Mindere periode

Na onze topvakantie, raakte ik niet echt in mijn ritme…maar momenteel zijn we zo op kruissnelheid dat ik mezelf soms een halt moet toeroepen, wil ik mezelf niet voorbij lopen.

In het Paradijs blijft het gigantisch druk, ondertussen heb ik intern hulp gekregen, maar u weet ook dat die niet onmiddellijk meedraaien en dat werken in het Paradijs speciaal is.  Ik word belast met een huzarenstukje aan puzzel leggen om winsten en verliezen te compenseren, moet nieuwe databases opbouwen en ondertussen draait het “normale” werk door en wordt er ook nog verwacht dat je vergadering bijwoont, Miami op zijn wenken bedient, snel nog een telefoon installeert om tot kers op de taart ook nog met een geïnfecteerde server te zitten omdat een collega met 1500 virsussen zat dit zich een weg naar de server hadden gebaand met resultaat 2 dagen technisch werkloos en toch wel wat data verloren,……never a dull moment…ik moet bekennen dat het me stress geeft, constant het gevoel heb dat ik aan het verzuipen ben en ik de reddingsboei niet vind….

Afgelopen weekend was ik poezenoppas voor de kat van mijn BFF….en ik neem dat altijd ter harte, net zoals haar vissen eten geven, de serre voorzien van het nodige vocht en zorgen dat het vuil op tijd buiten staat, je bent een vriendin of je bent het niet.  Ik weet dat ze het fijn vindt dat ik een beetje tijd besteed aan de kat een aandachtshoer eerste klas :-).  Voor mij was het zaterdag even een rustpuntje, nam me voor om de krant te lezen en mijn nagels te verzorgen samen met een heerlijk kopje koffie.  Na het uitgebreid knuffelen, eten voorzien, kattenbak proper te maken, zette ik me aan tafel met een heerlijk geurende kop koffie.  Ik verwijderde vakkundig mijn oude nagellak, zette het flesje dissolvant opzij en u voelt hem aankomen hé…terwijl ik aan het lezen ben, wil ik mijn kop koffie nemen, zonder kijken uiteraard en ik stoot daarmee het flesje disolvant om waarvan de dop niet goed dicht is, ik reageer gelukkig snel en probeer de schade te beperken,….tervergeefs.  Ik zie de lak zo bij elkaar rimpelen met alle gevolgen vandien.  De tafel is beschadigd…..

Mijn vriendin reageerde vanop afstand goed, maar sinds ze thuis is, heb ik nog niks vernomen.  Dit wordt waarschijnlijk een verzekeringskwestie, maar ik zit ermee in mijn maag, ik hoop dat het onze vriendschap niet verzuurd, heb er sindsdien zo’n slecht gevoel over dat ik niet kwijt raak.  Het is een ongelukje, maar ik vrees eentje met een grote vlek……

16 gedachtes over “Mindere periode

  1. Er zijn vriendschappen om minder ‘gesprongen’ maar het zou zonde zijn van… Probeer het inderdaad maar zo snel mogelijk te regelen… Anders gaat het wringen.

  2. Het zou spijtig zijn dat een vriendschap hierop stukloopt. Maar om eventjes advocaat van de duivel te spelen: ik zou het zelf nooit in mijn hoofd halen om bij iemand anders thuis mijn nagels te zitten lakken tijdens het verzorgen van de dieren, goede vriendin of niet.

  3. Ohnee!! Ik snap volledig hoe je je voelt. Vreselijk als zoiets gebeurd. De familiale verzekering zal hier wel tussenkomen en als ze daar om kwaad is, dan zegt dat iets over je vriendschap. Ik had ook ooit eens ongelukje bij een vriendin en eerst was ze boos (wat ik ook normaal vind), maar nu is ze weer bijgedraaid. Ook omdat ze merkte hoe slecht ik me voelde toen ze boos was op me.

  4. Eén van de redenen dat ik dat altijd in de badkamer doe :p
    Ik had aan mijn mama en zus gevraagd om de plantjes water te geven, mijn zus was te enthousiast geweest waardoor het schaaltje van één van de planten was overgelopen, gevolg: de vernis van één van onze tafeltjes is uitgelopen door het vocht, in onze vloer.. ge krijgt dat er niet meer uit. Maar ge kunt toch ook niet boos zijn op die mensen hé, die zijn verdorie wel komen opdraven voor u terwijl gij op vakantie waart. Dus heb ik er een tafeltje over gezet en ge ziet het niet als ge het niet weet.

Geef een reactie

