Airco

Ik ben nooit fan geweest van tropische temperaturen een aangename buitentemperatuur van +/- 24° vind ik prima, alles wat daarboven gaat vind ik te warm.  Als ik dan in bikini aan het zwembad mag liggen, met voldoende leesmateriaal vind ik dat nog prima.  Indien het zo’n hete dag is op een kantoordag heb ik er al meer moeite mee, niet alleen omdat ik van het mooie weer liever geniet want daar is mijn kantoor echt niet geschikt voor, ik zie amper daglicht, maar omdat het altijd zo bloedheet wordt in het Paradijs.   Temperaturen van 34° en warmer zijn geen uitzondering op warme dagen.  En lijkt de warmte uit het vloertapijt te stijgen, ja hier ligt nog tapijt, van die lelijke blauwe waar men de stenen makkelijk op terugvindt :-), voor discussie vatbaar vind ik dat gegeven, maar we moeten ermee leven.

De warmte laat mijn produktiviteit dalen, ik word loom, raak oververhit en het enige waar ik kan aan denken is een ijskoud voetenbad, want mijn voeten en handen zwellen  op en ik hou al het vocht vast.  Wat dan ook nog eens resulteert in slechte cijfers op de weegschaal.

Warm zomerweer en het Paradijs, het is geen geweldige match,…….tot deze zomer,……..:-).

Vorige zomer was de oudste zoon hier wanneer warmte records werden verbroken.  Het zweet liep langs zijn gezicht en constant was hij aan het afvegen.  Tot ik hem hoorde zeggen tegen Miami, ” papa, dit is niet normaal, zo warm hier, dat jij je personeel hierin laat werken”, pittig detail, hij leeft in NY :-), waar overal airco is, tot op het toilet ( damn, realiseer me nu dat we dat hier vergeten zijn :-)).

Ik kreeg groen licht om het bureau van airco te voorzien,……3 dubbele achterwaartse salto 🙂 :-).  Ik denk dat ik nog nooit zo snel offertes heb verzameld :-).

En sinds februari, hangt hij hier te blinken in mijn bureau ( en uiteraard in alle anderen, ben niet egoistisch geweest :-)).  En ik wil jullie heel graag vertellen, hoe blij ik ermee ben.  Ik kan hem instellen naar mijn noden, geen gezwollen voeten meer, produktiviteit die op peil blijft en ik ga niet uitgeput naar huis.

Win-win situatie voor iedereen :-), heb ik al verteld hoe blij ik ermee ben 🙂 🙂 ??,

 

16 gedachtes over “Airco

  1. Dat kan ik geloven. Werken in 34°C, dat is niet menselijk! Bij ons maakt het vooral uit aan welke kant van het gebouw je werkt. Ik werk aan de westelijke kant en dat valt heel goed mee. Maar de arme mensen die aan de zuidkant zitten, die puffen ook van zodra de zon hele dagen op de ramen zit. Wij hebben een soort klimaatregeling (zo’n blazer in het plafond), maar meer dan een beetje lucht blazen doet dat dus niet…

  2. Jammer dat het pas door de komst van de oudste zoon is dat het in gang is geschoten, maar hey! Je hebt het toch maar mooi voor elkaar gekregen! Hier was dat ook zo. Werd hier enorm warm zonder airco dat zelfs al zittend achter de pc het zweet van mijn gezicht en rug liep…

  3. Ik ben niet zot van airco. Na enkele uren daarin gewerkt te hebben zit ik ’s anderendaags gegarandeerd met snotneus en stijve nek…
    Blij het het voor jou wel helpt. Maar ben je er ook blij mee, vraag ik me af…

  4. Ik vind dat ze ook niet teveel moeten overdrijven met die temperaturen! Een schone twintig graden op dagen dat ik moet werken is meer dan voldoende. Die hittegolf graag voor als ik een zwembad ter beschikking heb.

    Blij voor je voor die airco! 🙂

  5. Moet verschrikkelijk zijn om zo in de warmte te moeten werken, ik zou het ook niet kunnen. Gelukkig hebben wij veel ramen die we ’s ochtends openzetten, tegen de middag terug dicht en alles blijft koel en frisjes.
    Lange leve de airco!! 🙂

Geef een reactie

