Barbie’s

U weet dat ik een hekel heb aan poppen,….alleen Barbie kan me bekoren en dat heeft dan te maken met haar schitterende outfits en over dat haar nog maar te zwijgen :-), niet dat ik ooit een Barbie bezat,….maar toen we vaak ons in de speelgoedwinkel begaven, mijn zoon was zot van speelgoedwinkels :-), was de afdeling Barbie’s al eens een welgekomen afwisseling na de auto’s, kranen, en helden :-).

Toen vorige week de sociale media ontplofte over Barbie had ik er mijn bedenkingen bij.  Mattel de uitvinder van de Barbie komt met nieuwe Barbie’s op de markt, die de diversiteit onder de vrouwen moet uitbeelden,…….en hierbij draaide de eerste keer mijn maag al om,……want Barbie heeft een onmogelijk bereikbaar lichaam die veel jonge meisjes willen benaderen,……dus Barbie wordt onterecht beschuldigd van anorexia of meisje ertoe aanzetten,…..

Het gaat hier over een pop,…..en voor zover ik weet voldoet geen enkele pop aan de realiteit,…en moet dat dan is mijn volgende vraag?  Waarom wordt hier weer een vrouw gestigmatiseerd?  Ik ruik hier sexisme,….

Want en nu kom ik tot mijn punt :-),…..welke mannelijke held en ga ze allemaal maar af, Superman, Spiderman, De Hulk heeft er een buikje???  En trust me, meer dan de helft van de mannen bezit een buikje,…..nee, de helden hebben allemaal een six pack,….en wordt daar ooit een probleem over gemaakt?  Nog niet bijna, maar Barbie moet heupen krijgen omdat elke vrouw heupen heeft.

Maar we zijn allemaal in de val getrapt, want het heeft niks te maken met de diversiteit onder ons, maar met een handige media zet, omdat de verkoop van Barbie al een tijdje in het slop zit,……en op deze manier willen ze de verkoop stimuleren,….

BARBIEIk vind Barbie perfect zoals ze is 🙂 🙂

14 gedachtes over “Barbie’s

  1. Natuurlijk is het een manier om meer poppen te verkopen, daar twijfel ik niet aan. Al vind ik het ook niet slecht dat er meer diversiteit zal zitten in de poppen. Ik had daar eigenlijk nog niet bij stilgestaan, bij die mannelijke superhelden. Dat zijn inderdaad ook maar een bende onrealistische spierbundels ;-).

  2. Ik vond als kind al dat die poppen er heel onmenselijk uitzagen. Ik vind het wel een goeie zaak dat er diversiteit komt. Zo heeft iedereen de keuze welke hij koopt. De magere blondines zullen wel blijven bestaanen en zullen misschien nog wel het meeste verkocht worden. Maar van mij mag er zeker diversiteit zijn. En idd, commercie heeft er zeker mee te maken.

  3. Bij die mediaheisa dacht ik ook: komaan, ’t is een pop jongens! Kijk naar al die babypoppen, hoe belachelijk onecht zien die er niet uit, en geen haan die er naar kraait.
    Zelf had ik negen Barbie’s (of toch een aantal die er op leken) en een Ken, ik was er zot van. De kleren deden er niet veel toe, ik speelde er vooral toneeltjes mee, en was toen de regisseur van hele drama’s. Zalige tijd!

  4. eerst was er de heisa rond de zwarte pieten, nu barbie, ben benieuwd wat het volgende gaat zijn. alles moet tegenwoordig zo politiek correct zijn dat het geen naam heeft. pffffffff…

  5. Voor ieder kind is Barbie… Barbie, zoals we haar al jaren kennen.
    En Superman en Spiderman blijven superhelden, net zoals Barbie… al vele jaren…
    Ik begreep sowieso al die heisa niet… maar dat het invloed kan hebben op de verkoop, zo had ik het nog niet bekeken… in ieder geval, mijn Barbie-tijd ligt al ver achter mij, en de mini-me’s zijn niet geïnteresseerd 😉

  6. Ik had hetzelfde gevoel bij Lego en de rolstoel voorbije week. Tegenwoordig moet alles zo overdreven politiek correct zijn dat je er soms mottig van wordt. En geloof me, kinderen zijn dat echt niet mee bezig hoor, het zijn een troepje volwassenen die nooit echt volwassen zijn geworden, en tijd teveel hebben om andere op de zenuwen te werken … kortom mensen die pleiten voor de echte wereld, maar zelden zelf in de echte wereld staan.

  7. Inderdaad, Barbie past in de meisjesfantasie net zoals de G.I. Joe poppen passen in jongensdromen. Toch niks mis mee?
    Zelf heb ik nooit met poppen gespeeld, rollenspelletjes enzo zegden me helemaal niks. Geval apart waarschijnlijk 🙂

  8. Barbies zijn poppen en poppen zijn niet echt, punt. Goed gezegd van je hoor! Ik ga er alleszins geen Barbies voor kopen; ik speelde vroeger toch liever met autootjes en lego 😉

Geef een reactie

