5:2

5:2-dieet is een nieuwe hype in blogland dat zelfs het VTM-nieuws haalde vorige week.  Er zijn al een aantal belangrijke “volgers” van dit dieet,…..Kelly, Sofie, Lien,…..

Uiteraard is mijn interesse dan gewekt als ze zelfs durven spreken van een holy grail,…….

In het kort, want je vindt er genoeg over op de andere blogs.  Het komt neer op 5 dagen “normaal eten”, 2 dagen vasten of leven op 500 calorieën,….aangezien ik er gemiddeld een 2000 per dag eet, is dit slechts 1/4,……je kan makkelijk je calorieën tracken op deze dagen op myfitnesspal.  De 2 dagen met beperkte calorieën mag je week per week variëren, zodat het perfect past in jouw weekschema.

Klinkt aanlokkelijk en ik ben ervan overtuigd dat het een fijne methode is, ondanks de andere berichtgevingen die je vertellen dat je 6 keer moet eten.  We eten gewoon teveel en maken vooral slechte keuzes.  Wat resulteert in, moe- en sloom rondlopen, gezondheidskwaaltjes tot gezondheidsproblemen,……

Er zouden ook wat kilo’s wegsmelten aangezien je een negatieve balans in je calorie-verbruik gaat creëren, wat voor de zomer altijd is meegenomen,……

Ik denk dat ik een poging ga wagen, om voor de vakantie een paar kilo’s te laten verdwijnen zodat ik geen hartaanval krijg als ik na onze reis op de weegschaal ga staan :-),……

Zou het wat voor jullie lijken?

 

31 gedachtes over “5:2

  1. Ik vind het een heel interessant gegeven, al ben ik er zelf nog niet aan begonnen. Ik kan me gewoon niet inbeelden wat je dan mag eten op zo’n dag met maar 500 calorieën… Slechts 1 maaltijd bijvoorbeeld, daar kan ik niet op overleven. Ik krijg immers snel flauwtes en hoofdpijn als ik niet regelmatig eet.

    1. Er is geen kat die gelooft hoeveel eten ik nodig heb per dag om geen flauwtes te krijgen (geen grap, ik eet meer dan een stevig gebouwde vent) en toch lukt het mij zelfs, as seen in mijn laatste vlog met mijn ahorn-citroensapkes 🙂 Ik ben er gewoon aan begonnen met het idee dat ik wel zou zien hoe ver ik zou raken, en als bleek dat ik tegen de middag echt wel moest eten, tja, dan deed ik dat gewoon he. Er is gelukkig nog nooit vastenpolitie aan te pas gekomen wanneer ik mijn poging halverwege de dag moest staken 🙂

      1. Jij wil ook niet weten wat ik allemaal eet op een dag 🙂 en ik ben bang dat ik als jou ga eindigen,….ik en honger is niet echt ne match :-). Maar ik bekijk het als een uitdaging,….die moeten er zijn in het leven,……

  2. Wel, ik ben ook begonnen, eens om te zien wat het geeft.
    Vandaag is mijn tweede vastendag. Woensdag was de eerste: ik heb liters water gedronken, ’s middags bouillonsoep, ’s namiddags een appel en ’s avonds een berg groentjes in de wok. In de namiddag voelde ik me wel wat mottig. Vandaag gaat het beter. Ik heb deze morgen een paleopannenkoek gegeten, vanmiddag weer bouillon gedronken, een paar aardbeien tussendoor en ik denk de avond nog wel te halen tot ik mijn slaatje ga verorberen.
    Er was al gisteren meteen een kilo af, die er af bleef. We zien wel wat het wordt. Gezien ik allesbehalve een volhouder ben, zal dat wel niet veel soeps zijn, maar kom.
    Oh en ik heb nog geen hoofdpijn gehad, dat valt me reuze mee.

  3. Ik denk dat het weer wat overroepen is.
    Dé manier is volgens mij nog altijd consequent minder eten, alle dagen.
    (en jezelf af en toe een extraatje gunnen omdat je het anders niet volhoudt…)

    1. Nope.. Daarbij gaat het die twee dagen acuut in de spaarstand. Het zou nog wel eens averechts kunnen werken voor een aantal mensen. Ik zeg bewust een aantal mensen omdat elk lichaam op een andere manier op voeding en voedingspatronen reageert.

  4. Niks voor mij. Ik eet 6 dagen in de week 1500 calorieën en de 7e dag let ik nergens op. En ik val nog steeds (langzaam) af. Ik voel me hier prima bij. Heb ooit een dieet gedaan met 1000 calorieën en vond dat al een crime.

  5. Pingback: 5:1 | bentenge
  6. het ene dieet zal beter werken voor de ene mens dan voor de andere hé, ik kan dat niet mij elke dag houden aan ‘regeltjes’. Als ik zin heb om iets te eten of drinken dan wil ik dat kunnen doen zonder te zitten tellen. 2 dagen in de week kan ik dat perfect… ik doe het nu al 2 maand, de eerste weken waren lastig maar de afgelopen 4 weken heb ik mij netjes aan de 2 vastendagen gehouden en de drie kg die eraf is blijft er ook af. Nu nog tijd en gelegenheid krijgen om wat te bewegen en dan zullen de volgende kgs ook wel volgen…

  7. Ik geloof niet meer in diëten. Eet gezond en je valt af. Je mag alles eten maar met mate. Afwisselend eten en af en toe bewegen. En zodra je te veel moeite moet doen om nog te zakken, ben je op gewicht. Daarna tijdens de week gezond en in het weekend eens zeuren om stabiel te blijven. Maar da’s makkelijker gezegd dan gedaan 😀

  8. Wat is normaal eten??
    Volgens mij wel te doen… maar als ik niet op tijd en genoeg eet heb ik veel te veel last van hoofdpijn, zelfs migraine aanvallen. Ik probeer 6 dagen gezond te eten en 1 dag waarop alles mag… soms worden dat ook wel eens 2 of 3 dagen waarop alles mag 😉

  9. Niets voor mij, ik dieet in de week, en ik het weekend wil ik kunnen gewoon doen, een broodje eten, of iets drinken. Maar ik voel wel dat mijn weekends langer worden . Ik moet echt op de rem gaan staan!

  10. Ik heb er ook wel al wat over gelezen en heb momenten dat ik denk ja ik doe mee, maar dan zijn er ook weer evenveel momenten waarop ik denk oei neen, dat lukt me niet zo 2 dagen slechts 500 calorieën naar binnen spelen. Hoe het ook zij er moet hier dringend werk gemaakt worden van de overtollige kilo’s! En ik ben alvast heel benieuwd naar jouw bevindingen over het 5:2 dieet!

  11. VIJFHONDERD CALORIEËN! Ik wil niet weten hoeveel ik er nu op één dag naar binnen speel. De honger moet vreselijk zijn! Maar goed, als zelfs jij 😉 een paar kilo’s kwijt wil, dan zou ik dat beter ook doen. Maar ik ga toch eerst proberen mijn snoepgedrag aan te passen voor ik me in zoiets roekeloos stort 🙂 Wel benieuwd naar het vervolg hier.

  12. En ?? Hoe bevalt het dieet jou ? Ik doe dit nu al zo’n jaar of 3 en ben er super enthousiast over. Ik weet eigenlijk niet beter dan dat ik 2 dagen in de week alleen ’s avonds eet. Het dieet heeft me veel gebracht. En ik hoop dat het me in de toekomst nog meer gaat brengen. Heb je de docu van Michael Mosley (meen ik) ook gezien ?

    1. Eerlijk, het was een dikke fail, het is niks voor mij. Ik ben weer gestart met de WW met mijn lief, heeft in het verleden al goed geholpen, dus heb er vertrouwen in. Maar ik ben er inderdaad van overtuigd dat we gewoon allemaal teveel eten om over dat foutief nog maar te zwijgen. En je moet voor jezelf uitzoeken wat werkt en wat niet werkt. 5:2 is dus niet voor mij :-

      1. Ik ben het helemaal met je eens ! We eten allemaal teveel en foutief en zijn allemaal op zoek naar een of ander wonderdieet waarbij we moeiteloos kilo’s en centimeters verliezen. Helaas is dat utopie… Succes met de WW

Geef een reactie

