Slechte patiënt

Vandaag was het dan het moment van de waarheid, na het verdict werd ik vandaag verwacht voor  inspuiting.

Na een uitgebreide uitleg over wat ik moet doen en vooral niet mag doen :-), het komt erop neer dat ik een aantal dagen mijn been niet mag belasten, niet mag heffen, niet teveel huishoudelijke taken mag uitvoeren, maw ik moet rusten :-).  En daar wringt het natuurlijk, want dat ligt niet in mijn aard :-).

Na aanmelding, bloed trekken was het tijd om een rondje te gaan wandelen, in mijn oude buurt, wat een verloedering, winkels die leegstaan, huizen die half zijn afgebroken,….buiten wat uitzonderingen was niks nog wat het ooit was.

Maar de weergoden waren me gunstig gezind en ik liep met het zonnetje op mijn gezicht het verplichte half uurtje.

Alles liep in perfecte timing, want na een telefoon van het Paradijs, Miami had het in zijn hoofd gekregen om plots ruwe goederen naar onze fabriek te sturen, wat geen evidente procedure is en al zeker niet als je dat nog nooit gedaan hebt.  Paniek, want foutieve documenten staat gelijk aan diamanten die weken vastzitten want de Vietnamese overheid staat niet bekend om hun meewerking,…ik legde alles stap voor stap uit en kon onmiddellijk vol stress bij de dokter binnen,……na echo, melding dat mijn knie echt in slecht staat is, volgde de naald in mijn knie,…..dokter en verpleger waren bezorgd :-), maar na bevalling kan je heel veel pijn aan 🙂 :-), maar geheel pijnloos was het niet.  Ik sprong van de tafel en in mijn broek, schoenen aantrekken ging heel vlot, eerste gedachten waren, ik ga een van de mensen zijn die geen last gaan hebben :-).  Tot ik op de hoek van de straat stond en ik mijn papa maar belde om me op te halen, aangezien stappen steeds moeilijker en pijnlijker werd.

En deze zotte is dan met de papa doorgereden, met veel pijn, naar het Paradijs,…om alles te controleren en door te sturen, terwijl Miami heel goed wist dat ik er vandaag niet ging zijn, hou mijn hart al vast voor Venetië, eigenlijk zou ik het me niet mogen aantrekken en hen hun plan laten trekken, loopt het fout, dat is dat maar zo.

Eens thuis, redde ik het nog net tot aan de zetel en daar lig ik nog steeds, wat de komende dagen mijn vaste stek wordt, vanaf zaterdag moet alles achter de rug zijn, geen moment te vroeg aangezien ik zondag op het vliegtuig stap voor een romantische trip naar Venetië, met veel rustmomentjes aangezien ik overbelasting moet vermijden om optimale werking te garanderen,……

Maar eerlijk is eerlijk, ik zie op tegen de komende dagen, rusten staat niet hoog aangeschreven en verplichte rust al zeker niet, ik ben niet de beste patiënt,…en heb heel veel zin om te zagen, dat het toch veel pijn doet 🙂 :-).

 

21 gedachtes over “Slechte patiënt

  1. Van mij mag je zagen hoor, dat kan ook eens deugd doen. Dan zaag je hier maar even op de blog, heeft er bij jou thuis toch niemand last van. 😉 Ik duim voor snel wat minder pijn!

  2. Schat, lees eindelijk eens dat boek dat al lang op de plank staat, kijk naar opgenomen tv programma’s en laat je schandalig verwennen. Want geloof me, je gaat dikke spijt krijgen als je niet luistert naar de dokter. En ik denk wel dat de knie zelf zal aangeven wanneer hij klaar is om opnieuw gebruikt te worden. Heel veel sterkte en heel veel plezier in Venetië x!

  3. ow ow heel herkenbaar 🙂 ik zou ook een slechte patiënt zijn. En zagen doe ik ook op mijn blog, lucht op moet ik zeggen! Draai nu de knop om en geniet van je “luieren” … En dan flux naar Venetië!!!

  4. Ge hebt volgens mij het recht om eens flink te zagen, dat moet verdorie pijn doen!!! Ik hoop dat het intussen – als ik dit schrijf, zit je al in Italië – gebeterd is, toch best niet te veel rondlopen, neem maar zo’n bootje daar in Venetië en laat u rondvoeren 😉

Geef een reactie

