Friends

Ik ben een buitenbeentje, altijd geweest en zal het altijd zijn,….maar soms wordt het me zo voorgeschoteld, dat ik me soms toch afvraag of ik niet teveel op mezelf ben met al mijn eigenaardigheden.

Ik heb vriendinnen en vriendinnen,….zo ook mijn diamond girls,…eentje kende ik al uit mijn sportverleden, de andere heb ik via haar leren kennen….en in het begin spraken we 1 keer per week af om te lunchen,…dat werd 2 keer en zelfs 3 keer,…..maar voor mij is dat gewoon teveel, ik wil tijdens mijn lunchpauzes ook even mijn betalingen kunnen doen, al eens een blogske schrijven een boodschap of gewoon wat surfen,….:-).

Ik merkte dat de 2 ladies ook afspraken zonder mij, geen probleem, zelfs in het weekend en toen werd ik niet gevraagd πŸ™‚ :-), ze gingen ook shoppen zonder me en kochten dezelfde kledij,…maw ik begon me steeds meer en meer het 3de wiel aan de wagen te voelen,..ze voeren ook vaak conversaties zonder me, dus ik mis al eens wat info,….

Is dat een probleem,….nee,…..maar het geeft me het gevoel dat ik een buitenstaander ben, uiteraard kan ik ervoor kiezen om altijd met hen mee te gaan, maar ik voel dat ik wel aansluit, maar niet volledig in pas :-),……

Maar het is altijd fijn voor een leuke lunch,….die me altijd een fijn gevoel geeft,…..en proberen we hoger te kijken dan het gevoel van het 3de wiel te zijn,…en proberen we luchtige kant van het verhaal te zien,…en te beseffen, dat ik maar met een aantal mensen een diepe band kan aangaan,…

Want de focus wil ik toch meer op mezelf leggen,….heb ook niet de tijd, noch de ambitie om al mijn vrije tijd in vrienden te steken,..heb ook niet die sociale skills,…..heb het nog deze vakantie gemerkt, toen we naar zee trokken met mijn beste vriendin en haar lief,…dat rekening houden met, altijd mensen rondom me heen,…I really do not like it,…..ik ben een loner,…..vandaar dat ik opnieuw zo fel geniet van mijn vrije dinsdagavondjes,…pure me-time!!!

32 gedachtes over “Friends

  1. Neen, we zijn met vier, Eva!
    Als de collega’s over de middag gaan lunchen, heb ik acute behoefte aan alleen-zijn, een wandeling te maken in de natuur, mijn hoofd leeg te maken. Die collega’s heb ik dan al de hele morgen gezien, tijd voor rust. Ik (en gelukkig ook mijn vrouw) heb geen behoefte om altijd anderen bij me te hebben als we gaan eten, een weekendje uit gaan, winkelen,… In combinatie met het huismus-zijn geeft dit een leuke sociale leefwereld :). Wat niet betekent dat een etentje met vrienden niet eens kan, wel integendeel, maar met mate.

  2. Hup, ik ben ’t vijfde wiel aan de wagen. Nog zo eentje hier. Wij hebben ook weinig gemeenschappelijke vrienden, ik ben enig kind, iedereen woont in Brugge (of op de parking) en ik zie nooit geen kat. Ik ga liefst alleen gaan shoppen. Ik ben heel graag alleen thuis. Dus ja…

  3. Wel, ik kan me hier in vinden! Ik heb ook niet zo’n hoge nood aan een vriendin om altijd mee samen te klitten. IK vind het wel fijn , vriendinnen te hebben die ik eens kan bellen om eens af te spreken. Maar samen op vakantie , no way. Een weekend zou misschien nog lukken maar op reis wil ik volledig doen waar we zin in hebben. We moeten al een heel jaar met alles en iedereen rekening houden. Op reis ik wil ik me vrij voelen en heerlijk mijn goesting doen.

  4. dat heet evolueren, meissie:-).
    Mensen “komen en gaan” in je leven en dat doen ze op het juiste moment.
    Er zijn tijden dat we bepaalde mensen nodig hebben in ons leven, tijden wanneer jij dingen van hen kan (“moet”) leren en zij van jou. Op een moment kun je nog weinig van elkaar leren en dan krijg je de situatie die jij nu beschrijft: jij bent gewoon anders/vlugger/… aan een nieuwe fase in je leven gekomen (denk hierbij aan het bewuster leven, het aanpassen van je voeding, het loslaten van vanalles, …) terwijl je vriendinnen nog steeds in dezelfde fase zitten . En het één is niet beter dan het ander, het is gewoon wat het is. Voor diegene die vlugger verder evolueert, kan dit wel een gevoel van eenzaamheid geven want plots lijkt het of je er alleen voorstaat.
    Dit wil ook niet zeggen dat je geen contact meer mag/kan hebben met de anderen, alleen gaat dit contact je niet meer zo’n “bevredigend” gevoel geven, als je begrijpt wat ik bedoel:-).
    Amai, wat een boterham:-).

  5. Ik herken me hier volledig in. En ik heb al dikwijls proberen een term op te plakken … introvert? maar ik ben wel vlot in de omgang, loner?, zelfstandig?
    Ik merk ook dat ik er daardoor ook soms tussenuit val, wat ik dan soms wel weer jammer vind.
    Maar ik kan me precies altijd minder engageren dan de anderen.

  6. Je bent net als ik wat dit betreft.
    Ik heb een paar vrienden, meer dan genoeg, die ik soms 1 keer per jaar zie. Met andere spreek ik eens in de maand af. Met eentje wandel ik eens in de week. Maar als ik afspreek, ben ik na een uur 3 max echt helemaal op. Ik vind het wel enorm gezellig, maar het kost me ook veel energie, samen zijn.
    En op vakantie met vrienden> geen haar op mijn hoofd!!

  7. Oh zalig, zo’n avond per week helemaal alleen zijn! Stiekem hoop ik dat het lief ook weer iets vindt waardoor hij elke week een avond weg is πŸ™‚ Door mijn deeltijdse job ben ik soms wel overdag alleen thuis, maar dat is niet hetzelfde; het zijn net de avonden die ik nodig heb om te ontladen van de dag. En overdag ‘mag’ ik van mezelf niet zomaar niksen, dan moet er gewerkt worden zodat ik me ’s avonds kan ontspannen.
    Het klinkt heel zielig, maar ik heb al een hele tijd het gevoel dat geen enkele vriendschap die ik heb echt bevredigend is, doordat iedereen die nu in mijn leven is, extravert is en zij dus andere dingen uit een vriendschap willen halen dan ik. Maar goed, als introvert vind ik de afwezigheid van veel mensen ook wel lekker rustig πŸ™‚

    1. Ik begrijp je als geen ander en tot op heden is het nog maar om de 14 dagen een avond,…..:-). Is het dan echt omdat we introvert zijn? Maakt ook niet veel uit, het ligt me niet,….en ik moet dat aanvaarden, maar ik stel me dan de vraag, wat als mijn lief er niet meer is, ga ik dan niet eenzaam worden? Of ligt dat niet in onze aard?

      1. Wij kunnen sowieso veel beter alleen zijn, maar zijn inderdaad niet immuun voor eenzaamheid; met alleen maar extraverte mensen om je heen voelt het soms eenzamer dan wanneer er helemaal niemand is.
        In periodes dat ik single ben, zoek ik vaker andere mensen op, maar net doordat er nu al iemand onder hetzelfde dak woont, lijkt er voor anderen echt geen energie over te zijn. Wat niet wegneemt dat ik het wel mis, zo’n vriendin met wie je om de paar dagen bijvoorbeeld eens belt om wat tegen mekaar te zagen of samen eens te lachen met iets stoms dat mij overkomt ofzo. Introvert zijn, het is niet makkelijk πŸ™‚

  8. Niets mis met het willen hebben van me-time. Tijd om indrukken te verwerken, je eigen gedachten te denken, niet bezig te zijn met anderen. Dus geniet van die tijd en ben blij dat je daar van kunt genieten. Legio mensen kunnen dat niet.

  9. Zalig en zooo herkenbaar. Ik deel graag, vertel graag, ben erg sociaal – denk ik – maar god ik geniet van de rust en efkes alleen een shopke placeren, daarom dat het studeren bij mij een ‘must’ is, dat brengt rust in mijn hoofd ondanks de extra stress… En waar ik me vooral aan erger zijn die kliekjes waar ze anderen scheef bekijken omdat je a 800 friends wil. Ik geniet van het leven en zolang mijn man en kids content zijn verander ik lekker niks 😊

  10. Ik zie mijn vriendinnen graag he maar ze elke week zien hoeft voor mij echt niet, en met hen een week op vakantie gaan dat klinkt als de hel, ik ben nu eenmaal gewend om 90% mijn goesting te doen op vakantie, het zou onze vriendschap niet ten goede komen πŸ™‚

  11. ik begrijp jou volkomen hierin. Ik heb een job waarin ik CONSTANT in het gebabbel zit, er wordt om de minuut iets gevraagd of verteld, soms vragen ze met drie tegelijk iets. Thuis een kleuter die zijn bebbel pas houdt als hij slaapt. Als ik dan nog eens een date heb na het werk heb ik soms echt een overload. Ik moet dat ook heel goed plannen. En soms kan ik er zo naar snakken, naar vriendinnengetater, het is echt tegenstrijdig, maar in se ben ik ook introvert en graag alleen.

Geef een reactie

