Principes kwestie

Dag 7 van het nieuwe jaar, en de 4de werkdag en de frustraties worden hier weer door mijn keel geduwd,…..

Een schets,….10 jaar geleden besliste men en dan doel ik op oudere collega’s die geen schoolvakanties meer vandoen hadden om hun kids op te vangen, 3 weken voor de toemalige paasvakantie dat het kantoor afzag van een collectieve sluiting,….ik had toen voor mijn zoon van 6 geen opvang voorzien en enorm veel leuke dingen gepland,….mijn teleurstelling was toen groot, maar aangezien we nog maar 1 dienstjaar op de teller hadden staan zweeg ik,…

Het voordeel was dat we die dagen vrij mochten opnemen,….

Nu 10 jaar na datum, wanneer ik geen nood meer heb aan het opvangen van schoolvakanties, willen de nieuwkomers, die uiteraard gewoon zijn om met Pasen vakantie te hebben, een aantal hebben ook partners die in deze sector werken en uiteraard hebben zijn vakantie, de vakanties zijn vastgelegd in onze sector,…..willen ze weer collectief gaan sluiten,…..en ik wist dat deze moment ging komen,…….

Want de ouderen, hebben nu kleinkinderen en uiteraard moeten die ook opgevangen worden,….en nu ga ik op de baricade springen,…want dit is voor mij een principiële kwestie,…ja ja, ik zit al stevig op mijn paard :-).

Geen collectieve sluiting voor me dus met de paasvakantie, ondanks het feit dat ik het zou kunnen gebruiken dit jaar :-), omdat we “project slaapkamer” gaan aanpakken,….maar toegeven NO WAY!!!!

 

15 gedachtes over “Principes kwestie

  1. Wij hebben op het werk ook collectieve sluiting. En hoewel ik die periodes sowieso verlof zou nemen, ben ik er principieel tegen. Iedereen heeft x-aantal dagen verlof, dus waarom zouden er periodes moeten worden opgelegd?!

  2. Ik zei het al, wettelijk moeten ze een collectieve sluiting vastleggen in overleg met de werknemers (ik dacht voor een bepaalde datum maar dat blijkt onterecht te zijn). Als er nog collega’s zijn die er hetzelfde over denken, kan je misschien een front vormen? Ik ben het ermee eens dat je verlof moet kunnen opnemen wanneer je wil.. Bij ons liggen 5 dagen sowieso vast elk jaar (brugdagen en dagen tussen kerst en nieuw) wat voor mij al een maxim is. Twee weken is belachelijk veel!

  3. Goed zo, poot stijf houden.
    Ik heb alleen maar verplichte vakantie, maar die vallen altijd in de schoolvakanties, dus dat is prima. Maar als Jill straks niet meer met ons mee wil? Wat dan? Dan zie ik het niet zitten om in de zomervakantie op vakantie te moeten. Druk, duur, overal gillende kinderen etc… Nou ja: we zien het dan wel.

  4. ik ben keihard tegen collectieve sluiting van vanalles. Zelfs bouwverlof is iets dat enorm zwaar doorweegt. In de sociale sector is het dan ook ieder jaar een strijd om de verloven van iedereen te krijgen waar hun partner het heeft.

Geef een reactie

