Liefdesverdriet

Zaterdagnacht ging de wekker om 1u om taxi te spelen voor de zoon.  Vlug mijn jogging aan, haar in een knot, handtas en GSM nemen om te vertrekken.  Eerst toch even GSM controleren om te zien dat de zoon een sms-je had gestuurd, dat ik hem moest komen halen om 0u45, hart gaat dan sneller kloppen want dan weet ik dat er iets is, ken je kind.

Hij ontkende het in eerste instantie, maar toen ik arriveerde na de file taxi-ouders te hebben doorstaan, je moest vanaf de dorpskern de wagens gewoon volgen :-), zag ik aan zijn gezicht dat er iets was, de biergeur volgde vanzelf :-), maar hij was duidelijk niet in een vrolijke bui.  Het ex-liefje, dat hem aan de deur had gezet, omdat hij te stil en introvert is, was blijkbaar ook aanwezig met een nieuw vriendje.  En blijkbaar is mijn zoontje er nog niet over.  Hij kon met moeite zijn tranen bedwingen in de auto en stortte zijn hart uit,…..mijn hart brak in 1000 stukken, maar ik bleef rustig, luisterde, troostte, vertelde hem een ervaring van mezelf en konden gelukkig voorbij de drankcontrole rijden, want bij stoppen had ik uiteraard negatief geblazen, maar men had de fashion pollice op me losgelaten vrees ik.

Toen ik de wagen in de garage parkeerde, bedankte de zoon me, om hem op te halen en om te luisteren.  Hij heeft mijn veerkracht geërfd en vanmorgen verscheen er al een foto op IG, dat zijn mama ( oke, hij gebruikte het woord moeder) gelijk had :-), natuurlijk heb ik gelijk, ze is het niet waard dat hij verdriet heeft, want ze aanvaardt hem niet zoals hij is :-), maar dat nam niet weg, dat het mijn moederhart pijn deed…..en dat dit weer even de essentie blootlegde, hij is enorm introvert, kan zich heel moeilijk uiten en wordt dan boos ipv te zeggen wat hem dwarsligt en dat gaat hem blijven parten spelen, daar zou ik hem zo graag voor willen behoeden omdat het mezelf ook zo lang parten heeft gespeeld.

Maar hij zal het met vallen en opstaan moeten leren, die stoere vent van me!

17 gedachtes over “Liefdesverdriet

  1. Dat zijn de moeilijke momenten hé. Je wil je kinderen behoeden voor de dingen die jij al ervaren hebt in het leven maar ze kunnen/willen niet luisteren. in se is het, wat wij met scha en schande geleerd hebben, gaan zij ook moeten doen. En ze komen er nadien (hopelijk) sterker uit maar het doet ons hart toch bloeden want wij willen alleen het beste voor hen…

  2. Kan geloven dat je moederhartje brak! Heb krak hetzelfde tegengekomen met mijn zoon, die al niet veel uitging, en dan eens had afgesproken met en meiske, meiske ervandoor met een ander……. enfin. Maar op een dag heeft hij het voor elkaar gekregen zijn Shannon tegen het lijf te lopen, die van hem houdt zoals hij is. HIj is nog steeds zichzelf, hij kan ook maar zijn wie hij is, nietwaar. Dus het komt wel goed.
    Maar als Mateo daar voor openstaat, kan hij wel eens een assertiviteitscursus volgen. Maar ik kreeg mijn zoon daar met geen stok naartoe. Veel sterkte ermee!

  3. Oh zo lief dat hij jou dat toevertrouwt! Mijn zoon heeft zoiets één keer meeggemaakt, maar hij was toen nog maar veertien. Daarna geen liefje meer gehad.
    Jullie band is echt wel sterk, en hij beseft dat ook. Da’s ook iets om te koesteren, hoor, Gitta! 🙂

  4. Ach die arme stoere jongen, hij heeft een goede steun aan zijn mama en dit komt helemaal goed. Mooi dat hij je op zo een moment, ondanks dat hij introvert is, je zo in vertrouwen neemt 😊

  5. Ow mijn hart breekt ook in duizend stukken. Herkenbaar — als introvert kind vond ik de pubertijd met die liefjes-toestanden ook heel onwennig/frustrerend/beangstigend … Maar kijk, ik heb toch mijn Ware gevonden … dus alles komt goed … Ook herkenbaar idd dat gevoel dat je als mama niet overal kan bij zijn om ze te beschermen :-(. Wel mooi dat hij zijn hart blootlegt tov jou!

  6. Maar zo schattig… en tegelijk triest want ik weet hoe het voelt om niet begrepen te worden, zoals vele introverten… Maar gelijk je zegt, met vallen en opstaan, en het is super dat hij zijn eigenheid niet opgeeft voor een meisje, het is een sterke die zoon van jou!!

  7. Ooooh wat pijnlijk en wat voor flut-reden! Toen zou ik er ook heel erg mee ingezeten hebben dat ze me om die reden dumpten maar nu ben ik trots een introvert te zijn en zelf ga ik ook op zoek naar een introverte partner. Al kan ik goed opschieten met extraverte vrienden. Ik hoop dat je zoon ook beseft dat introvert zijn best ok is en dat hij zich niet anders moet gaan voordoen voor andere mensen. Als ze hem niet aanvaardt zoals hij is, is ze zijn liefde niet waard.

Geef een reactie

