Fit Bit charge 2

Ik heb iets met cijfers en bijhouden van gegevens,….:-), dat ik dit jullie vertel zal jullie niet verbazen hé…..

En al een hele tijd was ik aan het twijfelen om een fitbit aan te schaffen, nog meer cijfers die mijn dag zouden kleuren :-), maar ik was te gierig om er geld aan uit te geven :-), maar dan is verjaren altijd een uitkomst, want dan wordt er in onze familie naar een wishlist gevraagd,……het is overbodig maar ik zeg het toch, uiteraard hou ik dat allemaal bij, trouwens niet alleen voor mezelf maar ook voor anderen als ik iets oppik.  Mijn zus zorgde voor de nodige inzameling van de centen en vanaf zondag hangt er dus aan mijn linkerarm een fitbit charge 2 te blinken.

En ben ik er blij mee, dat zal wel zijn.  Het houdt bij hoeveel stappen ik per dag zet, het slaagt tegen met een kantoorjob, maar ik heb wat kleine zaken ingevoerd zodat ik toch de doelstelling haal van 10.000stappen per dag.  Mijn hartslag, het verbruik van calorieën ( de grootste confrontatie), workouts en mijn slaappatroon.  En mijn fitbit vertelt me eerlijk dat ik slecht slaap en te weinig :-), ga te laat slapen en ik word gemiddeld 4 keer per nacht wakker en heb 12 onrustige momenten per nacht,…..dit wordt dus een groot werkpunt, maar als ik om 6u wil opstaan, ik om 23u moet slapen en als je om 22u maar thuiskomt 3 avonden per week of later is dat een hele uitdaging.  Iemand tips??

Ik ben op een aantal dagen al fan geworden en ik ben iemand van de goals, dat maakt dat zo’n fitbit op mijn lijf geschreven is en natuurlijk wist ik al dat ik te weinig bewoog op kantoordagen, maar nu zie je het het staan en word ik gemotiveerd om de trap te nemen ( ik werk op de 8-ste verdieping), om onder de middag toch buiten te gaan en te wandelen.  Ik ben vooral benieuwd wat de cardio-trainingen gaan opleveren……

En vooral om mijn slaappatroon in het oog te houden….iets waar ik al een tijdje met struggle en het weer van de afgelopen dagen hielp daar nu niet echt aan…..

Iemand nog ervaringen??

 

12 gedachtes over “Fit Bit charge 2

  1. Eigenlijk is sporten heel slecht voor de nachtrust als je dat doet nadat je 12 uur dag hebt gehouden! Ik leerde dat op een voordracht voor proffesionele sporters. Heeft te maken met het aanmaken van melatonine.
    Het intens sporten na uw 12 daguren zorgt ervoor dat uw lichaam geen melatonine aanmaakt, het slaaphormoon. Hou het eens in de gaten zou ik adviseren!

  2. Ik kreeg bij mijn vorige gsm als promotie gratis een Samsung Gear Fit die ik tot op heden nog steeds gebruik. Ik vind het een geweldige technologie. Maar ik ben dan ook een geek daarin 😉

  3. Oooh leuk! Ik heb er eentje standaard op mijn gsm maar mijn gsm ligt vaak gewoon op mijn bureau dus ik heb geen reëel beeld van mijn stappen.
    Ik heb ook eens gehoord of gelezen dat je een Fitbit best rond je enkel doet omdat je je armen teveel beweegt zonder te stappen en dat dan meetelt. Ik weet niet of het klopt.
    Dit weekend vertelde er ook iemand dat een vrouw 8.500 stappen moet hebben en een man 10.000. Ik heb er tussen de 8.000 en 10.000 per dag tijdens week-dagen.

  4. Met al die positieve reviews die ik erover lees begint het hier steeds vaker te kriebelen om me er ook eentje aan te schaffen. Ik ben vooral benieuwd naar het aantal stappen dat ik op een dag zet (vrees dat dit bedroevend weinig gaat zijn) en hoeveel uren ik effectief slaap op een nacht.

  5. Ik heb een Charge HR en ik heb hetzelfde probleem qua slaap, ik kom zélden aan de ‘nodige’ 8u, ik kruip om 22u in bed en sta op om 6u15, lig gemiddeld 45min per nacht te woelen in mijn slaap, ja zo geraak ik er niet simpel, enige tip: vroeger gaan slapen!
    Mij motiveert de fitbit alleszins keihard om ’s middags een ommetje te maken en zodoende toch 10K stappen te behalen (al lukt het zeker niet elke dag want idd.. kantoorjob..).

Geef een reactie

