Het verdict

Bon, dit wordt een zaaglogje, dus voor degene in vrolijke stemming, gelieve weg te klikken,…..

Vanmorgen was het dan zover, om 8u werd ik bij de orthopedist verwacht.  Gewapend met de scans en knoop in de maag nam ik plaats in een overvolle wachtzaal.  Gelukkig was ze goed gevuld met leesmateriaal.  Maar ik moet zeggen, ik was de eerste die uit de wachtzaal werd weggeroepen om 8u05, geef toe, er zijn records verbroken.

De assistent meldde zich ook na 5 min aan.  Na de klassieke vragen, het getrek, geduw en gevoel aan de knie, zette hij zich neer om de scans te bekijken :-), zijn reactie was goud waard, hij kon niet snel genoeg rechtstaan en mompelen, ik haal de professor.

De ster van het ziekenhuis, liet uiteraard 15 min op zich wachten.  Maar na een blik op de scans viel al snel het woord prothese.  En dat het aangezien mijn leeftijd het liefst nog wordt uitgesteld ( lees: u bent nog jong, woorden van de prof :-)), maar op termijn ga ik het moeten ondergaan, de knoop in mijn maag werd steeds groter.

Er volgde de vraag of ik openstond voor een experimentele behandeling, om de tijd tussen nu en prothese uit te stellen en de pijn te verlichten, mijn eerste gedachten was ” heb ik een andere keuze”.

Maw, ik heb me opengesteld voor de studie,  met bloedplaatjes van mezelf, die ze in het kniegewricht inspuiten om het kraakbeen op te vangen zodat het leven weer comfortabel wordt.

Ik hoop dat het aanslaat, dat een prothese ( ik zie elke keer dat het niet echt geweldig is bij mijn zus) nog even niet aan de orde is.  Zie ook gigantisch op tegen de revalidatie.  En mijn ijdele kant denkt, nee ik wil niet zo’n lelijk litteken 🙂

Dus duim mee dat dit me nog 10 jaar uit de nood helpt.  Ik ben de miserie aan mijn knie ook beu.

Op het einde van het gesprek werd me ook nog eens fijntjes verteld dat de rechtse knie hoogstwaarschijnlijk zal volgen, u leest het geweldige nieuws stapelde zich op.  En om het verhaal compleet te maken, er wacht vanavond ook nog een berg strijk op me, dit is geen topdag.

Hopelijk wordt hij morgen beter.

 

27 gedachtes over “Het verdict

  1. Geen leuk nieuws om te krijgen :-(. Mijn mama heeft ook vrij jong een nieuwe knie gekregen en is daar gelukkig wel tevreden over. Het hoeft dus geen miserie te betekenen, maar ik snap volledig dat je liefst zo lang mogelijk niet laat opereren. Hopelijk werkt de nieuwe behandeling!

  2. Nooit leuk om te horen. Maar een knie heb je altijd nodig. Succes met de behandeling. Ik heb bedankt voor de gelspuiten. Met kine, pijnstillers en opletten lukt het voorlopig nog.

  3. Alle duimen omhoog hier (12 stuks!). Inderdaad geen topdag voor jou, hopelijk is die experimentele behandeling één die aanslaat en je nog een paar jaar behoedt van die prothese. En kreukels worden dé zomertrend 😉

  4. ik duim dat de spuiten helpen. Mijn mama kreeg 5 jaar geleden een knieprothese en dat is heel slecht uitgedraaid. Vooral goed revalideren als het echt nodig is zou ik zeggen want daar is het bij mijn mama wat misgelopen.. ondertussen zit ze zo goed als altijd in een rolstoel als ze buitenkomt ( ze heeft echt alle pech van de wereld gehad zenne, is zeker geen normaal parcours)

Geef een reactie

