Schrappen

Afgelopen maandag had ik afgesproken met een kennis (een voetbalmama van het vorige team), om wat bij te babbelen, ik offerde mijn sportavond op :-),…en toen ik terug thuis kwam, was mijn stortvloed van woorden niet te stoppen tegen mijn lief,….en het kwam er op neem dat ik het beu ben om energie in mensen te steken die zich blijven wentelen in de slachtofferrol en niet vooruit willen, of iets ondernemen dat hen uit een bepaalde situatie kan halen.  Ligt het aan mij of zijn mensen tegenwoordig negatief en ongelukkig, of omring ik me met de verkeerde mensen?

Deze blog opende helemaal mijn ogen,…..

Ik ben degene die hier iets aan moet veranderen,…….en schrappen in de activiteiten die me eigenlijk geen plezier schenken, beetje zoals Marie Kondo zegt, als je niet gelukkig wordt van het kledingstuk, gooi het weg :-).  We moeten uiteraard nuanceren hier,…..

In de week afspreken met vriendinnen, dat kan fijn zijn, maar als we eerlijk zijn met onszelf is het eerder een opgave,….en moet ik schuiven met mijn persoonlijke agenda,…..als het dan ook avondjes zijn die me eerder leegzuigen, dan kan ik beter kiezen voor iets wat ik graag doe, sporten, bloggen, of gewoon eens thuis prullen,…..en laat me zeggen dat slaap belangrijk voor me is,…..ook een werkpunt voor 2016,  tussen de 7 en 8 uur slapen,……

Dus dat nee zeggen, het gaat toch echt de uitdaging van 2016 worden.  Eentje die voor mezelf als persoon gigantisch moeilijk wordt.  Nee zeggen, mensen teleurstellen, mezelf op de eerste plaats zetten,…..het gaat een beetje in tegen mijn natuur,…..maar ik moet mijn grenzen bewaken en ook voldoende tijd voor mijn relatie vrijmaken,…..want de laatste weken, mmm, naast elkaar leven is nu een beetje overdreven, maar ik merk dat een beetje ieder zijn ding doet,…….en dat er kleine ergernissen ontstaan,….en ik mag mijn bonnie ook niet uit het oog verliezen.

Moet het leven nu echt uit zoveel keuzes bestaan en moet ik nu echt zoveel vrouwen in me hebben :-)???

16 gedachtes over “Schrappen

  1. Ik spreek sowieso nooit in de avonden af, dan wil ik thuis zijn. Bij Vlam en Jill. In het weekend zal ik ook eigenlijk nooit alleen samen met een vriendin iets afspreken. Heel zelden, gewoon geen behoefte aan. Ik heb mijn vrije vrijdagen waarop ik wel eens lunch met iemand en ook die momenten zijn zeldzaam. Ik ben heel kieskeurig geworden. Ik wil alleen afspreken met iemand waarvan ik ook energie krijg… En dat zorgt soms voor scheve gezichten. Jammer dan. Ik heb maar één leven.

  2. Soms staat er iets op de planning en heb ik er eigenlijk geen bal zin in. Maar vaak weet ik ook dat ik er toch energie van krijg en als ik er dan eenmaal ben, gaat het beter.
    Andersom is het echter ook soms het geval. En mensen die energie opzuigen, daar heb ik ervaring mee. Niet leuk. Hoe ouder je wordt, hoe kritischer en hoe meer je gaat schrappen. Al denk ik nu soms dat ik te veel heb geschrapt en verlang ik soms naar een regelmatig avondje met een vriendin. Dat komt er dus niet van.

  3. Je vooral afvragen als je toezegt voor een date met een vriendin, of het een meerwaarde voor je zal betekenen is niet slecht. Volg je buikgevoel en vooral kies voor de dingen die je leuk vindt. Veel sterkte ermee!

  4. Ik haal wel energie uit vriendinnendates al vraagt het ook energie. Zo sprak ik gisterenavond na mijn werk (20u gedaan) nog af met vriendinnen om te gaan eten. Maar ik had er echt deugd van. In de omgekeerde gevallen zou de balans ook vlug gemaakt worden!

  5. Emotionele vampiers, zo noem ik ze. Als ik het gevoel heb dat ik te veel opgeslorpt word door negatieve mensen, dan sluit ik mij van hen af. Ik neem dat anders te snel over. Leren neen zeggen dus, maar het is gemakkelijker gezegd dan gedaan 😉

  6. Doordeweeks spreek ik alleen iets af als het niet anders kan, zoals bv een theateravond maar verder wil ik dan vooral gewoon lekker thuis zijn en mijn eigen gang kunnen gaan. In de weekenden vind ik het prima om wat af te spreken maar waak ik er wel voor dat het niet het hele weekend in beslag neemt en dat we ook geregeld een weekend voor ons samen hebben.

  7. Herkenbaar 😊 Nergens beter dan thuis is een beetje mijn motto geworden… Of samen met de kids & husband op stap gaan. Veel meer hoeft genieten voor mij niet te zijn, we “moeten” al zoveel.

Geef een reactie

