Projecten up-date

In de loop van de jaren heb ik een hoop projectjes in het leven geroepen.   Eerst begonnen we door “jeukproblemen” om ons haar zo weinig mogelijk te wassen en vooral geen rommel meer in mijn haar te smeren, lees: mousse, volumepoeder, conditioner…….name it en het stond in mijn badkamerkastje…..ik doneerde alles aan mijn zus en waste mijn haar enkel met een shampoo-bar van Lush en dat slechts een keer per week….mijn jeuk verdween en mijn haar werd voller, stugger en dat maakt beter te behandelen.  Maar hou ik me nog steeds aan deze routine??    Ja, met hier en daar een uitzondering dat ik het eens 2 keer per week was, omdat ik zo gezweet heb dat ik vind dat mijn haar ruikt en laat ik daar een hekel aan hebben en af en toe smeer ik mijn droge punten in met kokosolie…..that’s it.  Oh ja en een beetje haarlak ’s morgens om alles op zijn plek te houden :-).  Zijn mijn jeukissues dan van de baan.  Het is niet volledig weg, maar het is VEEL VEEL beter, ik ben nog niet zover dat ik mijn haar totaal niet meer was omwille van de geur vooral :-), maar mss is dat ook iets waar je door moet.  Jullie mogen altijd jullie ervaringen delen of tips, ik hoor ze echt graag.

Dan het paradeplaatje, “project40“, ik ging als “fashionvictim” van een overvolle kleerkast naar slechts “40” stuks in mijn kleerkast, jassen, schoenen inbegrepen, ondergoed, sportgerief en speciale kleding werd niet meegerekend.  We startte dit projectje in de winter, dan werd het lente en veranderde ik mijn kleerkast, ik hield me aan slechts 5 nieuwe items kopen, maar toen de zomer eraan kwam kreeg ik het lastiger, niet omwille van het beperkt aantal stuks maar wel omdat de weersomstandigheden enorm grillig waren, te koud, te nat om dan weer naar tropisch te gaan.  Wat maakte dat ik de grens van 40-stuks overschreed maar ik hield me wel aan het principe van slechts 5 nieuwe stuks en iets nieuws is ook iets oud weggooien.  Toen de herfst zich aankondigde, besloot ik weer strenger voor mezelf te worden, het liefst zou ik 10  jurkjes in mijn kast hangen en deze afwisselend dragen,……maar wat draag je dan als je gaat wandelen, of in het weekend of op het voetbal…..niet makkelijk hé, je moet hier ook voorbereid zijn op allerlei omstandigheden en daar zit net het moeilijke in om een goede “capsule wardrobe” samen te stellen.  Maar ik ben er weer in geslaagd om een garderobe van 40 stuks samen te stellen.  Waarom blijf ik dit doen, omdat het me rust geeft.  Ik denk na voor ik een kledingstuk koop, of het past in mijn capsule, of ik het ook effectief ga dragen, impulsaankopen doe ik niet meer, over elk stuk wordt nagedacht. Ik kan dit iedereen aanbevelen een beperktere garderobe, je ziet wat er in je kast hangt, je draagt ook effectief wat er in je kast hangt en alles kan je met elkaar dragen, het maakt je creatiever en de drang om te shoppen verdwijnt, want het hangt gewoon al allemaal in……..

Wat mijn gezondheidprojectjes betreft, ik eet al een tijdje geen Paleo meer, of toch niet meer strikt.  Toen ik op zoek was naar een “ondersteuning“, omdat ik niet recupereerde van mijn trainingen, was er iemand die me mailde dat het wel eens kon door een gebrek aan koolhydraten ipv eiwitten.  Ik heb dit getest, door ze gewoon weer toe te voegen, rijst, havermout, quinoa, couscous, aardappel en toen ondervond ik inderdaad dat ik zo moe was omdat mijn lichaam geen brandstof kreeg.  En ondanks dat ik fan blijf van Paleo, is het een geweldig dieet als je weinig beweegt, ik train momenteel teveel om het zonder te stellen.

Wat trainen betreft, daar probeer ik een evenwicht in te vinden, 4 keer kracht, 2 keer cardio en zoveel mogelijk met de fiets en vooral een nieuw projectje, voldoende slapen, nog een groot werkpunt :-).

En hoe is het met jullie projectjes???

14 gedachtes over “Projecten up-date

  1. Mijn paleoproject terug opgestart toen zoon terug naar Canada vertrok. We zijn anderhalve maand verder, en ik krijg er met moeite een kilo van af. Ik snap het echt niet. Gelukkig verleden jaar niet te veel herfstkleren gekocht, want al mijn broeken zitten me te nauw. En ik vertik het om er voorlopig nieuwe te kopen. Al heb ik wel dringend een paar truitjes nodig en een opgeklede broek, een mooie jeans of zo.
    Ik probeer ook te minimaliseren al tel ik mijn stukken niet perse.

  2. Mooie projectjes! Heb je je haar gewoon van dag op dag besloten om het maar 1x per week te wassen? Ik zit nog steeds aan een dag wassen, twee dagen niet. Ik gebruik gewone shampoo van de lush.
    Ik denk dat ik sowieso niet veel kledij hebt, want ik haat shoppen 😀 Er komt zelden iets nieuws bij.
    Paleo is voor mij niet haalbaar omdat ik thuis vooral vegan eet.

  3. Wat een discipline allemaal 🙂
    Om “gezonder” te zijn, probeer ik op de werkdagen zo min mogelijk suikers (chips, koekjes, snoep…) te eten, ook let ik er op dat ik niet te veel aardappelen, brood eet. In het weekend mag het dan wel, met mate natuurlijk, maar omdat ik er in de week op let, valt het in het weekend ook goed mee.
    Sporten… 3 tot 4 keer per week werk ik met mijn gewichtjes en 3 tot 4 keer per week doe ik verstevigingsoefeningen, + 1 uurtje fatburning in de week.
    Samen met een collega overwegen we om over de middag te gaan sporten in een Basic Fit, wat ik volledig zie zitten… wordt vervolgd… 🙂

  4. Damn, ik moet zo’n shampoobar ook eens proberen. Ik smeer nog altijd veel te veel rommel in mijn haar en ’t gaat er precies enkel doder van dan dat het er gezonder uit gaat zien (ondanks dat het al zo natuurlijk/biologisch mogelijke productjes zijn en blabla).
    Ik heb de stuks in mijn herfstwinterkleerkast nog niet durven tellen. ’t Zal in ieder geval véél meer zijn dan 40. En ik kan er meer dan 200 outfits mee maken. Ahum.

Geef een reactie

