Yoga & meditatie

Yoga, vanaf de eerste aanraking was ik verkocht,…….zelf de bikram yoga die op het eerste zicht niks voor mij was, palmde me toch in,…….

Maar toen Miranda gekwetst raakte, haakte  ook ik af van de Bikram.  Af en toe legde ik mijn mat nog eens uit en deed ik mee aan een challenge, maar verder dan dat kwam ik niet meer.  Ah nee, want ik was te verlegen om alleen naar de Bikram te gaan,….of andere studio, wist zelfs niet welke soort yoga ik wilde beoefenen.

Maar ik bleef met een gemis zitten, mentaal en lichamelijk, ik ben niet van de lenigste ( lees: stijl houten plank) en dat wordt niet beter met ouder worden en ik wil graag soepel blijven. Maar als  belangrijkste argument, mijn zoon vindt me liever als ik yoga doe :-).

Het slechte slapen deed de emmer overlopen, ik sleepte me doodmoe door de dag en werd steeds humeuriger.  Ik ging op zoek naar iets wat me rust zou bieden, terwijl het eigenlijk voor de hand lag.  Op dat moment kreeg ik de vraag van een vriendin om eens af te spreken en toen zei me vertelde dat ze zo gefascineerd was door yoga en meditatie viel de puzzel.

Dit is ongeveer een maand geleden en sindsdien rol ik weer elke dag de mat uit, voor een half-uurtje yoga/meditatie.  Na een maand kan ik zeggen dat ik de rust weer gevonden heb, ik weer soepelder word, hoewel lenig hier nog niet past,…..

En net nu, komt er in mijn “dorp” een yogastudio,…….is dit nu niet te toevallig??,

12 gedachtes over “Yoga & meditatie

  1. Heel fijn! Het is niks voor mij, ik moest te veel nadenken tijdens al die verschillende houdingen, erg ontspannend vond ik het niet, misschien had ik het langer dan één les moeten volhouden :p

Geef een reactie

