Juni

Ja, we zijn weer juni, momenteel zou je dat niet zeggen als je door het raam naar buiten kijkt, het giet en de temperatuur is beneden het normale,..maar het deert me niet momenteel.  Eerst en vooral is er weeral saai werk in het Paradijs,….en en plus, is het weer zover, “de examens” van de zoon.

Tegen het einde van de week zal ik weer 5 jaar ouder zijn :-).  We hebben weer het voor elkaar gekregen dat ik ’s middags mag thuiswerken, dank u Miami ( een van de redenen waarom ik bij u blijf werken).  Het begint al met tijdig te stoppen, me naar huis te haasten want de student heeft honger, de file vanmiddag op de E34 was niet voorzien :-).  Het begon al goed, cursus Engels was niet in orde.  Dat doet mama dan terwijl de student geschiedenis studeert.  Want er is tijdsdruk, de Belgen spelen namelijk vanavond, welke idioot dat er ook beslist heeft het EK telkens in juni te laten plaatsvinden, dood met de kogel zeg ik u, het is al moeilijk genoeg zonder al dat voetbalgedoe.  Dat hij zeker geen buis voor Engels mag halen speelt natuurlijk ook mee.  Want laten we eerlijk zijn, de punten de laatste maanden zijn niet goed.   Ik heb het altijd het proberen te relativeren omdat ik weet dat hij moet heroriënteren, niet omwille van de sport daar blinkt hij nog steeds in uit.  Maar de leerstof is gewoon te moeilijk en tel daar het niet willen bij op en je hebt een zoon die zijn broek aan het verslijten is.

School en de zoon, het is geen match, jammer maar helaas.  Ik hoop dat hij volgend schooljaar het licht ziet, anders zie ik het helemaal somber in.

En het ergste vind ik het gebrek aan doorzetting, die gelatenheid en alleen met voetbal of PS4 willen bezig zijn en uiteraard “buiten gaan, met vrienden”, ja ik weet het typisch puber.   Gelukkig is zijn gedrag al beter, hoewel ik vind dat hij nog teveel vanzelfsprekend vindt, maar dat ligt ook een stuk aan mezelf.

Ik blijf mezelf voorhouden dat het allemaal wel goed komt, maar het is toch met een klein hartje.  Er zijn veel doemscenario’s, teveel voor mijn ongeruste ziel, ik wil niet dat mijn zoon een leegloper wordt, die zijn er genoeg.  Wie wil dat wel voor zijn kind hé?

Was juni maar weer voorbij,….ik heb je gewoon niet graag 🙂

 

 

13 gedachtes over “Juni

  1. Ik heb juni wel graag, maar voel helemaal met je mee. Voetbal, Wimbledon en de belofte van vakantie die al in de lucht hangt: het doet wat met pubers (die eigenlijk achter hun boeken moeten zitten).
    Cursussen moeten ze hier zelf in orde houden, daar moei ik mij niet meer mee. Echt, ooit komt het allemaal goed 😉

  2. Ik herinner me dat nog van mijn eigen examenperiodes, ineens is alles interessant zolang je maar niet moet studeren. Voetbal, tennis, … Ik wilde het allemaal zien! Ik duim voor je dat je zoon toch zijn moed samen raapt en wat probeert te studeren. Succes!

  3. Ik heb dat ook gedacht gisteren, voetbal en proefwerken….tja, jongens hebben het dan heel lastig hé. En dan t.v, pc….. hopelijk beseffen ze dat de toekomst belangrijker is. 🙂 Ongeruste mama’s …. 😉

  4. Ik vond juni altijd vreselijk toen ik nog student was. De zon die de hele tijd aan het schijnen was en ik moest binnen achter mijn bureau blokken. Absoluut niet fijn! Ik wens jou & je zoon heel veel succes met de examens!

Geef een reactie

