Alarmbel

Vrijdag zag ik in het Paradijs het bos door de bomen niet meer,…..en Miami bleef rapporten vragen, werk bijgeven.  Langs de andere kant wilde Japan ook allerlei info weer en vroeg NY ook nog om gegevens,…..:-).  3 bazen, het is gewoon te veel, ik kan niet naar iedereen zijn pijpen dansen,…..

Het is al een tijdje bezig, vroeger beginnen, langer blijven, in het weekend taakjes afwerken,….het houdt niet op.  Integendeel, het lijkt of er steeds werk bijkomt,…

Na dit weekend er weer een half te hebben opgeofferd aan rapportjes maken, was het voor mij wel heel duidelijk dat de overload aan werk moet stoppen.  Ook mijn lief was niet echt amused dat ik zoveel tijd achter de pc doorbracht en terecht, het was een kidsloos weekend,…..

Vanmorgen tijdens het eerste uur, kreeg ik nog een vraag om iets extra’s te doen en dan heb ik het op tafel gegooid,….met begrip van Miami, die uiteraard gezien had dat ik de rapporten dit weekend had gemaakt.  Die onmiddellijk voorstelde om het werk te verdelen met een collega,……..

En we voegden daad bij woord,……:-).  Heb even de tijd genomen om een aantal zaken uit te leggen en die lijst gaat nog langer worden :-).  Morgen tijdens mijn jaarlijkse onderzoeken heb ik tijd om daar eens rustig over na te denken.  Trouwens dat delegeren gaat me beter af dan ik dacht :-).

En mij geeft het wat ademruimte,…..zodat ik tijdens een vrije dag of ziekte niet meer gebeld wordt of toch moet werken op die dagen,……of ik taken kan doorschuiven,….

Ik ben geen persoon die leeft voor zijn werk, integendeel, ik werk om te leven en zit ik niet te wachten op een eventuele burn-out,…..dat is geen enkele job waard…..

15 gedachtes over “Alarmbel

      1. Eerlijk,…..ze voelt zich zoveel belangrijker nu,…..was hier gisteren niet,…en ik zie dat ze vanalles aan het prutsen is geweest,……en gedaan heeft :-). Het is een sorteerster,….en dat is algemeen geweten een saaie job en dit is voor haar een leuke afwisseling,…….en ik ben ontlast,……

  1. Goed dat je dat hebt durven aangeven en dat Miami u erin steunt, meer nog, dat er meteen een oplossing werd gezocht! Werk is inderdaad maar werk… dat mag je leven en toch zeker niet je vrije tijd gaan bepalen.

Geef een reactie

