Voor wat hoort wat,……

Voor wat hoort wat,…..het principe laat de wereld draaien,…..niet dat het mijn stijl is want ik iets voor iemand doe, doe ik het omdat ik het graag doe.  Behalve voor Miami, die mag me ervoor betalen 🙂 :-).

En toen ik afgelopen donderdag bij bomma langs ging had ik nooit verwacht dat het voor wat hoort wat langs mijn oren ging vliegen.

Al snel kreeg ik te horen dat ze dringend een nieuwe bril nodig had en de damens van het naaikransje hadden gezegd dat ze op de lege plek in haar tuin waar de boom is verwijderd een voederhuisje op paal moest zetten,……..

Mijn oorspronkelijk plan was om zaterdag eens me-time in te plannen, met trainen, kapper en shoppen aangezien mijn lief heel de dag ging zeilen,……en toen ik haar meldde dat ik dan mijn kapper moest opofferen om met haar gaan te “winkelen”, zei ze doodleuk,…….”ja, ik heb altijd jou geholpen, toen je me nodig had.  Nu is het jouw beurt om voor mij te zorgen”,…..ik kon een giftige uitspraak inslikken en knikte braaf ja, terwijl ik vanbinnen kookte,…..en ook omdat ik niet het lef had om haar van antwoord te dienen maar haar eigenlijk weer op haar wenken bediende,….

Over mijn toeren kwam ik thuis en gelukkig was mijn lief daar om me te troosten,……en onze tijd op te offeren zodat ik vrijdag naar de kapper kon.

En braaf zoals ik ben, ging ik vandaag, nadat ik haar duidelijk had gezegd dat ik rond 12u30 bij haar ging zijn ophalen, klein detail ze had me al 2 keer gebeld met de vraag waar ik bleef,……de kriebels krijg ik ervan,……..vooral omdat ik als 43-jarige nog steeds gehoorzaam ipv van me af te bijten, want het is dankzij mij en mijn vader dat ze nog steeds zelfstandig kan wonen, papa kookt elke dag voor haar, ik doe de administratie, boodschappen, was-strijk, tuin enz……

Als troost ben ik dan ook maar voor mezelf gaan shoppen met sandalen, rok en kleed als buit :-),…….het was een klein genot binnen een grote frustratie,…….maar goed ze heeft haar nieuwe bril, nieuwe schoenen en een voederhuisje op paal waarvoor ik dan ook nog eens mijn auto voor moest verbouwen wilde ik het kunnen transporteren,…..soms wilde ik echt dat ik een broer had!

14 gedachtes over “Voor wat hoort wat,……

  1. Het is nooit te laat voor een broer :).
    Soms moet je jezelf verplaatsen in het hoofd van zo’n ‘bomma’. Die mensen komen uit een totaal andere generatie en zijn inderdaad gewoon om te ‘commanderen’. Zijn ook veel minder mobiel en plannen al op voorhand welke ‘klusjes’ ze aan hun (klein)kinderen zullen geven.
    Vaak komen ze bij dezelfden aankloppen, omdat ze weten dat die geen ‘neen’ kunnen of durven zeggen.
    Je hebt haar een prima Moederdag bezorgd, zie het zo!

  2. Mijn oma’s zijn al jaren dood. Ze stierven voor ik zelfs nog maar aan een rijbewijs dacht. Eigenlijk zou ik wel content zijn moest ik ze nog kunnen rondvoeren van hier naar daar, maar ik begrijp je heel goed. Oudere mensen (mijn moeder soms incluis) begrijpen niet dat wij een leven hebben met een fulltime job én daarnaast nog eens een gezin en de zorg voor familie. Zij hadden vroeger enkel hun gezin en de zorg er voor. Er was niks anders, en de tijd was er in overvloed. Het is soms appels met peren vergelijken hé?

  3. Oh, ik had haar zelf de boom in laten gaan. Ik houd er niet van om dingen op commando te doen en weiger het ook. Ben iemand die graag helpt, maar wanneer het mij uitkomt en niet anders. Jammer dan van de generatiekloof en wat dies meer.
    Enne: nieuwe kleren??? Wat is er gebeurd met die 40 stuks en meer niet?? ;)))

Geef een reactie

