Strontbeu

Soms zit het gezond eten me tot de strot, ja ook Miss discipline heeft er af en toe genoeg van,………en wil ik brood en pasta of cake eten, alcohol drinken en chips,……… meestal sta ik het mezelf dan ook toe,……

Nu koos ik afgelopen donderdag voor een broodje met geitenkaas, u kan nooit geloven hoe ik daar van genoot,…..zo zalig lekker dat het was,…..

Nu was mijn timing niet geweldig, ik beken,…..want vrijdag werd er ’s avond geborreld en zaterdagmorgen ontbijt met pistolets die mijn schoonbroer was gaan halen en  nee ik heb nog steeds niet de ballen om het niet op te eten,…..’s middags uitgebreid lunchen, wat uiteraard ook afwijkt van wat ik gewend ben om te eten 🙂  om ’s avonds ook nog eens pasta te eten iets wat ik meer dan een jaar niet heb gegeten,……..

Het was duidelijk dat ik nog eens met mijn hoofd tegen de muur moest lopen, want zondag werden de eerste symptomen weer heel duidelijk,…..hier was de pijn in mijn buik weer en krampen,……gelukkig was ik zo slim om zondag mijn eetgewoontes weer op te nemen,…..maar de prikkelende pijn in onderbuik bleef aanhouden, gelukkig werd het wel dragelijker naarmate de dag vorderde,…..maar ook heel de maandag bleef het gerommel aanhouden,……

We hebben onze les weer eens eventjes geleerd, een keertje afwijken kan, zelfs 2 keer maar dan is het voldoende voor mijn lichaam,….

We hebben  dan maar aan de weekmenu & planner gezet,…….en hopelijk blijft de zin naar nu even uit,…..en anders moet ik deze post in de keuken- en boven mijn bed hangen 🙂 :-), kwestie van herinneren,……

Ik vervloek het allemaal met regelmaat van de klok,……want het vraagt veel energie om anders te eten en het zet een rem op je sociale leven,……af en toe sukkel ik met het evenwicht, maar nu weten we weer waarom we het doen,……

 

24 gedachtes over “Strontbeu

  1. Laatst las ik een artikel van een groep diëtisten waarin stond: brood, suikers, friet … noem maar op … het kan allemaal mits met mate en mits voldoende beweging. Misschien allemaal beter dan in een streng keurslijf te moeten blijven rondlopen?

    1. Dan mag jij mijn darmen hebben, ruilen?? Ik zou het ook allemaal liever eten hoor, dan ’s morgens een half uur met mijn lunch en ontbijt bezig te zijn of op restaurant hetgene te kiezen dat het minst kwaad kan…….trust me, ik zou het ook liever anders zien

  2. Wij letten thuis nu ook meer op ons eten, maar als we bij familie of vrienden uitgenodigd zijn, gaat dat een pak moeilijker. Er is altijd taart voorzien, regelmatig gaan we uit eten en dan zijn lichte en gezonde keuzes niet altijd zo makkelijk te vinden. Meestal is dat ook geen probleem en geniet ik ervan om eens te zondigen, maar als het zoals dit weekend drie dagen op een rij feest is, dan is dat natuurlijk dodelijk voor je gezonde gewoontes… Ik begin vandaag alvast opnieuw met goede moed! Al ben ik overigens helemaal niet zo strikt hoor. Wij eten nog alles, maar met mate.

  3. Ik begrijp het volkomen! Soms zou ik ook al die gezonde troep eens willen buitensmijten! Maar bij mij is het de fibropijn die terug keert! En ik ben zo bang om te hervallen! Ik wil nooit meer terug naar de hel waar ik uit kom! Maar in het weekend heb ik mijn jokers nodig, dan wil ik ook wel eens brood eten, alcohol drinken, of een pizza eten . Ik probeer dan wel om artisanale voeding te eten, liefst geen fabrieksbrol. En voorlopig kan ik zo de schade beperken.

  4. Ik snap je helemaal. Soms is dat allemaal te veel en te veel moeite en te veel gevraagd.
    En hier is zondigen dan gewoon wat slecht voor mijn lijn, verder geeft het geen klachten.
    Maar als je af en toe kan zondigen zonder erg veel last, blijft het leuk. Dan kan je daar extra van genieten.
    Als zondigen een gewoonte wordt, geeft het ook niet meer dat leuke, bevredigende gevoel.

  5. Even een vraagje. Waarom ben je anders gaan eten? Voelde je je hele leven al niet goed met het eten van pasta en brood? Ik kan begrijpen dat mensen ervoor kiezen om anders te gaan eten. Bij Chrissebie bv kan ik het nog begrijpen dat zij zich echt beter voelt met het aanhouden van haar dieet. Maar had jij vroeger ergens last van? Triest om lezen dat je je doodongelukkig voelt als je iets eet wat je echt graag eet.

    1. Ik had al 15 jaar last van mijn darmen, maar dat werd door de huisarts aan stress toegewezen, vaak krampen, een geprikkelde darm, constipatie afgewisseld met diarree,…..wat ik ook deed. Tot ik door Elke van Paleo mijn granen schrapte,…..en mijn klachten waren na 3 dagen verdwenen en dat blijft zo als ik me aan de regels hou en ik kan best wel eens een keertje brood eten of pasta maar niet in een week 3 keer dan loopt het mis,…..

      1. Ok. Begreep het niet echt. Wel goed dat je je beter voelt met een aangepast dieet. Probeer toch in ieder geval te genieten van het leven!

  6. Ik vind dat ook zo jammer. Ben nu bijna vier maanden KHA aan het eten. Bevalt me prima. Ik ben 6 kilo afgevallen, ga beter naar het toilet, heb minder buikpijn. Maar af en toe zondigen is zalig. Helaas zondig ik vaker dan me lief is, dan ik zou willen, omdat je er soms niet aan ontkomt. Dan is er niets te kiezen. Een nascholing met alleen broodjes op het buffet. Eten bij familie en vrienden. Verjaardag. En nu, de aankomende vakantie in Spanje. Ik zou best willen hoor, elke dag die stokbroden eten, maar het bevalt niet goed. En dus sleep ik maar al mijn zaadjes en zelfgemaakte crackers (en laxeerpillen) mee naar lloret 😦

  7. Ik vind het echt zot dat je dit kan volhouden… ik zou het niet kunnen, maar als je lichaam er natuurlijk op reageert kan je niet anders…
    Zelf zou ik ook graag minder brood eten, wat eet je dan in de plaats?

  8. Ik heb die momenten dikwijls… Wekelijks zelfs.. Meestal loopt het in het weekend mis, of als we ergens moeten gaan eten, want ja “nee” zeggen als het voor uw neus staat, het blijft moeilijk, en we willen ook niet onbeleefd zijn… dus. Gulden middenweg, anyone? 🙂
    Ik snap je frustraties dus volledig. Af en toe toegeven moet kunnen, mits te luisteren naar je lichaam, en da’s ook niet simpel!

Geef een reactie

