Wedstrijdje

Competitie, het brengt het beste in me naar boven :-),…..en toen gisterenavond de leerkracht een aantal leerlingen waaronder mezelf uitdaagde om deel te nemen aan de praline wedstrijd van Syntra, begon onmiddellijk de adrenaline te stromen,……

Er worden professionele choclatiers uitgenodigd en leerlingen worden uitgekozen, ik blonk van trots dat ik werd uitgekozen, ja iets met perfectionisme,….

We moeten er speciaal voor naar Brugge, om onze kg pralines af te leveren, maar dat gaan we koppelen aan een uitstapje met overnachting denk ik,…

Het thema ” back to basics” maakt het voor ons beginnelingen makkelijker :-), want geen ingewikkelde smaken noch combinaties, mijn hoofd maakt overuren,…..want het is de bedoeling dat je slechts 1 soort maakt,…..gaan we voor puur of voor melk, kiezen we voor ganache of voor een vruchtenvulling of hazelnootpasta :-), ….gaan we voor 1 vulling of voor 2?  Heb ik al vermeld dat er ook nog de optie witte chocolade is :-),…….er is zoveel mogelijk,….

Het zal nu testen worden,…..maar we smijten ons,…..nieuwe uitdaging,…..

Dit wordt zo spannend,……..ik kijk hier zo naar uit,……..

En suggesties zijn altijd welkom,……..

16 gedachtes over “Wedstrijdje

  1. Proficiat! Zou niets voor mij zijn, ik heb geen ene competitieve vezel in mijn lijf.
    Jou kennende moet je voor iets unieks, opvallends en met pit gaan vind ik.
    Succes x!

  2. Waow is idd een geweldige uitdaging! En ik kan me inbeelden dat jij je daarvoor zal smijten! Moeilijk om één ingredient te kiezen. Ik hou het liefst van noten en praliné. Misschien eens afwijken door een andere nootsoort te kiezen dan hazelnoten zoals cashewnoten of de combinatie noten en sesam vind ik geweldig lekker. Maar je kan ook likeurpralines maken, of zelf een speciale advokaat. Oeioeie ik zou het ook moeilijk hebben om te kiezen. Veel succes!

  3. Wat gaaaaaaf!! Ik ga met Bie mee, zorg dat je onderscheidend bent door juist eens heel ander soort noten te gebruiken. Daarmee neem je misschien een risico maar onderscheid je jezelf ook. Succes topper!

  4. Ik eet totaal niet graag pralines hoewel ik een echte chocoholic ben, al die likeur- en vruchten- en andere smaakjes dat erin zitten, nee bedankt. Gewone praliné vind ik dan nog het lekkerst, mmm zeevruchten! Maar ik wens je keiiiiveel succes, en duim dat je wint!! 🙂

Geef een reactie

