Opnieuw naar school

Gisteren was het weer zover, vol enthousiasme vertrok ik naar de eerste chocoladeles van het 2de jaar.  De wissel van dinsdag naar maandag blijkt uiteindelijk een goede zet te zijn aangezien we maar met 8 zijn, die van dinsdag met 14….dus meer aandacht en bijleren. En ik op dinsdag een vrije avond heb….

Maar, het wordt duidelijk een pittig jaar en het zal niet alleen spelen met chocolade zijn :-), boekhouden, bedrijfsbeheer, kosten-en loonberekeningen worden toegevoegd aan het pakket, net zoals een stevig business-plan.  Ik heb keurig mijn educatief verlof ingediend :-), voor de eerste keer in mijn leven ga ik me toeëigenen waar ik recht op heb en me niet in 26-bochten wringen van ik kan het wel allemaal.  Ik weet nu al dat ik iets deftig wil afleveren en met mijn perfectionistisch kantje ga ik niet rusten voor het eindwerk zowel het praktische als theoretische gedeelte tot het is wat ik wil dat het is…..

En de ideeën flitsen constant door mijn hoofd, welk bedrijf wil ik, wat gaat de visie zijn waar wil ik naartoe?? En ik kom steeds op hetzelfde uit, want ik ben realistisch genoeg dat er van pralines alleen niet te leven was dat ik steeds weer kom op het geven van workshops, dat mensen met pralines, of chocoladestuk met pralines zelf maken uiteraard met hulp en het mee naar huis kunnen nemen of dessertkoekjes verpakt in een mooi doosje of het boetseren met marsepein..er zijn veel opties natuurlijk.  En proberen onze koekjes/pralines aan restaurants verkocht te krijgen, want dat stoort me vaak op restaurant dat je bij de koffie een voorverpakt koekje krijgt,….

Allemaal dromen,…..maar alles is ooit met een droom begonnen,…..hij moet alleen tot de puntjes worden uitgewerkt 🙂

14 gedachtes over “Opnieuw naar school

  1. Mijn dochter kreeg een soort chocoladeworkshop op een verjaardagsfeestje (bij Zaabar in Brussel).
    Misschien ook een idee, als je graag met kinderen werkt? (zij was 12 of 13 denk ik)
    Zij was er enthousiast over, ze kregen hun “maaksels” mooi verpakt mee.

  2. Wauw, ik wist helemaal niet dat je eventueel een eigen bedrijfje wil oprichten. Zo een workshop vind ik wel een fijn idee! Ah en moest je ooit testpersonen zoeken, dan ben ik altijd kandidaat 😉

Geef een reactie

