Klaagtag

Ik las bij Samajatalk ( een goed blog btw) deze leuke tag waar je eens lekker kan zagen over alles wat je ergert,……ik probeer zo positief mogelijk door het leven te gaan, maar dit was een uitgelezen moment om me te uiten in een zweem van drama, uiteraard met een korrel zout 🙂

  1. Waar kan jij je gigantisch aan ergeren?
Aan rommel, a-symmetrie, drukte, oppervlakkigheid, oneerlijkheid, het niet nakomen van afspraken, onbeleefdheid, gebrek aan respect.

 

2. Wat vind jij irritant in het verkeer?

Aan professionele chauffeurs die naar het rechtste rijvak komen terwijl je nog moet invoegen op het rechtse rijvak, mensen die een parkeerplaats zoeken maar geen richtingaanwijzers gebruiken, arrogante automobilisten die je niet laten invoegen maar halsstarrig voor zich blijven uitkijken,…..de links rijders tegen 90,….

  1. Welk eten vind je echt goor en krijg je niet door je keel?

Orgaanvlees, het idee doet me walgen.  Wormen is ook een no-go :-).  Verder eet ik nogal veel, hoewel de Oosterse keuken mij ook niet echt kan bekoren, wegens teveel smaken en het pikante eten.

  1. Waar wil je op dit moment over zeuren?

Over de pijn in mijn knie, waar ik afgelopen donderdag ben doorgezakt,….wat mij beperkt in mijn bewegingen om over de zeurende pijn nog maar te zwijgen,…we hebben voor volgende maand een afspraakje bij de orthopedist en ik vrees dat operatie zich nu effectief opdringt en de timing kon niet slechter :-).

  1. Welke artiest kun jij echt niet uitstaan?

Ben Crabbé wordt hier en daar genoemd en ook ik heb het gevoel dat ik gestraft word als ik naar hem moet kijken.  Nathalia is naar mijn gevoel een fake persoon en Bart De Wever zijn lichaamstaal laat iets anders uitschijnen dan wat hij vertelt,….

  1. Wat vind je de rottigste klusjes in huis?

Was plooien (vooral sokken en ondergoed) en wegleggen, ook de strijk wegleggen vind ik vreselijk, gelukkig neemt mijn lief dat vaak op hem.

  1. Waar stoor jij je zodanig aan op een blog, dat je hem direct weer wegklikt?

Ik heb het niet zo met veel kleuren blogs en overdreven veel foto’s.  En waar ik echt de kriebels van krijg zijn blogs die uitpakken met geweldige titels maar eigenlijk niks  vertellen, of iets wat we al 7 keer gelezen hebben. :-). Ik lees het liefst persoonlijke blogs en dat moet niet altijd met je ziel bloot zijn, maar het leven zoals het is,…..nergens is het perfect, dat moet ook niet, maar het geeft je gewoon een extra boost dat je niet alleen bent.

  1. Welk tv-programma vind je echt verschrikkelijk?

Soaps, type Familie, Thuis,…..ik heb er niks mee, maar nog erger is voetbal op tv :-).

  1. Aan welk make-up product heb je een hekel?

Aan bruinen zonder zon,….dat is pure miserie, dat stinkt, dat geeft nooit een mooie kleur is nooit egaal en je ziet het van km’s ver, maar we blijven het gebruiken, dat is pas erg :-).

10. Wil je verder nog ergens even lekker over zeiken?

Dat ik het huishouden met momenten echt gehad heb, never ending story die zich elke dag herhaalt,……en dat mijn collega’s weer iets in mijn schoenen wilde schuiven, maar NY kon bevestigen dat ik gelijk had,…….grrrr.  En Miami me naar mijn voeten gaf omdat ik een onderwerp van een mail niet goed gekozen had,…….

 

19 gedachtes over “Klaagtag

  1. Oei, je knie, dat is geen goed nieuws! De andere klaagdingetjes, tja ik vrees dat er niemand graag was in de kast legt en zo. Een mens mag af en toe eens ventileren. En met momenten eens met het wasgoed smijten als het eens allemaal te veel wordt. 😉

  2. Wat vreselijk van de knie 😦
    Was plooien? Wasda? Nee serieus, ik gooi mijn onderbroeken in een doos in een la en mijn kousen die plooi ik op (maar minimalistischer dan ons Marie haar methode want ’t moet vooruit gaan). Want ook heb ik daar een hekel aan! (Anderzijds kan ik onnozel worden als ik zie dat de handdoeken scheef gestapeld liggen in de badkamerkast. Kan ik niet tegen.)

  3. Een zeem van drama? Nooit van gehoord. 🙂 Een vergeten W vind ik minder ergerlijk dan een verkeerd toegevoegde T of een verkeerd geplaatste D. Die laatste komen in dit artikel niet voor. Maar oh wee de W 🙂 (Sorry, kon het niet laten, maar ik doe mijn best…)

  4. Ik heb die tag ook bewaard om ooit eens in te vullen en het begint al serieus te kriebelen als ik al die vragen hier opnieuw lees. Ik ben serieus in een zaagperiode de laatste tijd, haha!!

  5. Onderbroeken en sokken opplooien vind ik ook verschrikkelijk om te doen… daarom is dit een taakje voor Zoetie 😉
    De knie… dat is geen goed nieuws… veel beterschap!

Geef een reactie

