Project up-date

Ongeveer een maand geleden maakte ik de beslissing om mijn leven en dan vooral mijn spullen te minimaliseren.  We gingen voor #project40.  Na een eerste selectie gingen we van start,…..er werd toen oprecht de opmerking gemaakt dat er meer dan 40stuks waren en dat klopte,….omdat ik geen rekening had gehouden met wat er nog in de was zat :-),…..ondertussen is dat helemaal rechtgezet en hebben we exact 40 stuks in mijn kleerkast, schoenen en jassen inbegrepen,….en wisselde ik mijn straight jeans voor de boysfriend jeans en verder is de doos nog niet open geweest,……

Waarom niet, omdat ik niks mis,…ik heb in een excel bijgehouden wat er in mijn kast is en wat ik draag,…..ik heb in deze maand tijd moeite moeten doen om al het gerief te dragen ( mijn warme winterjas is zelfs nog niet gedragen),…..en zag ik er dan saai uit of droeg ik altijd hetzelfde??  Ik denk het niet, maar bekijkt u even zelf Instagram, daar post ik vaak #ootd’s,….heb ze jammer genoeg niet allemaal gefotografeerd,….ik vergeet het soms :-),….

Het project werd nog verder door getrokken en ik ruimde,  op alsof mijn leven er vanaf hing,…..en telkens werd alles ruimer en luchtiger,…ik kan het iedereen aanbevelen,……

Is het projectje een succes, absoluut,…..ik ben fan,…..ik heb nog geen dag me afgevraagd wat ik moet aantrekken,….hoe ik me op het einde van maart zal voelen weet ik nog niet,…maar ik voel me veel beter bij minder spullen,….en zeker bij minder kleren,…….

Mijn kleerkast bevat momenteel:

  • 4 jassen
  • 4 broeken
  • 1 rok
  • 6 jurken
  • 7 truien/vesten
  • 6 t-shirts
  • 4 blouses
  • 1 blazer
  • 1 bontvestje ( namaak 🙂
  • 1 lange wollen vest
  • 5 paar schoenen

En ik denk dat we in de t-shirts, truien en jurken nog zouden kunnen snoeien,…..mss wordt dat de volgende uitdaging want dat is de echte #project33 🙂

 

 

26 gedachtes over “Project up-date

  1. Daar kan ik nog eens een voorbeeld aan nemen! Mijn kleerkast hangt zo vol dat de stang waar de kleren aan hangen al jaren genadeloos doorgebogen is van het gewicht van de kleren. En in de gang hebben we een ingemaakte kast die vol hangt met jassen. Zo heb ik 4 winterjassen, een stuk of 6 blazers… Nochtans kuis ik minstens twee keer per jaar mijn kasten uit. T is dus erg gesteld met mij ;-).

  2. Je weet hoe ver mijn kast geminimaliseerd is en toch hangen daar ook nog winterse kledij in die ik nog niet aan heb gehad sinds het opruimen. (zomergerei vind ik normaal dat ik dat nog niet aan heb gehad). Het bevalt mij wel, zo’n lege kast. Wat mij ook bevalt zijn de complimentjes die ik krijg over mijn jurken en de combinaties. En ik voel mij er prettig bij. Leuke, mooie kleding maakt echt wel verschil als je je niet helemaal bon ton voelt.

      1. Ik ga de inhoud niet nog verder terugbrengen (anders dan ik al deed door een markering aan te brengen zodat ik over een half jaar weet wat ik wel en niet gedragen heb) maar een paar stukken aanschaffen. Als ze heel mooi zijn en goed passen en zo.. Anders niet.

  3. het eten, de kledij, alles in excel … gaat het er allemaal niet wat over? Controlefreak? Je mag nog leven, Gitta, geef ook het spontane nog voldoende plaats!

    Een naaste vriendin van ons zien we ook steeds meer de rangen sluiten op alles en nog wat, en per keer lijkt die ongelukkiger. Hoe meer je vat probeert te krijgen op die dingen hoe meer je in een keurslijf zit. En voelt dat nu echt zo lekker aan dat keurslijf?

    Uiteraard moet je wel overzicht behouden, maar doe dat dan eerder op: overzicht rekeningen (zo dat je niets vergeet of dubbel betaalt), of je aankopen en uitjes, en op je kinderen (maar in het Westen moet dat wel meevallen, me dunkt ;o) …)

    Enfin, wie ben ik om jouw leven te bepalen, maar toch krijg ik het benauwd in jouw plaats … ;o)

  4. na mijn bevalling heb ik heel veel geroefeld. Alles dat ik de voorbije zomer niet gedragen heb ga ik ook wegdoen, het hangt daar toch maar stof te verzamelen. 40 stuks lijkt me zalig weinig 🙂

  5. Heerlijk dat je er een Excel over bijhoudt!! Ik ben ooit eens begonnen met al mijn kledingstukken te fotograferen en dan van de foto’s outfits samen te stellen, ik heb het na 10 stuks wijselijk opgegeven, het ging er dan ook ver over. Als ik over een maand wissel naar de zomerkleerkast, ga ik ook eens grote kuis houden, ik kijk er al naar uit…

      1. Mijn droom is één van onze twee kleerkasten weg te kunnen doen, het zou zo een ruimer gevoel geven in onze toch wel volle slaapkamer! Dreams…

Geef een reactie

