Congé payé

Vanaf vandaag start mijne congé payé….na een helweek in het Paradijs en alle topmomenten die ik daar beleefde meer dan dubbel en dik verdiend.  Elk jaar vind ik dat ik het verdien, daar niet van, maar dit jaar was toch de ergste week die ik meemaakte in mijn 11-jarige loopbaan daar, elke dag tot 19u30, het was wat teveel van het goede en het leverde voorlopig niks op, of toch niks concreet.  Ga jullie de details besparen, maar het komt erop neer dat NY verlies draait en men een zodanige constructie wil gaan opzetten dat mij gigantisch veel werk gaat geven, hopelijk ook voldoende opslag, ga het kunnen gebruiken voor het droomhuis dat we zagen dat way out of our budget is :-), maar dat is een ander verhaal.

Ik ben mijn vakantie alleen gestart, mijn lief heeft niet zoveel vakantie als ik, wat maakt dat ik deze week alleen zal doorbrengen, voor degene die me zielig vinden, ik heb uitgekeken naar deze week, mijn zoon is ook weer terug thuis er staat meer dan genoeg op de agenda en ik heb heel graag tijd voor mezelf.

En dat laatste, daar kom ik even op terug.  Een tijdje geleden startte ik weer met yoga met ups&downs, want elke dag yoga was wel heel ambitieus en hoe hard ik het ook probeer, yoga ’s morgens is ondanks het feit dat ik een ochtendmens ben voor mij geen optie, het voelt niet goed.  Ik doe het het liefst ’s avonds do not ask me why terwijl het ’s morgens echt wordt aangeraden en sporten ’s morgens me wel heel goed afgaat.

Er is een enorm aanbod aan verschillende yoga en ik bleef me aangetrokken voelen tot de Kundalini yoga, eerst was er het boek van Goedele Leyssen en toen ik heel impulsief in de bib een boek over yoga meeritste, bleek het ook over Kundalini yoga te gaan en Maya Fiennes trok me over de streep.

Ik ben zo enthousiast dat ik iets wat al heel lang in me zit te borrelen toch graag wil gaan ondernemen.  Ik zou het fantastisch vinden om een weekje alleen op yoga vakantie te gaan…….een weekje voor me alleen een weekje stilte en de de kracht in mezelf……als ik volgend jaar nog een week alleen thuis ben ben ik weg, hoewel ik het liefst alles met mijn lief deel, maar ik voel dat ik dit moet doen voor mezelf……

14 gedachtes over “Congé payé

Geef een reactie

