November de maand van de zuinigheid

November is volgens het internet de maand van de zuinigheid.  Komt dat even goed uit :-).

Voor mezelf bedacht ik een leuke challenge, want door de drukke periode op het werk was de verleiding weer heel groot om aan compensatie-kopen te doen…..een truitje hier een sjaaltje daar en over de lipsticks ga ik niet uitwijden :-).

Ipv een alcoholvrije maand, wordt het een kooploze maand en geen koffie of lunch buiten de deur of kantoor is hier gepaster.  Elke week zal ik 25 euro in een potje steken net zoals ik in december zal doen.  Dat geld gaat naar een goed doel, want ik heb al zoveel spullen en leef in rijkdom.  Anderen kunnen het beter gebruiken….en het geeft me een doel om mijn geldbeugel dicht te houden.  Wie heeft er een goed idee van een goed doel?

Het wordt geen makkelijke uitdaging, want mijn fitbit herinnert me aan het feit dat ik moet bewegen en ik haal alleen mijn stappen als ik effectief ook ga wandelen,…..en laat ik nu net werken in een omgeving die heel aantrekkelijk is voor iemand die gek is van mooie dingen. Maar we gaan ervoor, ik ben niet gaan minimaliseren om weer te vullen,……..

En wat zijn jullie uitdagingen?

15 gedachtes over “November de maand van de zuinigheid

  1. Fijn idee! Ik heb hier vorige week ook een nieuwe (niet te openen) spaarpot gekocht 😁 alleen zal ons doel wat minder vriendelijk voor anderen zijn.. al geef ik dezer dagen veel mooi speelgoed enzo aan anderen die het kunnen gebruiken ipv te verkopen 😊

  2. ik zette de laatste maanden vanalles op kapaza, zo moesten we maar een “klein” deel opleggen voor een nieuwe (tweedehands) moutainbike voor mijn echtgenoot, ik kreeg de smaak ook daarna te pakken maar mijn winkeltje draait niet meer zo goed 😀

  3. Ik wist totaal niet dat november de maand van de zuinigheid was, iets om te onthouden en deze maand af en toe bij stil te staan. Vind het trouwens een mooi initiatief van jou!

  4. Ik heb dat probleem ook dat ik vlakbij de winkelstraten werk en dus als ik ga wandelen veeeeel mooie etalages en verleidingen passeer. Ik plan een drastischere koopstop want het loopt hier echt de spuigaten uit. Ben nog aan het broeden op het ‘hoe’. Dat van dat goed doel is een prachtig idee. Ik heb eens een jaar WWF gesteund. Damiaanactie vind ik ook een mooie (een vriendin van me is vorig jaar mee gaan helpen een schooltje afwerken).

Geef een reactie

