Slechte combinatie

Ik en online shoppen het is niet wat je noemt een goede combinatie en toch leren we het niet af om af en toe in die val te trappen.

Want het blijft aanlokkelijk, kopen vanuit je zetel,……..en toen we een korting van 40% aangeboden kregen gingen we er voor,…kleurrijke sneakers ( iedereen heeft de witte al) een oranje jurkje ( de modekleur en toevallig in mijn kleurenpalet),……ook een trenchcoat ging in het winkelmandje (deze werd tot op heden nog niet geleverd),…..

Vol spanning zit je dan te wachten op je bestelling,……en dan wordt ze na een aantal dagen geleverd, ik moet zeggen Zalando is sneller :-),…….en dan doen je vol verwachtingen het pak open,……eerste en vooral is ze niet compleet, iets wat ik al een minpunt vind, maar de inhoud stelde me nog meer teleur,……

Op papier toont het allemaal mooi, maar de werkelijkheid is anders, zo’n beetje als een fantasie die is vaak ook beter dan,……..

En dat maakt dat we vandaag weer naar het postkantoor moeten om alles keurig terug te brengen en dan wachten op je geld,…….

Nee, ik ben geen fan van online shoppen,…ik word om de een of andere reden altijd teleurgesteld,…….nochtans het zou mijn leven makkelijker maken 🙂 :-), want er is nergens zo’n geweldig pashokje te vinden dan gewoon bij je thuis,…..over de tijdsbesparing ga ik niet uitwijden,……

Heeft iemand tips?

18 gedachtes over “Slechte combinatie

  1. Bij kledij is de samenstelling van de stof vaak een indicatie voor de kwaliteit (maar dan ook weer niet altijd). Ik heb me ook nog laten verleiden tot online kopen, maar dat leverde teveel miskopen op (en ik deed dan de moeite niet om ze terug te sturen) Nu, een beetje ouder en misschien wat wijzer, vind ik dat we beter onze eigen economie kunnen steunen i.p.v. vaak buitenlandse e-commerce.

  2. Ik shop wel regelmatig online, maar ik probeer dat wel te doen bij shops die geen extra verzendkosten aanrekenen enzo. Anders wordt het een duurdere onderneming dan gewoon naar de winkel gaan. Ik probeer ook zoveel mogelijk de pakketautomaat van Bpost te gebruiken. Daarin kan je laten leveren en ook gemakkelijk dingen mee terugsturen. Qua kwaliteit en pasvorm blijft het een gok natuurlijk. Vandaar dat ik doorgaans merken koop die ik ken, dat is toch al een beetje een indicator.

  3. Vorige week net hetzelfde meegemaakt. En dan kan je naar het postkantoor, waar je ook nog eens lang mag staan aanschuiven. Nu heb ik wel één onlineshop, waar ik wel regelmatig kleding koop. Maar daarvan weet ik welke maat ik moet nemen en aan de hand van de omschrijving v/d stof, weet ik dan ook wat ik mag verwachten.
    Andere dingen durf ik ook online kopen, bv bij Bol.com of Ici Paris, ..

  4. Ik shop nooit regelmatig. Zelfs als het er helemaal uitziet als op de foto, dan nog weet je niet zeker of het ook bij jezelf wel mooi staat. en dat terugsturen etc… dat vind ik allemaal veel te vermoeiend… 🙂

  5. Ik ben een fervent shopper, dus ook online. Vaak vind ik daar dingen die net een tikkeltje anders en specialer zijn dan in de gewone winkel en dat heb ik graag.

    Soms ben ik wel eens teleurgesteld, maar meestal valt dat heel erg goed mee. Ik lees telkens goed welke de samenstelling van de stof is en ook de matentabel van de website zelf check ik steeds. Ik google ook altijd alles nog eens, als je over de webshop veel slecht leest, zal ik nooit iets bestellen.

    Ik koop veel zwart, wit, grijs en jeans. Niet echt kleurrijk, en met die kleuren kan je zelden iets mis doen. mijn mama koopt vaker een kleurtje, en ik moet eerlijk toegeven, dat die er vaak toch wat anders uitzien dan op’t internet.

  6. Geen tips… Ik ben gestopt met online kleding kopen… De laatste twee partijen zijn al grotendeels in de zak van Max verdwenen… Toch niet zo’n geweldige pasvorm om over de kwaliteit nog maar te zwijgen…

    Ik ga wel shoppen (daar heb ik een hekel aan dus dat wordt rijk worden..!)

      1. Herkenbaar… Het liefst loop ik een winkel binnen waar ik uit drie dingen kan kiezen… Dat lukt net….

  7. Goed zo, want wij lijden serieus onder al dat online shoppen! 🙂 Als je wil dat ik dat gestreept kleedje uit mijn winkel een tijd aan de kant hou, geef je maar een gil!

  8. Ik vind online shoppen wél handig, maar het postkantoor is van op mijn werk slechts 10min wandelen ofzo dus mijn pakket is rap teruggebracht als het niet goed is. Ik betaal altijd met Visa, en dan aan het begin van de periode, zodat het bedrag meestal al is teruggestort nog voor het effectief van mijn rekening is gegaan. Dat is de enige tip die ik je kan geven 🙂

  9. Ik koop enkel online als ik zeker weet dat het goed zal zijn… merken waar ik al eens kledij van kocht, of schoenen die ik eerst ga bekijken in de winkel om ze dan online te kopen.
    En toch heb ik ook al miskocht… als ik van iets niet zeker ben, probeer ik achteraf te betalen zodat het geen gedoe is van geld terug te storten, maar dat is dan ook weer niet overal het geval. Of kopen met Visa, doe ik ook vaker en vaker.

Geef een reactie

