Foodbag

Wie kent het concept niet,…..Hello Fresh is de bekendste onder de dozen vol ingrediënten om een hele week hun receptjes te volgen,….alles wordt keurig geleverd aan huis, dus boodschappen zijn overbodig, net zoals je inspiratie, totaal niet nodig,…….Ik was ondanks de lovende blogs en nog enthousiastere vriendinnen niet echt te vinden voor het hele concept, in eerste instantie omdat de gerechtjes meestal niet passen in mijn voedingspatroon, maar ook omdat ik niet graag word opgelegd wat ik wel of niet moet eten,…..tegendraads ik weet het,..

Nu is een van mijn schoonste broers, ik heb er dus 5 hé, 4 keitoffe, 1 minder toffe 🙂 in het concept Foodbag gestapt en toeval wil dat het een van mijn favo schoonste broertjes is :-),…..en omdat ze met vernieuwde concepten wilde starten werden we gevraagd om ons in een “testcase” te begeven,…….

Ik zei niet nee en trommelde nog wat vriendinnen op,…….afgelopen maandag werd de doos geleverd, het eerste wat me opviel was dat alles enorm vers was ( men werkt ook alleen met Belgische producenten) en echt alles werd geleverd zelfs de bouillonblokjes, melk,…..rijst,…..wat toch produkten zijn die je meestal wel in huis hebt,……

Ik volgde de recepten voor Thomas, maar zelf week ik niet af van mijn dieet maar at wel het vlees en de groenten aangevuld met wat de koelkast me aanbood en dat was veel :-),…..

Mijn lief beoordeelde de gerechtjes,….en hij was enorm enthousiast over de gerechtjes,…..ik leerde vooral dat varkenshaasje met wortelen in ovenschotel met verse rozemarijn en look ( ook bijgeleverd) een enorme lekkere smaakcombinatie is,…….

Ben ik nu gevallen voor zo’n foodbag,…….ja als het op mijn maat gesneden zou zijn,…..wat een gemak op maandag zo’n doos ontvangen en alles in huis voor de ganse week en niet meer nadenken over weekmenu’s,….nu is het nog gebaseerd op de “gewone” keuken,….en daar zijn we ondertussen achter dat het niet werkt voor mijn verteringssysteem,…..dus ik vrees dat het een nee wordt.

Maar als je op zoek bent naar lekkere, gevarieerde gerechtjes,….dan ben je bij Foodbag aan het juiste adres voor een correcte prijs,….en kan ik het van harte aanbevelen, want de produkten zijn met zorg uitgekozen,…en ULTRA vers,……er wordt ook samen gewerkt met voedseldeskundigen om de balans in de gerechtjes te vrijwaren,…..

Als je overstag gaat, laat me weten wat je ervan vindt,……en ik geef alles door aan mijne schonen broer,……

 

15 gedachtes over “Foodbag

      1. Nee, we bezoeken de supermarkt maximaal twee keer per week. Mijn vrouw eet vaak warm op het werk, waardoor ik dan een portie maak voor (minstens) twee keer, en een deel ervan direct in de diepvries stop. Hebben we altijd iets in huis als ik (weer eens) laat thuiskom van het werk,… Op voorhand ‘weten wat ik zal eten’ vind ik ook absoluut niet belangrijk, en dat ligt aan mij 🙂 :).

  1. ja, van Hello Fresh was ik wel tevreden ook, maar ineens begon ik weer te verlangen naar simpeler eten 🙂 Ik werk ook met weekmenu en dat spaart wel een hoop gedenk uit.

  2. IK heb uiteraard tijd om boodschappen te doen, en zou dus nooit kiezen voor dit concept. Een andere reden is uiteraard ook mijn eetgewoontes. En ten derde , ik kijk bewust wat er in promotie is. Zo koop ik kipfilets alleen als ze in promotie staan en steek er dan een paar pakken in de diepvries. Met zo’n pakketten kan dat niet uiteraard. Maar waarschijnlijk wel heel handig voor mensen die om diverse redenen geen of moeilijk boodschappen kunnen doen.

  3. Ik heb Hello fresh en smartmat al vaak zitten bekijken. Foodbag ken ik nog niet.
    Maar ik vind dat wel allemaal heel erg duur eigenlijk… Ligt dat nu aan mij?

  4. ik sluit me aan bij Thomas.
    Wij hebben genoeg tijd om boodschappen te doen, en halen alles zelf in huis. Zo’n service kost hoedanook meer dan dat je zelf je boodschappen doet.
    Voor mensen die de hele dag van huis zijn is dit wellicht wél een goeie oplossing.

  5. Ik ben er niet voor te vinden voor van die dozen, al die verpakkingen, en de levering, hoe ecologisch is het dan allemaal… Bovendien inderdaad sluit het niet aan bij onze lactose-, suiker- en granenvrije levenswijze maar zonder dat zou ik het dus ook niet doen. Stiekem vind ik weekmenu’s in elkaar boxen wel leuk 🙂

Geef een reactie

