September

Ondertussen zijn we weer september en ja ik vond mijn ritme weer, de planner in me nam het weer over en we zitten weer op de rails.  Heb ook de agenda nog eens herbekeken, aangezien het voetbalschema van de zoon ook is aangepast en dinsdagavond wordt weer de rustavond,….samen met de zoon en daar kijk ik enorm naar uit!

Trainingsschema wordt ook aangepast we gaan niet meer 6/7 trainen, zeker niet in de week dat de zoon er is.  Enkel zijn trainingsavonden gaan gebruikt worden om te trainen wat maakt dat ik 2 vrije avonden ga hebben, wat een luxe :-).  Ook ochtendtrainingen gaan weer ingevoerd worden en ja, dan zal het al eens als lunch eens boterhammen worden, maar niks is perfect, ook ik niet.  Btw ik eet al een tijdje niet meer Paleo, het voelde niet goed meer en sinds ik meer trage koolhydraten eet, gaat het stukken beter het trainen, ik voel me niet meer zo uitgeput als een tijdje geleden :-), ik geloof nog steeds in Paleo, alleen is het minder geschikt als je 6/7 intensief sport, voor mezelf dan, ik kan niet over andere oordelen en ben ik blij met mijn boterham, havermout en zilverrijst af en toe :-).

September, het is een beetje mijn maand, aangezien er mijn geboortedag in valt, aanstaande donderdag is het zover,…..43 en in mijn hoofd blijf ik 25, voel me ook beter dan toen ik 25 was :-), ondanks de rimpels, spataders,..en ik hoop dat dat nog lang mag blijven.

De huizenzoektocht is nog niet ten einde 🙂 en ik kan ondertussen al een roman schrijven over de verschillende huizen in Vlaanderen.  Ook de locatie blijft voor discussie zorgen, volgen we ons hart of de praktische kant van de zaak, dat budget ook vaak roet in het eten gooit is geen onbelangrijke factor hier.  Maar tot op heden nog steeds geen huis tegen gekomen waar ik mijn hart aan verloor, behalve 1 keer aan een bouwval dat compleet gestript moet worden en waar men nog onnoemelijk veel geld voor vraagt,…

Maar ik werd wel verliefd op gel nagellak,…iets wat ik vroeger voor “strekenwijven” vond, maar 3 weken een perfecte manicure heeft me over de streep getrokken.  Want ondanks dat het een dure affaire is, maakt het mij ontzettend gelukkig :-), want u weet dat ik een handenfobie heb en sinds kort heb ik dus altijd mooie verzorgde handen en nagels.  Maar jammer genoeg komt er een einde aan het sprookje, want als de chocoladecursus weer start is nagellak verboden, welke soort dan ook :-).

En hoe is het met jullie leven voor de moment? 🙂

 

26 gedachtes over “September

  1. Opnieuw school voor de echtgenoot en zoon vier. Zoon vijf heeft nog wat vakantie voor hij aan de unief begint. Ik heb een pijnlijke stijve nek en kijk uit naar het zomerweer dat ze vanaf dinsdag beloven. 😆

  2. Hier nog een weekje verlof, en dan weer die mallemolen in. Je weet dat september ook mijn maand is – na 37jaar werken begin ik toch af te tellen naar dat pensioen (raar?).
    Blij dat je de rust hebt teruggevonden in alle chaos. En dat huis? Op een mooie dat staat dat zo voor je neus!

  3. September, nu voelt het als nazomerend, heerlijk, alleen de ” kortere ” dagen zijn spelbreker en de toekomst lijkt zoals de nazomer …… ( fijn blog, en trainende zoon kost energie, maar wel dankbaar om te doen )

  4. Aaah september, de maand waar de structuur terugkomt. Love it! Heb onlangs drie maal gelnagels gedaan. Ondanks ik zeer tevreden ben en het idd zo mooi is, ben ik ermee gestopt. Ik heb erg vlug uitgroei. Mijn natuurlijke nagels zijn er ook helemaal kapot aan gegaan. Met mijn leven? Kan niet beter. Bedankt!

  5. Ik heb al veel aan je gedacht. Eigenlijk zou ik eens met je mee moeten lopen, een week of twee, en doen zoals jij doet, qua trainen en eten en opruimen. Je hoofd kunnen koel houden, rust scheppen. Ik betrap mezelf er op weer te veel in de zetel te zitten met een boek of mijn laptop, ik lees me te pletter. Eten doe ik met mate en nog steeds redelijk gezond, maar aangezien ik amper beweeg, zakt mijn lijf meer en meer uit en ben ik overal stijf. Een beetje van het Gitta-gen zou mij goed doen! 😉

  6. Vandaag mijn eerste dag terug op het werk na drie weken vakantie en het was deze morgen al meteen de moeite… Ik leef met je mee wat betreft de huizenzoektocht, het is niet gemakkelijk hé. Wij zitten nu in de laatste fase, we verhuizen eind oktober. Spannend!

  7. Fijn overzichtje en hoera voor de 2 vrije avonden en alvast een gelukkige verjaardag 🙂

    Paleo heb ik nog niet gevolgd, maar ik kan het idee er achter wel volgen. Ik eet vegetarisch, flexanistisch en suikervrij, dus Paleo is niet haalbaar 🙂

      1. Dat lukt heel goed, thuis eet ik zelfs vegan 🙂 Sociaal eet ik wel gewoon de hoofdgerechten ook al zitten er dan verborgen suikers in. Ik eet zelden desserts. Behalve als er dan getrakteerd wordt op het werk.

  8. Het huis heeft idd wel iets … doe een bod? € 150 000 is het waard, wie weet happen ze toe? 😉
    Ik ben eigenlijk best wel jaloers op al die vrije tijd die je hebt. Ik sta om 5u30 op, zit om 6u30 op de trein naar het werk, en als ik geluk heb ben ik om 18u30 weer thuis. Koken, opruimen, en dan heb ik nog een uurtje voor mezelf voor ik weer moet gaan slapen.
    Maar goed, ik heb een enorm toffe job en het is het mij ook wel waard, alleen die tijd om te kunnen sporten, dàt zou fijn zijn om te kunnen 🙂

    1. 150000 en ik zou het doen 😉😉. Ik zit om 6u30 in de gym.😉 en half negen op kantoor….en ik ben thuis rond 18u en als de zoon training heeft. Train ik ’s avonds als hij traint en doe ik het huishouden ’s morgens….ja, ik kan dit door mijn job….klopt

  9. Leuk overzicht! Stiekem ben ik wel jaloers op je, dat je zo vaak kan gaan trainen. Oh en dat huizen zoeken, dat versta ik volledig! Wij zijn zelf ook aan het zoeken en de dingen die je soms tegenkomt, onvoorstelbaar. Grootste probleem bij ons: de locatie. De groene rand rond Brussel is erg gegeerd en dat drijft de prijzen echt wel de hoogte in. Maar we geven nog niet op 🙂

  10. Ik merk ook dat ik koolhydraten nodig heb…. zeker als ik sport. Als we dagtochten maken dan neem ik bv altijd boterhammen mee voor onderweg. Met een soepje eventueel. En na het lopen: steevast havermout. Ik kan me voorstellen dat het voor iemand die 6/7 sport nog harder nodig is en dat je het niet alleen uit groenten gaat halen 🙂

  11. Moesten we dichter bij elkaar wonen, zou ik je inhuren als personal coach… vanwaar haal jij die energie?? 🙂 Ik ga terug 1x per week sporten, zou meer willend doen, maar ik geraak er niet aan uit, wat ik wil doen…
    Ik heb sinds juni gellisch en iedere keer ze net gedaan zijn, kan ik er zo verliefd naar kijken… mooie verzorgde nagels… I love it! Donderdag een afspraakje voor een nieuw kleurtje… kijk ik zo naar uit!

Geef een reactie

