Eerste selectie

Toen ik de beslissing had genomen, liet het me niet los, we gingen voor een kledingskast met slechts 40 stuks, jassen en schoenen inbegrepen.

Heel de tijd maalde het door mijn hoofd, welke selectie zou ik maken, welke items draag ik het liefst, welke combinaties vind ik leuk,…we gaan steeds meer voor eenvoudige outfits en dat is een lijn die ik nog meer wil doortrekken,..

Dat het net nu kouder wordt, maakte de selectie nog moeilijker, want ik ben eentje die het makkelijk koud heeft :-),…..

Vanavond was het plan in mijn hoofd af en aangezien het mijn “avondje” alleen is,…gooide ik alles uit mijn kast,…bekeek elk kledingstuk,…en al wat er al niet in thuishoorde wegens “niet het juiste seizoen” verhuisde naar de kast ernaast, voorlopig, de rest werd opgeborgen in de kast van de bonuszoon,….en ja, ik denk dat ik nog makkelijk een kast met 40 stuks kan vullen,…..schaam schaam,….en dan heb ik het nog niet over mijn echt zomergerief dat ik de garage staat πŸ™‚

Na een maand zal ik mijn garderobe evalueren en zien welke kledingsstukken in gemist heb,…en dat mag ik dan ruilen voor eentje dat ik niet gedragen heb,….alle gedragen kledingstukken worden aan de rechterkant gehangen van mijn kast ( achter een koordtje), ongedragen blijven voor het koordje hangen, die kleren die worden onmiddellijk verbannen naar Limburg waar de Zussie ze met plezier zal overnemen. Β Als ik op het einde van maart, mijn verbannen kledingsstukken niet heb gemist, of weer heb opgevist gaan ze ook richting de Zussie,……

En eind maart mogen we weer van kleerkast wisselen,……:-).

De inhoud momenteel van mijn kleerkast:

  1. Een zwarte rok
  2. Een leder-look legging
  3. Hippe joggingbroek
  4. Straight blauwe jeans ( kan dat deze wordt vervangen door de boysfriend)
  5. Zwarte skinny jeans
  6. Camelkleurig vestje
  7. Grijze trui van wol ( het wordt koud)
  8. Dikke trui met zwart-wit motief
  9. Kaki trui
  10. Zwart vestje
  11. Zwarte rolcol ( kan ook mogelijk worden vervangen door ander item of gewoon verdwijnen)
  12. Zwart truitje
  13. Grijze sweater voor in ’t weekend en op de voetbal πŸ™‚
  14. 3 zwarte t-shirts
  15. 1 witte t-shirt
  16. 1 wit-zwart gestreept
  17. Jeanshemd
  18. Top met streepjes
  19. 2 witte blouses ( ook hier wordt de mogelijkheid groot dat er een verdwijnt)
  20. 1 zwarte blouse
  21. 1 zwarte top
  22. Zwart/witte jurk
  23. Oranje jurk
  24. 2 zwarte LBD’s
  25. 1 bruin jurkje
  26. 1 rode jurk
  27. Zwarte blazer
  28. Bontvestje zonder mouwen
  29. Groene jas
  30. Grijze jas
  31. Zwarte jas ( voor op de fiets bij koud weer )
  32. 2 zwarte enkellaarsjes
  33. Camelkleurige laarsjes
  34. Zwarte pumps
  35. Camelkleurige laarzen
  36. Zwarte sneakers

Wat maakt 40 stuks,….suggesties welkom uiteraard :-). Β Ik ben benieuwd of ik iets ga missen, wat ik ga inruilen en vooral,….ga ik alles dragen,…..

28 gedachtes over “Eerste selectie

  1. Alles dragen? Denk het niet. Maar ik ga van het weekend ook maar weer eens opruimen. Sommige dingen hangen er al veel te lang in en zijn al jaren niet meer gedragen. Het zou fijn zijn als er voldoende ruimte vrijkomt om ook de petticoats in de kast kwijt te kunnen…

  2. Ga je de andere kledingstukken echt weg gooien? Ik zou het al niet over mijn hart krijgen bij de schoenen – ik heb er heel veel weggedaan omdat ik ze niet meer kon dragen, wat iets anders is dan ze wegdoen terwijl ze nog in heel goeie staat zijn en je ze eigenlijk gewoon ‘te veel’ gekocht hebt. Ik droeg deze winter eigenlijk maar 4 paar schoenen regelmatig – omdat ik geen kleedjes meer heb die passen (of rokjes), zijn mijn laarzen nog niet uit de kast gekomen, schandalig! Echt waar, door deze postjes voel ik het kriebelen om mijn kasten verder te gaan uitmesten… πŸ™‚

  3. Ik heb al veel opgeruimd en weggegooid toen ik ging verhuizen vorig jaar. Eigenlijk vind ik nog steeds dat ik te veel kleren heb en merk dat ik een aantal dingen helemaal niet draag, dus ik ga nog eens mee in je project, denk ik!

  4. Ik zie vooral veel zwart over in je kast! Gelukkig heb je het schattige oranje kleedje gehouden, waar je zo geweldig mee staat! Enfin, ik denk toch dat we het over hetzelfde kleedje hebben. Ik draag vooral veel souspulls met hoge kraag in de winter, en al zeker met mijn korter haar. Ik heb er graag diverse kleurtjes van. Voor een kleurenmadam als ik, zou jou project een hele uitdaging worden Hoewel ik van mezelf vind, dat ik niet veel kleren heb . πŸ˜‰

  5. Oeps, niks voor mij. Ik durf niet eens mijn kast open te maken om te tellen hoeveel ik van alles heb.
    Kom anders geregeld kleren tegen die ik nog nooit gedragen heb.
    Jaarlijks ga ik wel door de kleerkast en gooi van alles weg. Eigenlijk doorgeven. Zo zonde om weg te gooien.
    Tip voor jou. Kijk eens op de blog van mamavanvijf. Zij heeft ook eens ergens haar basiskledij gepost.
    Het plan voor 2016 is geen kleren en schoenen kopen. Het is 14 januari, en ik hou vol πŸ˜‰.

  6. Iedere keer ik een foto zie passeren op instagram denk ik… die ziet er toch weer goed uit.
    Ik vind dat je heel goed kan combineren… iets wat ik mis… ik zal eens op cursus moeten komen bij jou πŸ˜‰

  7. Veertig? Veertig maar? Ik heb vandaag twee zakken oude/versleten/kleine/… kledij verzameld, dat waren exact 40 stuks en mijn kleerkast zit nog overvol. Ik ben heel curieus naar dat project πŸ™‚ Ferm.

  8. oei oei, Marie Kondo zou niet content zijn als ze hoort dat je ze doneert aan je zus πŸ˜€ (althans dat schrijft ze toch in haar boek), uw zus zal misschien wel content zijn πŸ˜€

      1. Volgens haar weggooien. Want declutteren is niet: clutter aan een ander geven. Hihi zelf sta ik daar totaal niet achter, ik zou wel een stukje v j kleerkast overnemen 😍

Geef een reactie

