Schuldig

Omdat ik veel aan het sporten ben, nu ja dat is al een tijdje zo, alleen is de focus nu gericht op krachttraining en cardio,….

Het lopen kon ik echt doen wanneer ik wilde en vaak was ik om 5u30 al weg,…….nu ben ik afhankelijk van de openingsuren en de groepslesuren en dat maakt het allemaal wat moeilijker,……en ben ik vaker weg, moet ik heel goed het ontbijt en lunch plannen en mijn lief is op dat gebied een stuk moeilijker als ik,….wat was boterhammen smeren toch makkelijk :-).

En ik moet eerlijk toegeven ( ik ben toch zo’n watje hé) dat ik me schuldig voel dat ik vrij veel tijd steek in dat sporten, wat maakt dat ik ’s morgens nog vroeger opsta om ontbijt te maken en zorgen dat de lunchpakketten klaarstaan voor mijn zoon en lief en probeer ik ’s avonds zoveel mogelijk voor te bereiden, maar dat in combinatie met veel sporten, huishouden en te laat in bed maakt dat het gigantisch vermoeiend is.  En ja, ik doe het volledig mezelf aan, zou het meer moeten loslaten en mijn mannen voor zichzelf laten zorgen, ik weet het,…..en ik hoef echt niet 6/7 te trainen, dat wil ik ook zelf,……en ja, ik wil ook Paleo eten en mijn lief ook,……

Maar ik wil van dat schuldgevoel af,……ik wil me niet schuldig voelen als ik iets voor mezelf doe,……en me in 1230 bochten wringen om alles op tijd klaar te hebben zodat niemand iets tekort komt,…..en het zou mss eens fijn zijn dat iemand mijn lunch maakt ( wishfull thinking) of ontbijt,……

Waarom wil ik zoveel en gaat spullen loslaten en weggooien beter af?  Oh heb al zoveel weggegooid afgelopen tijd en het voelt zooo goed,……en mijn lege opgeruimde kleerkast blijft me blij maken,……en nog geen enkel moment het gevoel gehad dat ik niet weet wat aandoen,……en ik kijk uit naar begin april wanneer ik mijn kast mag inruilen en nieuwe stukken kopen,……….:-), maar ik dwaal af,…….

Ik wil teveel,……zoveel is zeker,……waar kan ik knippen?

22 gedachtes over “Schuldig

  1. Oei… Ik vrees dat je dan toch zal moeten knippen op vlak van sport-op-verplaatsing?
    Ofwel je mannen hun plan laten trekken, maar dat ga je misschien nog minder snel doen.

    Jezelf schuldig voelen is voor niets goed. Maar je zal er dan wel iets aan moeten doen om van dat gevoel af te geraken…

  2. ik denk niet dat je je schuldig moet voelen, maar dat je mannen dringend “groot” moeten (mogen) worden! 🙂
    bespreek hoe je je voelt en stel voor dat ze zelf hun ontbijt/lunch/whatever klaarmaken, al is het maar enkele dagen in de week.
    jij bent toch hun meid niet? (en dat op vrouwendag… tsk tsk tsk 😉 )

  3. Ik denk ook dat je mannen oud en wijs genoeg zijn om zelf hun ontbijt en lunchpakket te voorzien, zodat jij op dat vlak ontlast wordt. En met een beetje geluk maken ze jouw lunch erbij :-)!

  4. Je bent streng voor jezelf.Wees ook eens wat strenger voor je omgeving. Maak eens een paar keer geen lunchpakket klaar voor lief en zoon, je zal wel wat horen. Maar maak ze er dan even op attent dat ze groot; slim, mooi én volwassen genoeg zijn om zelf de koelkast open te trekken en zich een beetje voor te bereiden. Je doet al genoeg zeker??

  5. Waarom? Omdat je een controlefreak bent en perfectionistisch 😉 maar je zal niet veranderen hoor :p aard van het beestje zeker 😉 Zolang je je blijft goed voelen bij je manier van leven.. en anders heb je wel genoeg zelfreflectie om wat wijzigingen te maken zodat het wat rustiger verloopt.

  6. Jij smeert de boterhammen van je zoon én je lief? Ik was er zelfs nog niet op gekomen dat ik dat voor mijn lief zou kunnen doen. Tja, ik ben niet anders gewoon dan dat iedereen zijn eigen boterhammen smeert (vanaf dat we in het 1e leerjaar zaten).

    1. Het is eigenlijk nog veel erger dan alleen de boterhammen….ik maak voor M boterhammen en zet ook drinken en koek klaar…voor T zet ik salade of iets anders Paleo klaar, zorg voor 2 gezonde tussendoortjes en serveer hem ontbijt….erg he

  7. Zondagavond had ik er de gasten hier allemaal attent op gemaakt dat ik geen tijd had gehad om voor iedereen een slaatje te maken, maar dat er charcuterie genoeg was om boterhammen rijkelijk te beleggen. Toen ik opstond was iedereen vertrokken en had alleen Wim boterhammen gesmeerd en meegenomen. Erg hé! Ik hoor dat ze elders de avond voordien hun lunchbox moeten klaarmaken. De hamvraag voor jou is, ga je het aankunnen dat ze dat minder gezonde keuzes gaan maken en in de box proppen wat makkelijk , snel en ongezond is???

  8. Weet je meis ik zeg maar 1 ding, er is maar 1 persoon die je je hele leven zo ie zo bij je gaat zijn en dat is jijzelf. Een keuze voor jou en dus de mannen loslaten? Denk dat het heel gezond is my lady! xxx

  9. Oei… lastig, lastig… je wilt én tijd voor jezelf én de perfecte moeder én de perfecte echtgenote zijn waardoor je nu met je zelf in de knoei komt te zitten. Ik denk dat je dan toch keuzes moet maken en dat je die gewoon met je man en kind moet bespreken. Misschien hebben ze het zelf niet eens zo in de gaten en als je het ze vertelt, staan ze er misschien zelfs wel voor open om hun steentje bij te dragen.

  10. Kan je eten maken niet afwisselen met Big? Ik kan me voorstellen dat je zoon niet zelf z’n fruit gaat staan snijden, dat hij dan wel gewoon een kom cornflakes pakt 🙂 maar aangezien Big zelf wil paleo’en, kan hij toch wel zelf z’n slaatje en z’n ontbijt klaarmaken, nee? Ik heb dat ook een tijd gedaan voor ons 2 maar eerlijk, ik stond ’s avonds dan soms 2u in de keuken om avondeten, ontbijt én slaatje te maken, dus nu eet ik enkel nog soep ’s middags, veel makkelijker, maar ik mis m’n slaatjes!
    Ik laat het lief nu soms ook zelf voor z’n ontbijt zorgen maar dan weet ik dat hij naar de makkelijkste oplossing grijpt, zijnde brood of koekjes, omdat hij zelf te lui is… dus ik snap dat je ze gezond wil doen eten maar een handje helpen is dan toch zeker niet te veel gevraagd? Je kan het nog altijd samen doen he, zet u met drie rond tafel en hopla een kwartier later zijt ge al klaar.

Geef een reactie

