat maakt dat ik weinig in de stemming raak :-), het is ook nooit goed hé.  Maar eerlijk is eerlijk, het geeft me wel een ontspannen gevoel.

En aangezien mijn zoon geen examens heeft ( nog meer een ontspannen gevoel) ga ik met hem volgend weekend kerstshoppen, kan de bonuszoon die wel examens heeft goed studeren en heb ik extra tijd met de zoon.

Geniet van deze laatste maand van het jaar en neem de tijd om na te denken 🙂

5 gedachtes over “December

Geef een reactie

