Ode aan

Ik heb een gevoelig verteringsstelsel al zolang ik me kan herinneren.  Dankzij het juiste eetpatroon kan ik veel klachten omzeilen, maar stress, verandering van eten en omgeving gooien altijd roet in het eten.  Dat was niet anders zo in Venetië, wat op gebied van voeding een ramp is voor me.

En dat brengt me naar de ode, mijn problemen :-).  Een ode aan het toiletbezoek ( ik weet dat Mr.Pannenkoek zo trots op me zal zijn ;-)).

Venetië is een uitzonderlijke stad, qua gebouwen, geschiedenis, geen auto’s ( dat was echt een verademing) noch fietsen, enkel bruggen en boten :-).  Maar ook op gebied van het kleinste kamertje is het uitzonderlijk.

Regelmatig door het vele drinken en eten, waren we verplicht om gebruik te maken van het kleinste kamer en dan neem je plaats op een terrasje, drink je weer en is het een never ending story, maar er zijn erger dingen :-), niks zo gezellig dan genieten op een terrasje vooral degene die ook de lokale bevolking bezoeken.  We zoeken dat ook uit, omdat het de leukste indrukken zijn.

Toen Miranda als eerste naar het toilet trok, kwam ze terug met een big smile en kregen we de geheimzinnige boodschap om onze boodschap snel te gaan plaatsen :-), ik als laatste in de rij, maar iedereen zweeg als vermoord.  Tot ik het toilet opende, daar stond een veredelde bedpan op de grond geplaatst en moest je heel diep door de knieën gaan om je behoefte te doen, of het de bedoeling was om recht te blijven weet ik niet, maar ik wilde vermijden dat het langs mijn benen naar beneden liep.  Als dit een week eerder was gebeurd, had men een kraan moeten bestellen om me weer recht te helpen.  Maar wanneer de nood het hoogst is, doe je veel.

Een aantal drinkplaatsen later, had ik de eer om als eerste te gaan en kon ik een smile niet onderdrukken, damn Pannenkoek jij had genoten!  Daar was weer de veredelde bedpan, maar dan op een voet geplaatst, nog steeds niet op de hoogte zoals wij ze kennen, ik doopte hem ” in between” :-)……

Gelukkig waren er ook “normale wc’s”, hoewel ze niet gek zijn van wc-brillen, wat ik toch als “klein” probleem ervaarde :-).  Wil het graag zo comfortabel mogelijk en het liefst zo proper mogelijk.

Het is een raar volkje de Italianen,…..een mini een ” in between” of normal size, je kan kiezen 🙂

21 gedachtes over “Ode aan

  1. Jammer dat je geen foto hebt genomen van die toestand. Ik googlede het daarnet, maar vond niks in de orde dat je beschrijft…
    Ik ben blij dat mijn reputatie op het Internet door je verwijzing een positief duwtje heeft gekregen, dank je wel :)!

  2. Haha , ja dat kleine kamertje, je komt van soorten tegen op reis. In Spanje moet je vaak een sleutel vragen, zodat de toeristen niet allemaal binnenlopen om hun plas te doen. Maar nergens wordt geld gevraagd. Ook niet in Canada, waar er zelfs bij kleine toeristische attracties, zoals een vuurtoren, toiletten zijn, altijd heel proper en gratis. Mijn schoondochter keek gelijk zot, dat je in België overal moet betalen. Maar soit, ik wijk af van de pot. Ik heb al van soorten gehad, maar nooit veredelde badpannen. 😉

  3. Nog zo’n heerlijk “schijt” verhaal op de vroege ochtend. Kom net bij Thomas vandaan. Niks kakt zo lekker dus als het potje thuis.

  4. Damn dat heb ik nog nooit meegemaakt, zo’n raar toilet haha en ik maar schrik hebben van de Franse. Het is een goeie hamstringstraining, dat dan weer wel..

Geef een reactie

