De zoetstoffen

Als nieuwe fase in mijn “gezonde manier van eten”, werd “vasten” ingelast :-), we gingen resoluut om geen zoetstoffen meer te gebruiken, noch tussendoortjes en chocolade en koekjes zouden ook geschrapt worden van 10 tem 26 maart,….

Ik kan jullie vertellen dat ik dik faalde op tussendoortjes ( dat blijft echt een evenwicht dat ik niet vind) en op chocolade,…..ook al is het maar een klein stukje, ik moet het hebben :-).

Waar slaagde ik wel in en daar ben enorm blij mee en was de grootste doelstelling, want van af en toe een paleo-baksel of chocolade gaat mijn gezondheid niet geschaad worden, wel van de “chemische” zoetstoffen,….

Ik kan dat niet ontkennen, ik heb een voorliefde voor zoet,…..en ik zoette mijn koffie met 1 zoetjes, we komen van 2 suikerklontjes naar 1 zoetje,…..en nu, met trots kan ik melden dat ik mijn koffie drink zonder suiker of zoetstof,….en dat ik het ook gewend ben en het me niet meer stoort,…..

Ook cola-light of zero staat niet meer op de menu, ik mag het enkel nog van mezelf drinken op café en max 1 keer per week thuis, 1 glas en ik merk dat ik dat zelfs niet meer doe,…….

Dus ik vind de missie op zich geslaagd, ik kan niet perfect op alles zijn,…..:-) en ik moet het ook niet meer van mezelf,…want ik word er niet gelukkiger van en ik heb zonder tussendoortjes dan zo’n honger dat ik niet verzadigd raak en  wanneer ik thuis kwam de koelkast in mijn mond zou kunnen stoppen, met als resultaat geen honger meer als het eten op tafel kwam,…….heb het nu al 3 keer een poging gegeven, het werkt niet voor mij,…….

13 gedachtes over “De zoetstoffen

  1. ik blijf je toch maar een freak vinden op gebied van “overgezond” eten en “overcontrole” in alles te willen. Maar als jij je er goed bij voelt en wij hebben er geen last van dan moet het wel kunnen. Dat gezegd zijnde ga ik mij nog een stukje chocolade nemen, gedompeld in suiker en daar een laagje glazuur over.

  2. Ik moet om de 3-4u iets eten of ik word ongenietbaar, en nee dat zit niet alleen in mijn hoofd, mijn maag is dan echt leeg, hoeveel ik de voorgaande maaltijd ook heb gegeten. Dus voilà, steek het maar op uw snelle spijsvertering. Tussendoortjes for the win!
    Chocolade is ook mijn grote valkuil, ik kan daar niet vanaf blijven. Maar een mens mag toch genieten he? Je eet verder zo gezond dat het volgens mij niet erg kwaad kan!

Geef een reactie

