The Paradise story

Deze week blonk echt weer uit in het Paradijs,…..dat het emotioneel niet mijn beste week was speelt ook mee, ik beken :-).

Miami was uiteraard weer in form,…..hij vroeg me woensdag of er belangrijke mails waren, want hij had nog geen tijd gehad om ze te lezen,….en ik meld keurig, dat de nieuwe lading diamanten in Vietnam is vertrokken en dat de Manager het bijhorende technische rapport heeft gestuurd ook dat van vorige keer dat hij vergeten was ๐Ÿ™‚ en dan volgt het volgende ๐Ÿ™‚ ” Gitta, u moet opvolgen dat Mr Diamond B ( perfecte naam voor de manager van de fabriek :-)) het begleidende technische rapport van diamanten stuurt bij elke nieuwe levering en dan moet u mij een memorandum sturen, want ik heb niet altijd tijd om al mijn mails na te lezen als ik met andere zaken bezig ben” :-), waarop ik dan moet vragen, hoe moet ik het memorandum doorsturen, als u uw mails niet leest, of stuur ik de postduif? ย He was not amused ๐Ÿ™‚ :-). ย Maar dat deert niet, want het antwoord was nog absurder,….elke keer als hij belt moet ik voorlezen welke mails er allemaal zijn gekomen en de rapporten mee analyseren :-).

En daar waren de sorteersters weer,…..die zo graag de fouten naar mijn doorschuiven,……maar wat genoot ik ervan om hen op elke fout te wijzen en trust me, het waren er veel deze week,……foute ziften vermelden, vooral ziften die niet bestaan,…….maar de topper kwam toen eentje moest komen toegeven dat er in een lotje van een retour meer diamanten zaten dan er op de factuur werd vermeld, ja dat is een fout van de terugzender, maar het houdt in dat zij zoals het hoort de diamanten niet hadden nagewogen, wat hun job is! ย En dan straal ik als ik hen wijs op het feit dat degene die hier niet werkt, hun fouten eens zal rechtzetten ๐Ÿ™‚ :-).

En aangezien mijn collega’s vinden dat een job achter de pc zo geweldig is en Miami de zoveelste lijst dicteerde vinden ze het nu ook nodig om zich achter een pc te zetten,…..en dan moeten ze komen vragen hoe ze een nieuwe excellijst moeten openen :-), om dan wanneer ik het allemaal klaarzet te komen vragen of ik het kan doorsturen naar hun pc :-), terwijl de file op de server staat en ze het kunnen bewaren en op gelijk welke pc hier op kantoor ze aan die file kunnen,…..:-),…..

Maar ik, ik doe hier niks ๐Ÿ™‚ :-),……en ik denk dat ik dat vandaag ook eens ga toepassen.

13 gedachtes over “The Paradise story

  1. Ik zou willen zeggen dat van werk veranderen alles gaat oplossen, maar helaas. In zo goed als al mijn jobs heb ik gezien dat hoe hoger ze geplaatst zijn, hoe incompetenter ze zijn.

  2. O hahahahahaha lijkt me dat ze beter eens zouden investeren in een basiscurus Office of dat gaat daar nog heel verkeerd aflopen, volgende week in het nieuws: diamantensector onderuit door ontplofte Excels ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚

Geef een reactie

