Sportregime

Op vraag van LJ en Flavie,…..mijn sportregime :-).  En voor jullie dit regime willen overnemen, vergeet niet dat ik een pittig sportverleden heb en mijn lichaam gewend is aan veel sporten.

Here we go 🙂

Op maandag staat bodypump ( een krachttraining in groep waar alle grote spiergroepen worden getraind) op het programma, normaal werd dat gevolgd door bodyattack, maar door de knieblessure vervang ik het door een half uurtje roeien, springen is momenteel een no-go,……en om af te sluiten een kwartiertje yoga en 10 min meditatie.

Dinsdagmorgen staan we om 6u45 in de fitness voor een rug en biceps training, ook gevolgd door een kwartiertje roeien, ’s avonds yoga.

Woensdag is het enkel bodypump normaal was het bodycombat een geweldige cardioles gebaseerd op bokstraining, dat was uitleven, maar knie laat het niet toe momenteel. Achteraf een kwartiertje yoga, met veel rekken en strekken.

Donderdag is het rustdag en er zijn ook weken dat ik 2 rustdagen neem, zoals het deze week zal zijn, aangezien ik op woensdagavond naar een workshop bloemschikken ga.

Vrijdag opnieuw naar de fitness om 6u45 voor een benentraining, ’s avonds tijd maken voor een kwartiertje yoga en meditatie

Zaterdag is het Zumba en werken aan mijn optrektechniek en als we zin hebben wat yoga.

Zondag is het borst en biceps training met buikspieren en yoga.

En dan start de week weer opnieuw.  Vaak krijg ik de vraag hoe ik de discipline kan opbrengen om zoveel te trainen.  Maar dat moet allemaal gerelativeerd, want het gaat hier maar over een uurtje per dag en de yoga is gewoon puur relaxatie en moment voor mezelf,….en ja, ik kijk weinig of geen tv, lees niet meer al de blogs die ik wil lezen, schrijf mijn blogs tijdens mijn lunch of pauzes of ’s avonds na het sporten.  Ik heb natuurlijk ook het voordeel geen kleine kids meer te hebben, mijn zoon vindt het geweldig als hij alleen thuis is.

Waarom doe ik het, het is goedkoper dan therapie, het laat me relativeren en het houdt mijn hoofd clean en het geeft me rust.  En uiteraard zal er wel een percentage ijdelheid bij zijn en blijft mijn lichaam strak en soepel.

Dus ladies, als ik het kan, kan iedereen het, kom uit die zetel, de digibox neemt je favoriete programma’s wel op en ik beloof jullie meer energie en een goddelijk lijf :-),…….

20 gedachtes over “Sportregime

  1. Dat van die meer energie kan ik helemaal inkomen, maar een goddelijk lijf zal door iedereen wel anders gedefinieerd worden. Ik wil vooral een goed-in-mijn-vel-lijf. En ik weet zeker dat het niet de ideale maten zal hebben.

  2. bij mij staat het sporten eigenlijk op een laag pitje, tenzij je de fietstochtjes met vrouwlief er bij rekent.
    Ik ben wel jaloers dat je er zoveel tijd kan insteken, Gitta!

  3. O jeetje!!! Dat het hevig was, dat had ik al door, maar zo hevig?? Om dit te kunnen doen ontbreekt het mij aan veel energie… op vele dagen ben ik zo moe (gewerkt) dat het sporten mij echt niet lukt… of geen goesting… of geen tijd… het is altijd iets.
    Wel kan ik mij houden aan mijn spier/verstevigingsoefeningen (3 à 4 keer per week), maar de cardio ontbreekt momenteel hier. Momenteel zit rope skipping in mijn gedachten… ik heb een springtouw… de plaats om te springen… nu nog de motivatie! En ik ga terug iedere donderdag naar de fatburning… ook niet slecht hé 😉

    1. Dat is perfect, ik heb natuurlijk een job die niet het uiterste van me vraagt, eerder frustratie en dat kan ik kwijt in het sporten,….en spierverstevigende oefeningen zijn het beste, cardio heb je niet echt nodig als je geen overgewicht hebt 😉

  4. Om eerlijk te zijn: dat wil ik zelfs niet proberen 🙂
    Ik wil graag proberen te komen tot twee keer per week sporten. Als ik daartoe kom, zal ik al heel tevreden zijn! 😉

Geef een reactie

