Blind trouwen

Op sociale media en radio slaan ze je ermee rond je oren,…….7 maart start er een nieuw tv programma, waar men koppels die ” op papier” matchen met elkaar laten trouwen,…..er liep onmiddellijk een rilling over mijn rug :-).

Ondanks het feit dat veel studies uitwijzen dat ” geregelde” huwelijken meer kans op slagen hebben dan de romantische,……

Het blijft toch een mysterie, relaties,…..wat maakt dat het met de ene persoon wel lukt en met de andere totaal niet,……..en ondanks mijn ervaring :-), weet ik het nog steeds niet en geloof me ik was de koniging van de foute mannen,……en ja, ik weet nu dat het aan mezelf lag of toch voor een groot stuk,…..

Relaties, ik geloofde er nooit in,…..had ook nooit het goede voorbeeld gehad en ik ontdekte dat ik copieerde en vanuit negatief gedrag en gedachte handelde,….gelukkig heeft mijn huidig lief enorm veel geduld gehad en mijn psycholoog heeft ook wonderen verricht,……

Communicatie, jezelf graag zien, dat had ik toch te leren voor ik me volledig kon openstellen in deze relatie,…..bloed, zweet en tranen, maar het was het waard,….mijn relatie is eindelijk wat ik wilde,…..heb een geweldig lief,….en wij hebben het geweldig goed samen, waar ik trouwens ontzettend dankbaar voor ben,…..want ik heb er eerlijk gezegd jaren naar gezocht en jaren met minder genoegen genomen, maar ook daar lag het aan mezelf,…..en ik wilde dat ik dat toen al inzag, ipv te zagen over hoe slecht de anderen wel waren,…..ja, er moest een lange weg afgelegd worden,….

Ik denk oprecht dat daar de sleutel ligt, bij jezelf,…..en bereid zijn om in harmonie te leven met de andere en elkaar ook alles gunnen,….en dat laatste kan alleen als je ook in balans bent met jezelf,……en daar draait nu eens alles om in je leven,……

14 gedachtes over “Blind trouwen

  1. Volledig eens dat je eerst jezelf graag moet zien voor je echt ten volle iemand anders graag kan zien. Al kan de oprechte liefde van een ander jouw vertrouwen natuurlijk een enorme boost geven. En omgekeerd…

  2. Griezelig … het was alsof hetgeen je schreef over mij ging … alleen ben ik nu nog aan het leren om van mezelf te houden. Hopelijk heb ik daarna evenveel geluk als jij :-)…

  3. Ik heb het ook al gehoord en gezien op tv… tja, ik vind het ook maar bizar.
    Dat stukje over communicatie, jezelf graag zien… het zou over mij kunnen gaan… en dat allemaal dankzij mijn Zoetie, die zo fantastisch is!

Geef een reactie

