Minimalistisch

Glitter is mijn prozac, accessoires-junkie, make-up-addict, high heel-lover, lipgloss-maniak,…een paar kleine uitdrukkingen die mij als persoon weergeven,…..:-).

En toch de laatste tijd merk ik een verandering,…..ja, ik moet zeggen ik schrik er zelf van, want een uur bezig zijn met de juiste outfit, schoenen, juwelen en make-up is hier geen aardigheid,……

Maar afgelopen zomer veranderde er wat, het eerste wat verdween waren het lakken van mijn teennagels altijd een gigantisch gedoe en ik vond het naturel wel iets hebben,…we liepen heel de vakantie rond zonder make-up, in jeans short en teenslippers en eerlijk, ik vond het zalig,….weer naar kantoor was een serieuze omschakeling,…

En we begonnen extra accessoires te laten, nagels bleven naturel, de smokey eyes werden vervangen door een naturelle tint oogschaduw met een beetje eyeliner,….mijn outfits werden soberder,….en dat is zo’n bevrijding,….en vooral ik ging veel meer platte schoenen dragen, oké een stuk uit noodzaak, maar het extra comfort is zalig,…….

En die lijn gaan we doortrekken, basics, sobere kleuren, weinig poespas nog,…dus geen 1230 kettingen of armbanden, opvallende oorbellen of hard opgemaakte ogen,….neen, eenvoudige jurkjes of jeans met eenvoudig truitje,…mijn alter-ego is dus echt aan het verdwijnen,…..en we concentreren ons op onze binnenkant zonder de buitenkant te verwaarlozen, want ik blijf het niet oppervlakkig vinden om ook de buitenkant aandacht te geven,..het wordt alleen wat minder intens,….

Ook wat schoonheidsprodukten betreft, …..mijn voorraad haarprodukten zijn aan mijn zus gedoneerd die me stuurde, ik hoef een jaar niks meer te kopen, zegt genoeg zekers…een fles shampoo in de douche en geen 7 flesjes meer,…geen conditioner, geen maskers of volumepoeders meer,…en mijn haar heeft er nog nooit zo goed uitgezien, ook wat gezichtsverzorging betreft, creme’s met zo weinig poespas en het liefst van natuurlijke oorsprong en ook geen verschillende potten in gebruik,…..dat werkt dus perfect hé,….mijn badkamerkastje is nog nooit zo leeg geweest, ook wat make-up betreft, hoewel ik die nog niet heb weggegooid :-), mss vind ik er nog wel een liefhebber voor,…want hoe meer je hebt, hoe meer je wil en hoe onoverzichtelijker het wordt,….

En ook thuis, wordt er minder gedecoreerd en nog soberder in kleur 🙂 en we gaan dat ook zo met de kerstversiering doen!

Less is more!!  En het geeft zoveel rust in je hoofd!

Het leven zal er alleen maar eenvoudiger op worden,…..en ik ben niet de enige, ook Annelyse, die btw een jaar met de fiets op vakantie trekt doet mee,…ik ben zo stiekem jaloers!!

16 gedachtes over “Minimalistisch

  1. Wel, ik ben het volledig met je eens! Ik zou hier graag eens door ons huis gaan met de grove borstel! Heel die schouw met omranding en al afkappen, alleen hangkasten, een salon waar je makkelijk onder kan kuisen. Vooral kiezen voor het praktische. Want we hebben veel te veel poespas, dingen die we moeten uitzetten omdat het familiestukken zijn…. Ook de keuken en badkamer wil ik vooral praktisch inrichten. En wat make up en kledij betreft, ik ben daar al redelijk sober in, hoewel ik voor de zomer wel van kleurtjes hou!

  2. I know exactly what you mean: ik ben sowieso geen verzamelaar, maar toch heeft een mens toch nog altijd meer dingen dan hij kan gebruiken.

    Lief heeft het over “nesteldrang”, ik zie het eerder als: we moeten de tweede kinderkamer nog op orde krijgen (eigenlijk maar tegen eind volgend jaar, want in eerste instantie zal baby2 sowieso bij ons slapen). Wat er ook van moge wezen: ik ben sinds een dikke week aan het opkuisen, leeghalen, verkopen en weggooien.

    Doel is om alles onder handen te hebben genomen voor de geboorte van baby2 (want in mijn zwangerschapsverlof heb ik andere plannen 🙂 ).

Geef een reactie

