Tussen waarde en graag zien

Toen Opa C stierf, was al snel duidelijk dat Oma C niet in hun huidig groot appartement zou blijven wonen,….fysiek gaat ze fel achteruit en ze voelt zich niet altijd meer veilig thuis,….dus werd er beslist dat een serviceflat een goede oplossing zou zijn,….

Ondanks dat haar kinderen, 5 stuks, regelmatig langsgaan, mee de boodschappen doen, er een werkvrouw 2 dagen per week komt, denk ik dat ze soms ook een beetje eenzaam is, wat ik perfect begrijp en dan is een serviceflat echt een fijne omgeving,…..je krijgt hulp en bent toch nog zelfstandig,…..en je kiest zelf of je deelneemt aan de activiteiten die worden georganiseerd.

Maar nu komt de kat over het water zou Miami zeggen :-),…de bronzen beelden, de meubels,…..ze kan die niet allemaal meenemen ( jammer maar helaas :-)) en is het uitdelen begonnen,…..oh help,…..echt.

Die bronzen beelden,…….ze komen mijn oren uit,…..ons huis is daar ook niet geschikt voor en ik wil veel ruimte in mijn living, zonder al dat geprul,……want weinig spullen staat gelijk aan rust in mijn hoofd,……

Dus de grens wordt gesteld op 4 beelden na stevige discussies,…..en ik zal ze met de de seizoenen wisselen,…….dat het dan nog allemaal dieren zijn is ook niet echt bevordelijk, want mijn lief brengt dan de stieren en de bizon mee,…..omdat dat het meest mannelijke is,……:-) en hij de enige zoon is,…..kan je dat nu begrijpen zo’n argumentatie.

En gisterenavond na een vermoeiende dag,……werd er gevraagd of wij de bibliotheekkast niet zouden overnemen,…….euh, dan staat de living vol was duidelijk niet voldoende argumentatie,…..gelukkig is ons plafond te laag om ze te zetten,……

Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat de discussie over de meubels nog niet gesloten is,……

15 gedachtes over “Tussen waarde en graag zien

  1. Ik snap Thomas wel of het om familiestukken gaat. Ik zou zeggen, neem ze mee, maar daarom hoef je ze nog niet uit te stallen. Je kan ze ook verkopen voor iets wat jullie leuker vinden. Ik heb hier ook mijn ivoren afschuwelijke boot van de hand gedaan. A

  2. oeps, mijn bericht was nog niet af. Wat ik nog wou zeggen is dat het soms gevoelig ligt bij de familie. En ik hier dus vertel als mijn moeder op bezoek komt is dat het veilig weg zit omdat het te gevaarlijk is met de katten! Veel sterkte ermee!

  3. Ik moet er niet aan denken, een living, een huis vol oude rommel.. Goed ik aas op de antieke meubels van de bomma, maar momenteel zouden ze ook totaal niet in ons huis passen. Dan kan je er beter iemand anders mee blijmaken. Helaas zien mannen daar minder een probleem in dan vrouwen πŸ™‚ Misschien moet je hem zijn eigen kamer geven, een man cave die hij mag inrichten hoe hij wil? :p

Geef een reactie

