Huisdieren

Op vraag van onze Zuster, die me vroeg naar onze huisdieren,….waar ze vandaan komen en welke rol ze in ons leven spelen :-).

Wij hebben 2 katten,…..onze Martini & Royale,…..we adopteerden ze uit het asiel in augustus 2014.  Mijn lief wilde oorspronkelijk een raskat,…..maar de buurvrouw die vrijwilligerswerk doet in het asiel waar ze vandaan komen, liet ons weten dat omdat we op een appartement wonen en heel de dag uit werken zijn, we beter 2 katten zouden nemen.  Dat was al even slikken 🙂 en het bijhorende prijskaartje nog meer.  Ik had al van in het begin het gevoel van, laat ons een sukkel uit het asiel halen, dan dragen we ook nog bij aan een betere wereld.  En het gaf mij echt het gevoel dat ik iemand zou redden :-), het werden er uiteindelijk 2.

Want in het asiel waren onze kinderen niet te houden en met in het achterhoofd de raad van de buurvrouw, kozen we 2 kittens. Martini de kleinste van de hoop, helemaal verscholen in een hoekje werd onmiddellijk door mijn lief uitgekozen, mijn zoon koos Royale een schuchtere tijgerkat.

De impact van deze 2 op ons gezin is groot :-).  Want met hen hebben we het lot uit de loterij gewonnen.  De liefde en vriendschap die je van deze 2 krijgt is onbetaalbaar ik geef toe, het bezorgt me veel meer poetswerk en ze krabben de zetels kapot ondanks ze dat ook aan hun krabpaal doen.  Maar ze maken dat ruimschoots toe door hun aanwezigheid, ze kozen ook een baasje, zo is Royale mijn lief zijn kat, waar mijn lief is daar bevindt zich ook Royale op wat uitzonderingen na.  Martini is mijn kat en ik beken, mijn lieveling ( mijn kleine baby, die nooit groot wordt :-)), die alleen op mijn schoot springt als ik op het toilet zit, maar des te liever zich in mijn nek nestelt. Hij kan ook echt rond me draaien voor aandacht  om opgepakt te worden en te aaien, ook hier geldt dat Martini vaak bij me is.

Dat mijn zoon in de papa-week, vaak na school langskomt voor Martini&Royale zegt genoeg hé en als ik hem bezig zie met hem, dan smelt ik, zo zorgzaam en liefdevol.

Ja, onze katten zijn volwaardige gezinsleden, die als prinsjes worden verzorgd, elke dag het beste eten, 3 keer vers drinken, borstelen, bakken constant proper houden.  Maar het zijn onze prinsjes die ons begroeten als we thuiskomen, die ons troosten als we ziek zijn en ons omringen met heel veel vriendschap en warmte, u ziet Zuster, ze spelen een heel belangrijke rol in ons leven :-).

IMG_20140925_080404 martini & royale 2 Martini & royale 3 IMG_20141015_165518 IMG_20141019_162104 tHE BOYS SAMEN

 

 

13 gedachtes over “Huisdieren

  1. O, wat mooi! Ik zou ook dolgraag een kat in huis willen halen, maar mijn man is er niet zo voor te vinden. En aangezien we veel reizen, moeten we dan ook telkens iemand zoeken die op de kat zou willen passen. Maar ooit komt er een kat in huis, dat staat vast!

  2. Ik wil een kat als ik te oud en te slecht mobiel geworden ben om te reizen. Voor nu stel ik me tevreden met de kat van de buren die altijd aan mijn zijde ‘werkt’ in de tuin.

  3. onze marbel (rip) was ook echt MIJN kat. Die heb ik ook helemaal aanhankelijk gekweekt. Onze huidige kat is buiten opgekweekt maar ze komt ook wel eens “kalinnen” (= kopjes geven, knuffeltjes vragen)

  4. Oh zo lieve foto’s… smelt… smelt!
    Ik heb ooit 2 verstoten poezen gehad, één per één. Jammer genoeg zijn ze overleden 😦
    Momenteel hebben we geen huisdieren (geen tijd/plaats voor), maar ooit willen we (allee Zoetie) een hond en/of (en ik) een poes… we zien wel 🙂

  5. Fijn die katten, wat een schatten. Oja lieve Carrie, ik heb nu pas de mail gelezen die je me stuurde ivm een aantal adresjes in Gent… So sorry, ik heb een hele tijd dat email adres niet meer geopend…. Hopelijk hadden jullie toch een mooie tijd.

Geef een reactie

