Grenzen

Ik denk dat ik toch een goed voornemen ga maken voor 2016 :-),….eentje voor mezelf,……

Ik wil veel doen, veel meemaken,….en al die leuke dingen vragen veel tijd en waar ik gerust veel tijd voor wil vrijmaken,….want tijd is een kwestie van prioriteiten, maar ook aan die prioriteiten komt een einde,…..

Toen we 2 weken geleden chocolade kerstbomen in elkaar knutselden in de les, was dit weer een een fantastische les, waar ik enorm van genoot,….en iets waar mijn huisgenoten enorm blij met waren :-),…

choclade boom donker chocolade boom wit

Toen we vorige week de klas betraden, was de leerkracht enorm enthousiast, want hij had een bezoekje gebracht aan de bakker over mijn deur, waar hij een stagair geplaatst heeft en de bakker die de kerstbomen op FB had zien passeren had aan hem gevraagd om er voor hem te maken,…..de leerkracht stimuleerde ons om het te doen, ik had onmiddellijk zoiets van, sorry maar dat past niet in mijn planning, maar ook mijn vriendin bleef doorgaan in het enthousiasme,….en vooral de dag erna op mijn gemoed werken ( lees, ik haat het), zodat ik toch ja zei,…….en met haar op zaterdag richting de bakker trokken om chocolade kerstbomen te maken :-),….van 13u tot 21u om precies te zijn,…..

chocolade boompjes bakkerhet eindprodukt :-).

Stikkapot ging ik naar huis, waar mijn lief, want dit moet ik even vermelden, mij ook had gestimuleerd om te gaan en het huishouden, inclusief boodschappen, poetsen en eten koken op zich had genomen,…..

Maar ik moet leren nee zeggen, zondag was ik nog steeds moe en voelde ik dat ik over mijn weerstand was geweest,……over mijn grenzen was gegaan ipv ze aan te geven,….en dan ben ik boos op mezelf,…want op mijn planning staat nog wel wat voor ik aan mijn welverdiende vakantie mag beginnen,…..

Ik wil geen mensen meer plezieren ten nadelen van  mezelf, ik wil meer rust en meer tijd om te investeren in mezelf en mijn lichaam,…..ik kan niet alles doen en moet ik keuzes maken,…..

Dus het goede voornemen voor 2016 “leren neen zeggen :-)”,…..en voor mezelf opkomen,…..nee is nee 🙂 ;-), hopelijk vind ik de kracht om het ook effectief te doen,……

 

13 gedachtes over “Grenzen

  1. Dju toch, ik wou net een fles champagne brengen. Nu je toch ‘neen’ zult zeggen blijf ik thuis. Daarbij, het regent toch. En het waait.
    Ik zou ook graag leren ‘neen’ zeggen. Als het lukt, wil je me het recept doormailen?

  2. Goed plan. Ik kan sinds een paar jaar heel goed nee zeggen en het is een verademing soms. In het begin voel je je steeds schuldig, maar dat gaat over!
    Mooi voornemen 🙂
    Mooie bomen ook.

  3. ook al is het super dat je gevraagd werd om die kerstbomen te maken, kan ik me inbeelden dat het lastig was om eraan toe te geven.
    Nee leren zeggen gaat nochtans makkelijk hoor, Gitta… 😉

Geef een reactie

