De stock

Ik heb mijn blog verwaarloost de afgelopen dagen,…ik besef het.  Maar ik werd letterlijk en figuurlijk in de ban gehouden door stenen.

Het was naar jaarlijkse gewoonte weer stocktelling, de stock geslepen diamanten was op no-time klaar, weinig boeiends over te melden, hij klopte, wat op zich weeral een goed resultaat is.

Maar dan kwam de ruwe stock, wat eigenlijk de afval is die ons wordt teruggestuurd om de drie maand van de fabriek waar voor ons de diamanten geslepen worden.

Die stock was een ramp, goederen die nog in de doos zaten, terwijl ik zwart op wit had staan dat ze  naar de fabriek werden teruggestuurd, want dan worden die goederen in een lot verpakt en krijg ik de lijst van welke nummers werden samengevoegd.  Op die lijst stonden nummers die ik dan uit mijn stock haal, terwijl ze nog in de doos zaten, uiteraard ook stenen die niet meer in de doos zaten en waren opgestuurd.  Dus zet maar recht en pluis maar uit.

Maar de klap op de vuurpijl kwam van de “rejects” of niet te bewerken materiaal.  Daar had men dezelfde soort goederen samengegooid begin van dit jaar, maar niet tegen me gezegd.  De moed zonk me in de schoenen, gelukkig hadden ze lijsten gemaakt, maar dat hield in, dat ik eerst alles moest samenenvoegen voor ik kon afpunten, een hels werkje.

Gelukkig kwam Miami gisteren naar kantoor en zag hij wat er gebeurd was.  En werd de Sherif erbij gehaald.  Want het was haar werk, het samenvoegen en het “vergeten” melden.  Haar reactie was “dan wordt alles nog eens goed nagekeken en op punt gezet”, maar Miami trok partij voor mij.  “Scherif, er is een verschil met het behandelen van de goederen en het administratief gedeelte.  Hoe kan er nu een stock worden bijgehouden, als er informatie niet wordt doorgegeven, ik weet ook dat dit niet de eerste keer is dat dit gebeurd.  Ik wil niet dat er zo nog gewerkt wordt in de toekomst, nu heeft Gitta enorm veel werk, wordt het werk tegengehouden en had alles al klaar geweest als jij niet zo koppig was en op een goede manier zou samenwerken”, ik geloof dat de Scherif alle kleuren kreeg, ze raakte zelfs niet uit haar woorden, maar dat veranderde natuurlijk niks aan het werk en of het in de toekomst iets gaat veranderen weet ik niet.

Ze geniet ervan, dat ze de macht heeft om zo’n zaken te doen en je hebt er geen controle over.  Dat ze dit bewust doet, dat weet ik wel.   Wat maakt dat ik nu alle lijsten zal bijhouden en nakijken met een collega, want dit lapt ze me geen 2 keer.  Een week stock doen is loodzwaar, extreem vermoeiend en het had totaal niet nodig geweest…..

Dat maakte dat ik geen zin had om achter een pc te kruipen na de kantooruren en ik liever naar de sportzaal trok om mijn frustraties eruit te zweten 🙂 :-).

12 gedachtes over “De stock

  1. Tof, zo’n collegialiteit!! Er zijn mensen voor minder ontslagen, een week nutteloos werk moeten uitvoeren, dat kost toch héél wat voor een bedrijf… Egoïstisch van dat mens zeg!

Geef een reactie

